Želite dobru zaradu i put ka bogatstvu? Evo kako da postanete uspešan menadžer prodaje

  • 0

Prema navodima magazina „Sekses” (Success), 70% od 500 najbogatijih rukovodilaca započelo je karijeru (ili još uvek rade) u prodaji.

Ovo nije nimalo začuđujuća činjenica. U prodaji sve zavisi isključivo od vašeg rada i veštine. Iskustvo u prodaji vas čini spremnim da postanete i vrhunski preduzetnik, jer će u vašoj firmi sve zavisiti od vas. Kao što najbolji sportisti stalno vežbaju, poboljšavaju i unapređuju svoju strategiju za pobedu, uspešni prodavci uvek eksperimentišu sa postojećim tehnikama i isprobavaju nove.

Evo nekoliko saveta vrhunskih svetskih prodajnih stručnjaka koji će vam pomoći da postanete bolji menadžer prodaje.

Stavite vaš tim na prvo mesto

Foto: Pixabay.com

U ovome je trik. Ono što vam je omogućilo da uspete u prošlosti kao prodavac verovatno će vam biti smetnja na putu ka uspehu kada budete postali menadžer prodaje. Vaša sposobnost da osvojite prilike, vaša sposobnost da zatvarate prodaju i vaša sposobnost da budete korisni klijentima mogu biti ono što vas je dovelo na ovu poziciju, ali to vam neće pomoći kao menadžeru. Vaši glavni akteri sada su pojedinačni članovi koji čine vaš prodajni tim.

Uloga menadžera prodaje je liderska uloga. Sada je vaš posao da vodite prodaju i osnažite je tako što ćete pomoći drugima. Važno je da zapamtite da je vaša nova kvota uspeha rezultat kombinovanih kvota svih pojedinih članova vašeg tima. Jedini način da dođete do svojih ciljeva i uspeha jeste da im pomognete da oni ostvare svoje ciljeve i postižu uspehe.

Vaša organizacija će tražiti od vas neke stvari koje će vam u početku delovati nemoguće. Zahtevaće više izveštavanja, više sastanaka i više papirologije nego što ste ikada zamišljali. Lako možete da upadnete u zamku i pomislite da je sav ovaj posao najvažniji posao koji možete da radite. Ali nije. Setite se šta je najvažnije: vaš tim. Što se više usredsredite na pomaganje vašem timu, više ćete uspeti u nastojanju da oni postignu bolje rezultate.

A važi i suprotno; što manje se fokusirate na pomoć vašem timu, to će biti lošiji vaši zajednički rezultati. ~ Entoni Janarino, „The Sales Blog“

Svaka osoba u vašem timu je drugačija

Foto: Profimedia/Panthermedia

Bitno je da znate koja je tačno vaša uloga kao lidera prodaje.

Vaš fokus treba da bude na povećanju snaga vašeg prodajnog tima i svakog pojedinačnog prodavca. Morate strateški razmišljati i nastojati da razumete svaku osobu u timu.

Mnogi među prodavcima koji napreduju na menadžersku poziciju smatraju da moraju da vode svaku osobu onako kako bi oni želeli da ih neko vodi. U stvarnosti ništa nije toliko daleko od istine. Odlični menadžeri prodaje znaju da je svaka osoba u njihovom timu drugačija i stoga u skladu sa tim upravljaju jedinstvenim potrebama i mogućnostima.

Drugi predlog koji će vam biti koristan jeste da kao novi lider prodaje treba da budete posebno pažljivi kada je u pitanju integritet cena. To znači da lider prodaje veruje u cenu, štiti profit i ne dozvoljava uobičajeno spuštanje cena među timom. ~ Mark Hanter, „The Sales Hunter“

Stvorite snažnu i jasnu poslovnu viziju

Naučite da slušate, uloga menadžera prodaje se promenila.

Više nije stvar u tome da budete sjajni u rešavanju zadataka. Reč je o stvaranju mogućnosti i podršci. Hijerarhijsko, propisno upravljanje je mrtvo, ne pokušavajte sve da kontrolišete. Umesto toga, komunicirajte jasnom poslovnom vizijom; dopustite ljudima da pokušaju da shvate kako će sami ostvariti tu viziju. Budite empatični i pomozite im na putu ka ispunjenju te vizije. Koristite empatiju da vidite stvari kroz oči vašeg tima. ~ Džim Kinan, „A Sales Guy“

Precizno kategorišite vaš tim

Foto: Pixabay.com

Budite naučnik. Što objektivnije budete posmatrali stvari, to je bolje.

Pokušajte da mapirate vaš prodajni proces i navedete kako ste uspeli da budete toliko uspešni da biste mogli sve te stvari da ponovite. Ako pokušate da sve članove tima pretvorite u „umetnike prodaje“ (kao što ste možda bili vi kada ste bili prodavac), to će biti frustrirajuće i neće biti skalabilno.

Zato je neophodno da razvijate kriterijume koji jasno određuju koje karakteristike čine odličnog, koje odlikuju prosečnog, a koje lošeg predstavnika prodaje. Zatim kategorizujte sve članove svog tima na osnovu tih karakteristika i shodno tome upravljajte svojim timom.

Svojim „A“ članovima, odnosno najboljima među članovima tima, dajte da rade na dugoročnim ciljevima i obavezno stalno komunicirajte s njima. Svoje „B“, tj. prosečne članove, usmeravajte ka tome da postanu deo „A“ tima. Ako vas članovi iz „A“ tima napuste, moći ćete odmah da ih zamenite.

Postavite vrlo kratkoročne ciljeve i proslavite male pobede sa najlošijim članovima (C) da biste ih motivisali i naveli da stalno pokušavaju da ostvaruju nove pobede, makar i male. ­~ Džon Berouz

Da biste postali uspešan lekar ili advokat potrebne su godine školovanja i prakse. Ali da biste postali uspešni u prodaji potrebna vam je dobra obuka. Takve obuke su vam dostupne i putem interneta, ali nisu uvek siguran izbor jer ne nude potvrde i sertifikate, koje poslodavci ipak traže.  Zato je uvek bolji izbor sertifikovan program. Oni postoje i kod nas, a više o programu možete da saznate na ovom linku.

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA