Ovih 5 grešaka programeri sebi ne smeju da dopuste
Ako želite da postanete web developer i počnete da radite kao slobodan programer, frilenser, ili da gradite svoju kompaniju, postoji jedna veština kojom morate da ovladate, a da nije u pitanju programiranje: stvaranje odnosa sa klijentima
Vaše veštine komunikacije i rešavanja odnosa sa klijentima mogu da budu od presudnog značaja za uspeh u karijeri. Uticajni bloger Pit Trbovič za portal „Learn to code with me“ govori o uobičajenim greškama koje samostalni programeri prave u odnosima sa klijentima. Pogledajte ih i potrudite se da ih izbegnete.
Nedostatak entuzijazma
Suština korisničkih servisa se zasniva na međuljudskim odnosima.
Bilo da se radi o B2C ili B2B kompaniji, sve se svodi na dvoje ili više ljudi koji razgovaraju jedni sa drugima. Ljudi imaju urođenu potrebu da se poštuju i slušaju. Stoga klijente privlače preduzeća i pojedinci koji im omogućavaju da se osećaju posebno i dragoceno.
Nedostatak entuzijazma je često glavni rušilac dogovora.
Ako se odazivate na molbe i pitanja svojih klijenata i pokažete im da su i oni sami važan deo vaše kompanije i vašeg poslovanja, manje je verovatno da će odlučiti da se prebace kod vaše konkurencije. Kada vaš klijent treba nešto da uradi, uložite sve napore da brzo ispunite njihova očekivanja.
Nikada nije dovoljno reći samo: „U redu, dobro”, pa uvek idite na više, kad god je to moguće.
Spor odgovor
Količinu entuzijazma sa kojim radite ništa ne pokazuje bolje nego brzina kojom odgovarate na pitanja klijenata.
Ako ne odgovorite brzo na pozive i elektronsku poštu, klijenti će početi da misle da ste ili prezauzeti ili da vam jednostavno nije dovoljno stalo do njih. Na kraju krajeva, 41% potrošača očekuje odgovor u roku od šest sati ili manje, pokazuju istraživanja platforme „Help Scout“.
„Na neki način, klijenti su kao ljubomorni partner. Oni ne vole da misle da imate druge kupce i klijente koji primaju istu količinu ili više pažnje od njih“, ističe Trbovič. „U stvari, poslednja stvar koju treba da uradite jeste da im kažete da ne možete da saslušate njihov problem ili da ne možete da im odgovorite, jer ste zauzeti usluživanjem drugog klijenta. Klijenti žele da znaju da su vaš prioritet broj jedan. Moraćete pažljivo da rasporedite svoje vreme i osigurate da nijedan klijent ne oseti da je dugo čekao da dobije bilo šta od vas.”
Ne uspevate da ispunite rokove
Ispunjavanje rokova je povezano sa sporim odgovorima, ali nije isto. Možete sporo da reagujete, ali da ipak ispunite krajnji rok na koji ste se obavezali.
Kada je reč o rokovima, bitna stvar je da svaki programer bude svestan i onoga što može i onoga što ne može učiniti u razumnim rokovima. Nemogućnost ispunjavanja rokova jedan je od najčešćih uzroka kolapsa poslovanja i stvaranja loših odnosa između investitora i klijenta.
Savršeno je u redu da se trudite da sve radite u što kraćem roku i da vaši klijenti što pre dobiju sve što žele, ali takođe treba da imate na umu da nikada nećete imati potpunu kontrolu.
U realnosti mogu da se dese neki nenamerni poremećaji i smetnje i zato je bolje da postavite duži rok. Ako sve ide glatko, možda ćete uspeti da oduševite klijenta tako što ćete projekat završiti ranije nego što on od vas očekuje.
Dešavaće se i situacije u kojima jednostavno neće biti moguće da uradite stvari u roku koji ste odredili. U ovom slučaju, obavestite klijenta o odlaganju i to je obično prihvatljiva stvar za većinu razumnih poslodavaca, tako da ne bi trebalo da ugrozi vaš odnos.
Uvek je bolje da ih unapred pripremite za odlaganja, nego da se izvinjavate naknadno.
Skriptovani i automatizovani odgovori
Informacione tehnologije su dovele skriptovanje (pisanje automatskih odgovora) i automatizaciju do nivoa na kome nikada ranije nisu bili.
U nekim slučajevima, skriptovanje (unapred napisan niz odgovora) može biti efikasan način da se uverite da je vaša poruka uvek konzistentna i da nema kontradikcija.
Slično tome, automatizacija eliminiše učešće ljudi u rutinskim procesima, čime se smanjuju troškovi i mogućnost greške.
Međutim, previše skriptovanja može da postane „ubica korisnika“. Skriptovani ili automatizovani odgovori mogu da zvuče veštački, neiskreno i hladno. Uvek je bolja opcija da govorite sa stvarnom osobom sa dinamičkim tačkama gledišta, nego da razgovarate sa mašinom ili skriptovanom podrškom za korisnike.
Prava osoba jednostavno ne prati zadati „postupak". Umesto toga, živi sagovornici slušaju, razmišljaju o problemu i odgovore praktičnim, personalizovanim rešenjem.
Stagnacija
Nikad nemojte dozvoliti svojim klijentima da dođu do tačke u kojoj veruju da mogu sami da urade ono što vi radite za njih.
Kad god razmišljaju o kodiranju, vaše ime treba da bude prva stvar koja im pada na pamet.
Da biste izbegli da postanete nebitni u njihovoj strukturi, uvek radite na poboljšanju vašeg tehničkog znanja i veština. Ovo podrazumeva pohađanje obuka, čitanje knjiga, foruma, blogova, gledanje tutorijala i slušanje potkasta… Pratite i učite sve ono što će vam omogućiti da idete u korak sa novinama u industriji i novim tehnikama.
Uvek se trudite da uradite više nego što klijenti očekuju i ponudite im dodatne usluge kad god je to moguće. Dajte im sugestije koje će poboljšati njihov proizvod. Ukratko, učinite sebe vrednim. Ne želite da počnu da se pitaju zašto da vas plate za nešto što bi mogli da urade sami.
Ako vas interesuje programiranje i želeli biste karijeru u ovoj oblasti, danas postoji veliki broj edukativnih programa na kojima možete da steknete sve potrebne veštine i znanja. Ali budite probirljivi i oprezni. Da biste stekli veštine koje su potrebne da biste se profesionalno bavili ovim poslom, potrebno je najmanje 12 meseci. Kraći kursevi jednostavno ne mogu da vam pruže dovoljno ni teorijskih znanja ni prakse. Više o sertifikovanim edukativnim programima u oblasti programiranja kod nas možete da saznate na ovom linku.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.