Ključne stvari koje vam trebaju da napravite najbolju marketing strategiju na društvenim mrežama u 2018. godini

 
 ≫ 
  • 0

Sve što morate da znate o marketingu na društvenim medijima na jednom mestu

Trideset posto (30%) milenijaca, odnosno ljudi rođenih između 1980. i 1994. godine, kaže da najmanje jednom mesečno stupaju  u interakciju sa brendom na društvenim medijima, što znači da vaša strategija za marketing ne može da bude statična. Ona mora biti jasno definisana strategija, sa fokusom na angažman. „U suprotnom, ne samo da nećete privući nove kupce nego ćete i izgubiti postojeće“, kaže Aleks Jork, pisac i stručnjak za optimizaciju internet-stranica (SEO).

Predstavljamo vam nekoliko saveta za stvaranje uspešne marketinške strategije za društvene medije u 2018. godini.

Kreirajte ciljeve društvenih medija koji rešavaju vaše najveće izazove

Foto: Pixabay.com

Prvi korak ka stvaranju bilo koje strategije jeste da odredite šta želite da postignete. Marketing na društvenim medijima nije samo „kliktanje na par dugmića“, kako kaže Jork.

Planiranje marketinga na društvenim medijima treba posmatrati kao kuvanje vašeg omiljenog jela. Kada imate sve sastojke, pratite recept i spremite jelo. Ali znamo da to nije uvek slučaj. Šta ako imate nenajavljene goste i treba da nahranite više ljudi? A ako je neko alergičan na neki od sastojaka? Iznenada, vaš cilj je da napravite obrok koji će nahraniti dovoljno ljudi i koji će svi moći da jedu.

Zato je određivanje ciljeva toliko važno za prvi deo vaše strategije. Istovremeno, najbolje je da postavite ciljeve za koje znate da su dostižni. Ako postavite cilj da steknete nekoliko miliona novih pratilaca na Instagramu u 2018. godini, verovatno ga nećete ostvariti. Sa dostižnim ciljevima lakše ćete se pridržavati prvobitnog plana i nastaviti da savladavate nove prepreke, dok ispunjavate i stare.

Iz istog razloga brendovi nikad ne bi trebalo da se oglašavaju na svakom kanalu društvenih medija u aktuelnoj marketinškoj strategiji. Pokušajte da izaberete kanale koji imaju najviše značaja, na osnovu ciljeva vašeg brenda. Izbegavajte i previše komplikovane strategije, sa previše ciljeva. Jednostavnost vam može pomoći na duže staze.

Ne zaboravite da dokumentujete svoje ciljeve za društvene medije. Prema statističkim podacima koje je objavio „Forbs“, ljudi koji napišu svoje ciljeve 30 puta su uspešniji od onih koji to ne učine.

Kako odrediti ciljeve?

Foto: Pixabay.com

Sa nizom mogućnosti koje nude društveni mediji, može biti teško da odredite šta bi tačno trebalo da budu vaši ciljevi.

Evo nekih uopštenih ciljeva za društvene medije, koje treba da razmotrite.

- Povećanje svesti o brendu: Da biste stvorili autentičnu i trajnu svest o brendu, izbegavajte slanje promotivnih poruka. Umesto toga, fokusirajte se na vredan i zanimljiv sadržaj i kroz svoje društvene kanale promovišite autentičnost brenda.

- Viši kvalitet prodaje: Uspeh promocije kroz vaše društvene kanale je skoro nemoguće postići bez praćenja određenih ključnih reči, fraza ili haštagova. Kroz efikasnije ciljanje na društvenim medijima, mnogo brže ćete doći do vaše glavne publike.

- Povećanje prodaje: Neki brendovi se oslanjaju na društvene medije kako bi povećali prodaju u prodavnici. Da li se vaš brend dovoljno promoviše na društvenim medijima tako da nagrađuje one koji dolaze kod vas? Šta je sa obaveštenjima kupaca o onome što se dešava u vašim prodavnicama?

- Poboljšajte ROI: Ne postoji brend na društvenim medijima koji ne želi da poveća povraćaj investicije (ROI). Ali na društvenim medijima ovaj cilj je specifičan, jer podrazumeva obavljanje detaljne revizije vaših kanala, kao i potrebu da se osigurate da su  troškovi rada, reklama i dizajna uvek pod kontrolom.

- Stvaranje baze lojalnih fanova: Da li vaš brend promoviše sadržaj koji generišu vaši pratioci i fanovi? Da li vaši pratioci reaguju pozitivno na taj sadržaj? Da biste došli do ovog rezultata potrebno je da uložite vreme i napor u stvaranje pozitivnog identiteta brenda na društvenom nivou.

- Pratite „puls“ vaše industrije: Kakvi su vaši konkurenti i šta oni rade kako treba? Koje strategije oni koriste za angažovanje ljudi ili prodaju? Kada stalno pratite dešavanja i „puls“ u vašoj industriji, to vam može pomoći da poboljšate svoje strategije i dobijete neke savete od onih koji rade dobro.

Istražite publiku vaših društvenih medija

Foto: Pixabay.com

Približno 79% odraslih koristi Fejsbuk, pokazuju istraživanja Centra „Pju riserč” (Pew Research),  pa postoji prepostavka da bi trebalo da ovu platformu koristite za promociju. Ali šta ako vaši klijenti sa vašim brendom tako ne stupaju u interakciju?

Neophodno je da razumete vašu publiku kako biste saznali podatke kao što su: ko kupuje vaše proizvode, kojoj starosnoj grupi je najteže prodati vaše proizvode i koji nivo prihoda ima većina od vaših stalnih kupaca.

Prvo, vaš brend mora da ima uvid u demografiju vaših najvrednijih društvenih kanala. Istražite kanale koji najviše pogoduju vašim ciljevima.

Evo nekih podataka o najvećim društvenim mrežama: Korisnike Fejsbuka uglavnom čine žene (89%), 88% korisnika ima između 18 i 29 godina, podjednako ga koriste oni koji se nalaze u urbanom i oni u ruralnom okruženju (po 81%); 84% njegovih korisnika zarađuje manje od 30.000 dolara godišnje. Što se tiče Instagrama, ženski korisnici čine 38%, 59% korisnika ima između 18 i 29 godina, 39% korisnika živi u urbanim sredinama, a 38% je onih koji zarađuju manje od 30.000 dolara godišnje. Demografija se razlikuje od regiona do regiona. Primera radi, ove plate su u SAD ispod proseka, što prodavcima dosta govori o potencijalnoj ciljnoj grupi.

Ako volite da istražujete i želite da se bavite savremenim marketingom, onda je karijera menadžera digitalnog marketinga idealna za vas. Danas i kod nas postoje za to specijalizovani edukativni programi, na kojima možete da steknete sva potrebna znanja i veštine i da učite kroz praktičan rad. Više o takvom programu možete da saznate na ovom linku.

Daljinac

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA