Da li ste znali da e-mail marketing slavi 40. rođendan? I dalje je jedna od najboljih marketinških strategija, a evo i zašto!

 
 ≫ 
  • 0

Pošto je većina brendova usvojila e-mail kao glavno središte komunikacije, potrošači su počeli da dobijaju stotine imejlova dnevno, čak i od brendova na čije se mejling liste nisu prijavili

Prvi marketinški e-mail poslao je pre skoro 40 godina prodavac po imenu Gari Tuerk iz firme „Digital Equipment Corporation“. Tuerk je poslao mejl na oko 400 adresa promovišući svoju kompaniju sa ARPANET adresom.

Iako je ova prva e-mail marketinška poruka generisala veliki porast prodaje, ona je takođe dovela do nečega što je kasnije postalo poznato kao neželjena pošta – „spam“ ili neželjene poruke poslate masovnoj publici.

Danas postoji velika razlika između namernih, pažljivo napravljenih poruka za komunikaciju brenda s publikom i slučajno poslatih spam poruka. Ova razlika je rezultat zasićenja. Pošto je većina brendova usvojila e-mail kao glavno središte komunikacije, potrošači su počeli da dobijaju stotine imejlova dnevno, čak i od brendova na čije se mejling liste nisu prijavili, pa i od onih s kojima nikada nisu imali nikakvih dodirnih tačaka.

Ovakav razvoj situacije je podstakao brendove da postanu pažljiviji u načinu na koji koriste imejl kao kanal za komuniciranje s potrošačima. Imejl je sada centralno „čvorište" brojnih strategija digitalnog marketinga.

Zašto je imejl marketing tako uspešan i koristan?

Pošto potrošači sve više vremena provode na internetu, oni dolaze do samih brendova kako bi dobili potrebne informacije. To je jedan od razloga zašto je sve veći broj novih e-mail pretplatnika.

Prema novim istraživanjima kompanije „Yes Lifecicle Marketing“, u prvom kvartalu 2017. godine, novi e-mail pretplatnici čine šest posto baze podataka prodavca, što predstavlja porast od 30 posto u poslednje tri godine.

Istovremeno, podaci o CTO (klik-to-open) su stalno opadali, što ukazuje na to da, iako prodavci efikasno privlače potrošače da se pretplate na mejling liste, oni i dalje imaju problema da korisnike navedu na neku dalju akciju.

Foto: Flickr/JohnKarak

Sa gotovo dve milijarde korisnika do kojih se može dopreti, Fejsbuk (Facebook) je prvi izbor mnogih oglašivača. Ipak, kako „McKinsey and Company“ objavljuju, imejl marketing dostiže 40 puta veći uspeh nego Fejsbuk i Tviter (Twitter).

Još jedan od razloga zašto je e-mail marketing čestvo isplativiji od oglašavanja na društvenim mrežama jeste jeftina izrada. S mnogim dostupnim alatima danas je moguće besplatno slati promotivne mejlove na do 2000 adresa.

Još jedan od trikova koji imejl stavljaju na prvo mesto na listi najubojitijih marketinških oružja jeste činjenica da, kako izveštava blog „Sage World“, skoro 60 posto korisnika interneta svakoga dana prvi kontakt ima upravo sa imejlom.

Nema sumnje da je e-mail marketing obavezan deo svako marketinške strategije. Da biste maksimalno iskoristili potencijal imejl marketinga savetujemo vam da upišete školu specijalizovanu za internet-marketing.

Daljinac baner

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA