Bavite se prodajom? Ovo nikako ne smete da izgovorite

  • 0

Ukoliko želite da budete uspešan prodavac, morate biti majstor komunikacije. Kao i sve ostale tehnike, i komunikacija se uči. Kako bismo vam pomogli, izdvajamo fraze i rečenice koje nikako ne smete da izgovorite prilikom prodajnog razgovora.

„Biću kratak”

Ne. Ne obećavajte nešto što ne možete da ispunite. A ako zaista mislite da možete u kratkim crtama da ispričate šta imate, uveravamo vas da to nikako neće imati pozitivan efekat na vašeg sagovornika.

Ljudi se osećaju dobro ako znaju da imaju na raspolaganju vreme za diskusiju, pregovore i dodatna pitanja. Ako im na samom početku stavite do znanja da im nećete ostaviti taj prostor, oni će samo čekati da vi završite, kako bi prekinuli vezu i nastavili da se bave onim što su već radili. Dakle – polako i staloženo.

„Otprilike”

Kada vas potencijalni kupac pita za cenu, ne smete da dozvolite sebi da mu ostavite prostor za nedoumicu. Odgovor: između XX dinara i XX dinara njemu ne znači ništa. Na šta se sume odnose, u kom slučaju važi koja cena, zašto postoji ta razlika?

Sve ove dileme morate otkloniti na samom početku. Najbolji odgovor je onaj koji ćete dati nakon procene interesovanja vašeg potencijalnog klijenta i njegovih realnih potreba. Tada mu dajte svoju preporuku za dati proizvod i recite zašto mislite da bi trebalo toliko novca da izdvoji.

Foto: Profimedia/Tetra Images

„A ako je jeftinije?”

Crvena zastava! Nikako nemojte spuštati cenu svog proizvoda samo zato što klijent misli da je skup. Ukoliko postoji prostor za manipulaciju, učinite to pametnije. Ponudite nekoliko različitih varijanti i opcija, objasnite šta ulazi u koju cenu i šta vi preporučujete. Razmislite o tome kakav utisak ostavljate ukoliko ste spremni u roku od nekoliko minuta da obezvredite ono što prodajete.

Koliku god cenu da ste rekli na samom početku, stanite iza toga i držite se izrečenog. Sigurno ćete naići na sagovornika koji će razumeti to i biti spreman da plati koliko je potrebno.

„Kasnije ćemo se dogovoriti o detaljima”

Ostavite dovoljno prostora i vremena da možete sve završiti odmah i u toku tih prvih pregovora. Ljudi se ne osećaju sigurno ukoliko im ne date sve informacije koje traže od vas i ako ih ne uverite u pouzdanost celog procesa.

Foto-ilustracija: pixabay.com

Zato na sva pitanja odgovorite odmah i ne ostavljajte ništa za kasnije. Naravno, ukoliko vaš sagovornik nema vremena i sam to predloži, možete mu izaći u susret, ali sve ključne odluke pokušajte da proizvedete odmah na mestu prodaje, kako vaš potencijalni kupac ne bi imao vremena da se predomisli.

Ove fraze što pre izbacite iz svojih prodajnih razgovora. Pre svega, postavite se samouvereno i pokažite da ste sigurni u to što govorite. Samo na taj način ubedićete svoje sagovornike da vam veruju i da shvate sve što imate da im poručite.

Takođe, uvek budite otvoreni za pitanja, zadržite prijatan ton i kreirajte sliku savetnika, pre nego prodavca. Svakako, da biste znali kako da zaključite prodaju i ostvarite zaradu, važno je da poznajete i realne tehnike i alate, zato upišite menadžment u prodaji i naučite odmah kako da se suočite sa svim izazovima koji vas čekaju u ovom poslu.

Daljinac baner

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA