Evo šta će obeležiti web dizajn u 2018. godini
U 2016. godini upotreba mobilnih uređaja za surfovanje po internetu konačno je prevazišla upotrebu desktop računara, a trku za digitalni prostor mobilna tehnologija nastavila je da vodi i u 2017. godini. Sledeće, 2018. godine, u web dizajn će, kako predviđaju iz kompanije „Stat Counter“, stići inovacije koje će za cilj imati da u potpunosti iskoriste mobilnu funkcionalnost koju nikada nismo mogli da imamo na desktop računarima. Reč koja će obeležiti web dizajn u 2018. godini, kažu oni, biće „performansa”.
Predstavljamo vam nekoliko trendova koje bi trebalo da pratite, ako želite da se u budućnosti bavite web dizajnom.
Više će se koristiti negativni prostor
Beli ili negativni prostor nije ništa novo, ali u 2018. godini web dizajneri će ga sve više upotrebljavati. Brzina i lakoća učitavanja stranice postaju ključne, naročito na mobilnim uređajima, Blistavi, atraktivni dizajn pripada prošlosti. Čak i slike postaju „stara škola“.
Sve na web stranici postoji sa jednom svrhom: povećanjem konverzija (kupovina, prijava, pretplata, klikova). Nemojte dodavati animacije jednostavno radi vizuelnih impresija; umesto toga, dodajte sinemagraf (slika sa određenim pokretnim elementima) da biste demonstrirali i ilustrovali proizvod ili ponudu.
Pokret zarad saopštavanja vrednosti i konverzija – to je ono što će se tražiti u 2018. godini. Negativni prostor skreće pažnju direktno na tačku angažovanja ili konverzije – bez ometanja. Čiste, jednostavne stranice već su bile popularne u 2017. godini. Sledeće godine minimalizam prelazi na potpuno novi nivo.
Boldovana, ekspresivna tipografija
Da bi se složila sa minimalističkim stilovima iz 2018. godine, tipografija kao element dizajna biće u središtu pažnje. Već sada možete da vidite šarene, razigrane i umetničke fontove koji se koriste umesto slika na web stranicama, a naročito na mobilnim uređajima.
Za razliku od slika, koje dodaju na „težini“ stranica, skaliranje veličine tipografije ne utiče na performanse same stranice. Eliminisanje slika i oslanjanje na ekspresivnu tipografiju stvara čistije linije, sa više negativnog prostora – tako da logotipi i pozivi na akciju stvarno mogu da se istaknu na stranici.
Ekstravagantni, bleštavi dugmići i slike na koje se može kliknuti izlaze iz mode. Čak i takozvane herojske slike, koje su bile veoma popularne i prošle i početkom ove godine, ustupaju mesto živopisnom, kreativnom tekstualnom dizajnu. A umesto ranije popularnih tankih, malih zaglavlja i menija, sada postaju aktuelna široka, smela zaglavlja, koja odmah i jasno pokazuju svrhu stranice.
Tipografija će, naravno, odigrati ključnu ulogu u dizajnu koji poziva na akciju.
Sinemagrafi
Sinemagrafi su uspeli da se nametnu kao rešenje u prostoru između statične slike i video-snimka. Postaće hit u 2018. godini, a možda i jedan od najvažnijih trendova u web dizajnu.
Njihova prednost je u tome što ne zauzimaju previše prostora u memoriji i ne usporavaju učitavanje stranice kao video-materijal, a opet uspevaju da ostvare dinamiku. Oni stvarno donose magiju poput pokretnih fotografija u „Hariju Poteru“.
Ako se može suditi po filmovima, i novi „Istrebljivač“ (Blade Runner 2049, najavljuje da je ovo naša budućnost. Opet, performanse i funkcionalnost na mobilnim uređajima postaju ključni. Web dizajneri zato ne bi smeli da upotrebljavaju sinemagrafe samo radi efekta, već da ih koriste kako bi njima skrenuli pažnju na kritične tačke na stranici.
Kako to izgleda u praksi?
Primera radi, napravite prikaz proizvoda od 360 stepeni. Možete ih programirati tako da se pokrenu kada se pređe, to jest skroluje preko njih, da biste skrenuli pogled posetilaca na tačke koje su važne za konverzije. Zabavan način za podsticanje angažovanja jeste i programiranje prema kome se pokreću kada se dodirne ekran.
Dizajnerska agencija „Houston web design“ je sprovela istraživanje koje je pokazalo da stvaranje angažovanih sinemagrafa povećava konverzije. Ako želite da brzo nadogradite i modernizujete web stranicu u 2018. godini, dodavanje sinemagrafa na stranice sa proizvodima ili u meni za navigaciju jeste odličan način za to.
Smisleno skrolovanje koje aktivira animacije
Okidači koji pokreću animaciju prilikom skrolovanja nisu novina. Međutim, od 2018. godine oni će se drugačije koristiti. Kao i kod sinemagrafa, web dizajneri više neće praviti animacije samo zarad jednostavnog efekta. Koristiće ih sa jasnom svrhom.
Ako želite da vidite jedan sjajan primer, posterite web sajt kompanije Epl (Apple). Videćete animacije koje su strateške i minimalističke, dizajnirane zarad povećanja angažovanja i konverzije.
Animacija treba da podstiče korisnike da nastave da skroluju, vodeći ih sve do tačke konverzije, a da ih usput i obrazuje o proizvodu. Ove vrste modernih animacija čine web sajt veoma čistim. Umesto da sajt bude tek skup menija i dugmadi, moderan sajt je „živ“. On je sam po sebi iskustvo.
Ali da biste pratili trendove u web dizajnu, prvo morate da steknete dobru bazu osnovnih znanja i veština. Kada jednom budete s lakoćom baratali svim potrebnim alatima i programskim jezicima, usvajanje novotarija i trendova postaće zabavan i lak deo posla. Ako želite da se bavite web dizajnom u budućnosti, trebaće vam više od nekoliko nedelja. O profesionalnim obukama u ovoj oblasti možete da saznate na ovom linku.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.