Sedam stvari koje treba da znate pre nego što počnete da kreirate web sajt
Džon Overol, web dizajner i stručnjak za WordPress, podelio je nekoliko saveta
Kada je reč o izgradnji bilo koje vrste prisustva na internetu, najbolje je da učite od profesionalaca, onih koji znaju kako da postignu dosledne rezultate. Džon Overol, web dizajner i stručnjak za WordPress, podelio je nekoliko saveta koji mogu da vam budu od koristi prilikom pripreme i izrade web stranice.
Domen
„Kada birate ime domena, istražite šta je sve na raspolaganju. Ako je na raspolaganju ono što vam najviše odgovara i ono što ste zapravo želeli, pobrinite se da to odmah i zauzmete. Ako to ne učinite odmah i vratite se kasnije, vrlo lako se može desiti da se neko drugi već registrovao. U nekim slučajevima domen i dalje može biti dostupan, ali po višoj, ponekad i znatno višoj ceni."
Hosting
Kada imate ime domena, nemojte se oslanjati na registar imena za vaš hosting. Iako mnoga mesta koja prodaju imena domena prodaju i hosting, bolja je ideja da vaš domen bude odvojen od vašeg hostinga.
„Ovakav scenario vam daje više kontrole ako nešto krene naopako ili ako se uslovi saradnje kod vašeg hosting provajdera promene. Primera radi, jedan provajder je otežao svojim klijentima da premeštaju imena domena. Velike kompanije obično ne rade te stvari, ali postoje i manje kompanije koje to rade", kaže Overol.
„Bolje je da imate hosting u kompanijama koje su se specijalizovale za to. ‘GoDaddy’ je, na primer, jedno od najboljih mesta za registraciju domena, ali nije jedno od najboljih mesta za hosting“, kaže Overol.
Odabir platforme
Kada je vaš hosting postavljen, sledeća stvar na koju treba da mislite jeste to koju vrstu platforme ćete koristiti.
„Ja sam pristrasan po ovom pitanju, s obzirom na to da sam veiki fan i zagovornik WordPressa, ali to nije jedina opcija. Ako klijent gradi osnovni sajt sa nekim jednostavnim funkcionalnostima i sa ponekim e-commerce opcijama, WordPress je najbolja opcija", kaže Overol. „Ali ako klijent želi neki veliki i moćan web sajt, onda morate da istražite različite platforme i druge opcije.“
Tu na scenu stupa tehnologija: upotreba CSS-a, HTML-a ili PHP-a, Java Scripta i tome slično. Od vas zavisi koju tehnologiju ćete da korisitite, ali trebalo bi da imate na umu da vi kao web dizajner kog su klijenti odabrali treba da budete i osoba koja će im ponuditi najbolje opcije i rešenja za njihove potrebe i spasiti ih od bespotrebnog bacanja novca.
Odabir elemenata i funkcionalnost zavisi od namene
„Često se po više časova konsultujem sa klijentima. Pitam ih da mi pomognu da shvatim šta im treba i na koji način. Primer su razne vrste dodataka koje nudi WordPress, a to može da bude i bilo šta drugo“, kaže Overol.
Jedna napomena: Različite platforme uključuju CMS-ove (servise za upravljanje sadržajem, kao što su Drupal ili Joomla), koje nude drugačiju funkcionalnost od WordPressa. Za pojedine klijente ovo nije dobro rešenje.
Na primer, Joomla nudi veliku kontrolu nad izgledom sajta, ali osim ako niste osoba koja voli potpunu kontrolu, možda će vam ipak biti bolje sa nekim sajtom kao što je WordPress. Pored toga, potrebno je da razmotrite da li će vašem sajtu biti potrebne i dodatne funkcionalnosti, koje bi mogle da uključuju prilagođavanje CSS-a, JavaScripta i / ili prilagođavanje postojećih dodataka ili izgradnju sopstvenih.
Funkcionalnost
Sledeći korak je funkcionalnost, kao što su sistemi za imejlove, e-trgovinu, funkcije članstva i za druge potrebe. Koji je krajnji cilj web stranice? Klijent treba da jasno odredi taj krajnji cilj, koji će da bude deo web sajta i godinu ili dve kasnije.
Zbog toga je neizmerno važno da pitate svoje klijente: Koji je vaš krajnji cilj? Da li žele da u nekom trenutku imaju e-trgovinu? Ako to žele, potrebno je da tako i planirate.
„Trebalo bi pokušati da odmah izgradite okvir za krajni zahtev, tako da kada vam klijenti jave da su spremni i da je sve na mestu, možete odmah i lako da preduzmete neophodne korake."
Pre nego što počnete da se bavite detaljima vaše kreacije...
Jedna od najvažnijih stvari koje treba zapamtiti tokom procesa razvoja web stranice jeste da bi trebalo da se trudite da stvarate čist, privlačan dizajn.
Kvalitetan dizajn je atraktivan i lako je čitljiv, sa intuitivnom navigacijom. Što je najvažnije, čist dizajn pomaže gledaocima da se usredsrede na vrednost brenda i sadržaja umesto da ih ometaju grafika i velike količine teksta.
Kupci često povezuju dizajn sajta sa kvalitetom određene kompanije ili proizvoda. Dakle, čist dizajn je od vitalnog značaja za pružanje pozitivnog korisničkog iskustva, koji ohrabruje kupce da se vrate. Sa ovim na umu treba da započnete odabir boja, šema, tipografije, dugmadi, pozadine, slika i svega drugog...
Navigacija
Ako je web sajt zbunjujući i težak za navigaciju, može se desiti da ga vaši klijenti napuste i nikada se ne vrate. Da biste povećali efikasnost navigacije vašeg sajta, sprovedite detaljan pregled sajta kao da ste novi posetilac.
Zabeležite i navigacijske tokove koji imaju smisla i one koji nemaju. Jedan od načina da pojednostavite navigaciju vašeg sajta i pomognete posetiocima da se laše snađu (i pretraživačima da pretražuju vašu web stranicu) jeste dodavanje mape sajta.
Osim toga, racionalizacija navigacije eliminacijom nepotrebnih ili slabijih stranica može da smanji vreme učitavanja, dok poboljšava kvalitet prisustva vašeg, odnosno klijentovog brenda.
Želite da se profesionalno bavite web dizajnom?
Da biste uspešno započeli svoju karijeru u web dizajnu, neophodno vam je školovanje u trajanju od najmanje dvanaest meseci, koje će vam, bez obzira na predznanje, omogućiti sve što je potrebno za vaš prvi posao. Kratkotrajnije obuke ne mogu vam garantovati stručnost, koja je potrebna za dobijanje posla. Više o takvim jednogodišnjim obukama kod nas možete da saznate na profesionalnom treningu za sertifikovane web dizajnere.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.