Ovo svaki dizajner mora da zna: Kako protumačiti i primeniti pravila iz knjige standarda
Reč je o različitim pravilima ponašanja brenda, odnosno svih onih koji na određeni način predstavljaju brend u javnosti. Tu ćete pronaći instrukcije za to koje boje treba da koristite, koji ton komunikacije, koje reči su zabranjene, a koje se moraju reći u komunikaciji i kakav utisak morate ostaviti na krajnjeg korisnika, odnosno ciljnu grupu.
Međutim, ukoliko ste novi u poslu, može se desiti da još uvek ne znate kako da na najbolji način protumačite sve standarde i na koji način treba da ih primenite. Nekada ove knjige mogu biti previše kompleksne za početnike, pa ćemo se ovde potruditi da ovaj problem raščlanimo i da vam pomognemo da shvatite sve elemente biblije brenda neophodne za dizajn.
Pročitajte uputstvo pažljivo od početka do kraja
Iako ovo zvuči kao očigledno, iznenadili biste se koliko toga može da vam promakne, ukoliko se opredelite za to da selektivno prođete kroz ovu knjigu.
Možda vam se čini da ton komunikacije nije neophodna informacija za dizajnera, ali odatle vam može doći značajna inspiracija ili teme prema kojima možete pretraživati fotografije koje ćete koristiti.
Zato, izdvojte vreme i posvetite se temeljnom tumačenju knjige standarda, od početka do kraja, pre nego što uopšte počnete da razmišljate o primeni svega što ste naučili.
Prepoznajte svoj uticaj
Kada budete tumačili pravila, primetićete da su neka od njih snažno i jasno određena, a neka su malo opuštenija i neodređena. Zbog toga nećete uvek znati na kojoj podlozi možete koristiti određeni logo ili koje boje ne smete da koristite.
Uvek morate dobro proceniti situaciju. Nekada ima smisla insistirati na svojoj ideji, jer nije suprotstavljena standardima brenda, a ponekad se ona potpuno kosi sa smislom knjige standarda i zahteva potpunu promenu.
Ako verujete u svoju ideju i imate argumente, pokušajte da je odbranite, ali imajte u vidu to da u najvećem broju slučajeva knjiga stadarda ima poslednju reč.
Postavite sistem
Sada, kada imate sistem, odnosno pravila prema kojima se morate ponašati, definišite ih tako da možete raditi u tim okvirima.
Na primer, ako znate tačno gde bi trebalo da stoji logo i koja šlajfna je obavezna za određeni vizuelni sadržaj, složite sve te elemente na blanko vizuelnom modelu, pa tek onda počnite da radite.
To što radite unutar precizno definisanog sistema ne mora biti loše, jer uvek znate kada ste preterali i kada bi trebalo da se povučete. Ipak, kao kreativac ne smete dozvoliti da vas knjiga previše ušuška i da se posvetite samo onome što je propisano pravilima.
Ne ograničavajte svoju kreativnost
Sistem takođe ne znači nužno monotoniju. To što imate zadate elemente može vam samo pomoći da oko tih elemenata kreirate čitav novi univerzum pravila i kreativnih rešenja.
Ne upadajte u zamku ograda i nemojte limitirati svoju kreativnost. Gotovo svaki stručnjak koji se bavi komunikacijom brenda reći će vam da su ova pravila postavljena samo zato da bi se zadržala prepoznatljivost brenda, ali da nikome ne pogoduje i ne treba dosadan i suvoparan proizvod, onaj koji na kraju niko neće zapamtiti ni poželeti da proba. Dakle, pustite mašti na volju.
Naučite da koristite prave alate
Da biste se bavili dizajnom i da biste uopšte mogli da implementirate sva ova pravila, neophodno je da imate kvalitetnu teorijsku osnovu za to. To sigurno nećete steći na kratkim kursevima od nekoliko meseci, već se morate ozbiljno posvetiti svom obrazovanju, uz nadzor kvalifikovanih i stručnih mentora. Izdvojte barem jednu godinu za dobru školu, koja će vam doneti posao iz snova.
Upišite obuku za grafički dizajn i odlučite se – hoćete li pratiti knjigu standarda ili ćete kreirati svoju? Izbor je na vama.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.