Zašto su PR menadžeri zaljubljeni u svoj posao? Uspešni otkrivaju šta im ne da da napuste posao
Odnosi sa javnošću su profesija za koju se ljudi emotivno vezuju toliko da svoj privatni život često izjednačavaju sa poslovnim. Mišel Geret, PR konsultant u američkoj agenciji „Garrett Public Relations”, kaže: „Dok neki pišu pesme devojkama i mladićima, PR profesionalci posebno mesto u srcu imaju za svoju profesiju.”
Šta je to što menadžeri za odnose s javnošću toliko vole u svom poslu i da li biste i vi mogli da pronađete svoju profesionalnu sreću i uspeh u nepreglednom svetu PR-a?
Evo šta su neki stručnjaci u ovoj oblasti naveli kao ono što najviše vole u svojoj karijeri. Iako su odgovori veoma različiti, jedno je jasno – PR profesionalci obožavaju ono što rade.
Ostvarivanje velikih planova i ideja
„Šta najviše volim? Kada PR tim dođe na zaista veliku ideju koja nam svima predstavlja izazov i koja probudi uzbuđenje i kod ostalih u firmi”, kaže Hajdi Otvaj, direktor sektora za odnose s javnošću i društvene medije u kompaniji „Salter Mitchell” sa Floride.
„Neizvesnost u koju tada zajedno ulazimo, težak rad i nepregledni sati i dani provedeni na poslu nisu nimalo laki, ali timski rad koji tada vlada, pozitivna energija koja nas sve nosi 24 sata dnevno i zajednički cilj olakšavaju nam svaku muku i čine nas srećnim tokom celog procesa. A najbolji deo posla nastupa kada sve realizujemo i shvatimo da je rezultat nadmašio i naša najveća očekivanja! Taj osećaj se ne može uporediti ni sa čim!”
Mari Džons, PR i kopirajter u marketinškoj agenciji „Luckie & Compani” iz Atlante, kaže da je stvaranje koncepata jedan od glavnih elemenata koji PR čini odličnom karijerom: „Obožavam da gledam u oči klijenta kada predložimo neuobičajen ugao posmatranja ili kreativni pristup koji nikada do tada nisu razmatrali. Čak i ako se klijent ne odluči za tu ideju, momenti kada dolazi do velikih i neobičnih koncepata i ideja jesu oni koji će PR menadžera i PR agenciju učiniti uspešnim i cenjenim u poslovnom svetu.”
PR ima priliku da uživa u različitim pristupima stvarima, drugačijim uglovima gledanja i neiscrpnim mogućnostima da u poslu upotrebi svoju kreativnost. Nema mnogo profesija koje vam ovo svakodnevno nude, zar ne?
Beskrajno učenje
Tresa Robins, potpredsednica agencije iz Nju Džersija koja se bavi odnosima sa medijima, kaže da je beskrajno učenje razlog zašto voli PR. „Za nas sa nezasitom radoznalošću najlepše je to što svakoga dana u ovom poslu učimo nešto novo! Kada ujutru stignem u kancelariju, ne znam šta će sve iskrsnuti pred mene i koji zadatak će me sačekati. To može biti nešto sa čim sam se sretala mnogo puta do sada, a može biti i neki potpuno novi izazov za koji treba da pronađem originalno rešenje. Kako bih uspela u poslu, moram svakodnevno da savladavam nove veštine, učim nove stvari, istražujem, čitam, pitam i saznajem. Moje znanje je proces koji se razvija i nikada ne posustajem u učenju.”
Za Emu Mekinstri, koja je osnovala agenciju „418 Communications” iz Kentakija, najzabavnije je učenje o poslovima različitih klijenata. „Svaki put me iznova raduje mogućnost da se upoznam sa potpuno novom industrijom, da učim o svetu u kome radi moj novi klijent. Predstavljanje klijenta o čijoj branši ne znam ništa pomaže mi da mi nikada ne bude dosadno i da mi svaki dan donese neko novo saznanje. Ja uvek učim i to me održava svežom i raspoloženom na poslu.”
Raznolikost i promena
Za Kristofa Trapea, osnivača projekta „Authentic Storytelling”, koji pomaže pojedincima i firmama da svoje ideje plasiraju do korisnika, upravo stalne promene predstavljaju ono što neprestano podgreva njegovu ljubav prema poslu održavanja odnosa sa javnošću. „Uživam u suočavanju sa izazovima i u tome što konstantno razvijam sposobnosti da se što bolje prilagodim novonastalim situacijama. Nema odmora, sve je jedna neprestana logička igra.”
Mičel Bari, osnivač PR agencije „Mesmerize Media Consulting” iz Arizone, saglasan je sa Trapeovim stavom: „Radim ovaj posao 15 godina i iskreno mogu reći da mi nikada nije bilo dosadno. Ne mislim da sam ikada dvaput imao isti dan. Uživam u toj neizvesnosti i raznolikosti i mislim da nema mnogo kancelarijskih poslova koji vam nude toliko dinamike.”
Građenje međuljudskih odnosa i pomoć široj zajednici
Mnogo PR stručnjaka kao osnovni razlog zašto vole svoj posao navode izgradnju odnosa među ljudima.
Ts’epo Tibanko, stručnjak za odnose s javnošću i pokretač onlajn grupe za podršku novim idejama „Presentation Vise”, kaže: „Volim izgradnju dobrih odnosa sa zainteresovanim stranama i uključivanje u zajednicu, pre svega kroz korporativnu društvenu odgovornost (CSR), čime se jača dobar imidž i korporativni identitet.”
Rad na društveno angažovanim kampanjama je jedna od nenadmašnih aktivnosti PR menadžera svake kompanije, bilo da je u njoj zaposlen ili je zastupa radeći u PR agenciji. Osećaj koji imate kada pomažete nekome je neprocenjiv, a pozicija PR-a vam daje mnogo mogućnosti za to.
Imidž klijenta gradi se i posredstvom dobrih dela koja on čini zajednici u kojoj živi i radi. Na PR-u je da ga na ta dobra dela podstakne i predloži mu najbolje načine da ih učine.
Dženifer Flores, akaunt menadžer u teksaškoj PR agencijij „Sammis Ochoa”, kaže da joj najveće zadovoljstvo u poslu predstavlja građenje međuljudskih odnosa: „Volim kada sam u mogućnosti da priče svojih klijenata podelim sa širom zajednicom i da utičem na njihovo povezivanje sa ljudima koji ih okružuju. Uživam kada utičem na to da se gradi dobar odnos između mog klijenta i njegovih klijenata, kada prepoznam uzajamno razumevanje i poverenje. Najsrećnija sam kada vidim da i mediji formiraju pozitivnu sliku o mom klijentu iz sopstvenog iskustva u radu sa nama.”
Rad sa novinarima
Ajrin Lo, stručnjak za odnose s javnošću u agenciji „Magnolia Marketing Communications” iz Vankuvera, kaže da zapravo najviše uživa u radu sa medijima (koliko god za neke PR profesionalce bilo teško da u to poveruju).
„Kontakt sa medijima nije omiljeni deo posla u PR-u. Ali ima nešto privlačno u tome da klijentu zakazujete intervju za neki magazin ili ugovarate gostovanje na TV ili radio stanici. Taj deo posla daje vam uvid u rad medija, upoznajete zanimljive ljude različitih karaktera, upoznajete svog klijenta u nekim novim situacijama i zbližavate se sa njim i njegovim radom. Uzbudljivo je kada vidite da je priča vašeg klijenta publikovana i da je doprla do mnogo ljudi, kada pratite njen dalji razvoj, reagovanja na nju u vidu komentara čitalaca, slušalaca i gledalaca. To vam daje direktan uvid u efekte vašeg rada”, kaže ona.
Ako vam se čini da biste i vi mogli da postanete zaljubljeni u ovakav posao, da uživate u dinamici i neizvesnosti i da svakog dana nailazite na nove zadatke i ljude, nemojte da čekate. Danas postoje škole u kojima na jednom mestu možete sebi obezbediti sva znanja potrebna da počnete da gradite karijeru PR menadžera. Šta god da ste radili do sada, ako imate dovoljno talenta i volje, uspećete da sebi pronađete mesto u ovom širokom i raznolikom univerzumu.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.