6 veština koje mora da ima svaki stručnjak za optimizaciju sajta (SEO)
Bez njih uspeh nije zagarantovan
Profesionalci u domenu optimizacije za pretraživače (SEO) imaju raznovrsne veštine, ali ima nekoliko onih koje mogu da vas izdvoje od konkurencije. Predstavljamo vam nekoliko veština i saveta kako da ih steknete Rajana Džonsa, koji vodi tim analitičara i stratega u konsultanskoj kompaniji „Sapijent“.
Kritičko razmišljanje
Za SEO profesionalce je važno da imaju analitički um koji može da razlikuje korelaciju i uzročnost. „Želim SEO stručnjaka koji može da razume ‘tri ključne stvari’“, kaže Džons, a to su: „šta se desilo, zašto se desilo, i šta bi trebalo uraditi u vezi sa tim“.
Džons ističe da nije lako izmeriti koliko je neko analitičan, ali da postoje načini da se to uradi na razgovoru za posao. On, primera radi, ne traži od kandidata da mu kažu najkraći put do rešenja. Umesto toga postavlja hipotetička pitanja koja će mu pomoći da razume proces razmišljanja kandidata.
Neka pitanja u intervjuima uključuju i sledeće zahteve: „Pretpostavimo da vi i klijent ne možete da usaglasite poglede na to šta treba da se uradi. Ispričajte mi ukratko kako izgleda taj sastanak sa njima i koji je vaš pristup." Još jedan njegov zahtev je: „Vaš menadžer koji sarađuje s klijentelom poslao vam je nov web sajt klijenata koji žele da znaju da li vaša kompanija može da im pomogne sa optimizacijom sajta za pretraživače. Kojih nekoliko stvari ćete prvo pogledati?“
Džons ističe da na ova pitanja nema ispravnih ili pogrešnih odgovora, ali ona poslodavcima pomažu da shvate na koji način razmišljaju kandidati i kako se suočavaju sa problemima.
„Želim da vidim da razumeju problem iz više uglova i da koriste podatke i logiku u donošenju odluka.“ Takođe je važno istaći da ovo nije veština koja je urođena. Iako postoje ljudi koji su po prirodi analitičniji, ove veštine mogu da se uče i razvijaju praksom.
Govor i sposobnost pisanja
SEO profesionalac koji može da uradi sopstveno istraživanje ključnih reči i napravi sadržaj koji će da uključi te reči verovatno više vredi od prosečnog, navodi Džons.
Pod tim se ne misli na samo pisanje članaka, niti na govore na konferencijama. „Želim SEO stručnjaka koji može da ubedi interne timove i klijente da rade ispravno, a to dolazi iz govora na sastancima, pisanja, studija slučaja itd.“
Sve navedeno obuhvata veštine govora i pisanja. SEO zahteva ne samo poverenje, već i sposobnost da složene ideje i misli pretočite u koncepte koje i oni bez ekspertskog znanja mogu da razumeju i da prema tome donose svoje odluke.
Tehničke i programerske veštine
Džons ističe da nije neobično da SEO stručnjaci ne znaju da programiraju i da je i to u redu. Ali on istovremeno smatra da SEO stručnjaci mogu da postignu mnogo više ako imaju i neka programerska znanja.
SEO stručnjaci moraju da daju preporuke o brzini stranice, renderingu, šta se radi kod sporog učitavanja, treba da znaju o preusmeravanju servera, označavanju mikrodata i osnovnim HTML oznakama. Poznavanje osnova programiranja vam olakšava razgovor sa programerom i web dizajnerom kojima treba da ponudite uvide, a ne samo zahteve.
„Ne kažem da SEO stručnjaci moraju da znaju da napišu kodove, ali moraju da razumeju šta znači pisanje koda, šta znače promene koje traže i šta to podrazumeva za programere, koje su uobičajene greške i primedbe, pa čak i kako se mogu prevazići“, ističe on.
Društvene veštine
Džons ističe da je tokom svoje karijere izgradio dosta dobrih odnosa i još više naučio zahvaljujući konferencijama koje je posećivao. Međutim, da biste to ostvarili, morate da budete u mogućnosti da pronađete zajednički jezik sa drugima, odnosno da imate odlične veštine komunikacije.
Konferencije su odlično mesto za razgovor i o teorijskim temama i o taktikama u optimizaciji za pretraživače. „Ali treba da znate da niko ne želi da sluša o specifičnom problemu koji se odnosi samo na vašu web stranicu, naročito ako vam je potrebno više od 10 minuta da objasnite šta je taj problem. Ljudi vole da čuju o novim i uzbudljivim stvarima koje ste videli ili uradili“, kaže Džons.
Veštine analize
SEO profesionalci mogu da uštede mnogo vremena ako znaju da koriste Adobe ili Google analitiku i tako izvuku potrebne podatke. Osnovno razumevanje poslovnih KPI-ja (ključni pokazatelj učinka koji služi za merenje uspešnosti organizacije, ili jednog dela organizacije) takođe je neophodno za pravljenje odgovarajuće strategije optimizacije sajta za pretraživače. Ako niste u mogućnosti da sakupite i segmentirate podatke, verovatno ćete propustiti neke uvide.
Sposobnost prilagođavanja i motivacija
Marketing nije jedan od onih poslova koje ostavite iza sebe kada napustite kancelariju. Da biste bili zaista sjajan SEO stručnjak, morate da imate unutrašnji pokretač koji vas tera da nastavite da učite, kaže Džons.
Bilo da je to novi programski jezik, novi okvir (WordPress, React, Angular itd.), novi standard pretraživača kao što je Schema ili AMP, ili razumevanje mašinskog učenja, uvek postoji nešto novo za učenje.
„Kandidati koji dođu na vrh moje liste za zapošljavanje jesu oni koji imaju sopstvene web stranice sa projektima ili kreiraju sopstvene alate za rešavanje njihovih problema“, ističe Džons. „SEO takođe zahteva prilagodljivost. Naša industrija se menja, a ponekad moramo priznati klijentima da stvari koje smo im nekada preporučili zapravo nisu više najbolja ideja“, kaže on.
Ako želite da savladate veštine koje su potrebne da biste postali stručnjak za SEO, više o obukama koje su dostupne kod nas možete da saznate na specijalzovanoj školi za digitalni marketing.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.