Skandal na LinkedIn-u: Premium korisnici otkrili da njihove poruke čita veštačka inteligencija
Kompanija LinkedIn našla se u centru nove kontroverze nakon što je otkriveno da potencijalno koristi privatne poruke svojih Premium korisnika za treniranje sistema veštačke inteligencije, i to bez njihovog izričitog pristanka. Tužba je podneta u Kaliforniji od strane Alesandra de la Torea, koji tvrdi da je kompanija prekršila svoja obećanja o privatnosti podataka.
LinkedIn Premium je plaćena verzija ove društvene mreže koja korisnicima nudi napredne funkcije, uključujući i InMail - sistem za privatno dopisivanje. Premium pretplate dolaze u nekoliko oblika: Premium Career (za one koji traže posao), Premium Business (za poslovne korisnike), Sales Navigator (za prodajne timove) i Recruiter Lite (za rekrutere).
Ono što posebno zabrinjava jeste činjenica da su upravo ove privatne poruke, koje često sadrže osetljive informacije o zaposlenju, intelektualnoj svojini i platama, navodno bile korišćene za treniranje AI modela.
Pravne implikacije i zaštita podataka
LinkedIn Subscription Agreement (LSA), poseban ugovor za Premium korisnike, izričito zabranjuje deljenje poverljivih informacija sa trećim stranama. Tužba se poziva na kršenje američkog Stored Communications Act-a (zakona koji štiti privatnost elektronske komunikacije), kao i na kršenje ugovora i nepoštenu konkurenciju prema kalifornijskom zakonu.
Zanimljivo je da je LinkedIn već isključio korisnike iz Kanade, Evropske unije, Evropskog ekonomskog prostora, Velike Britanije, Švajcarske, Hong Konga i kontinentalne Kine iz programa korišćenja podataka za treniranje AI modela. Međutim, korisnici iz Sjedinjenih Država, gde još uvek ne postoji savezni zakon o privatnosti, dobili su opciju "Data for Generative AI Improvement" koja je automatski uključena.
LinkedIn je negirao sve optužbe, nazivajući ih "lažnim tvrdnjama bez osnova". Međutim, advokatska kancelarija Edelson PC, koja zastupa tužitelja, ističe da kompanija nikada nije javno negirala da je delila sadržaj InMail poruka sa trećim stranama za potrebe treniranja AI modela.
Šta ovo znači za korisnike?
Premium korisnici LinkedIn-a bi trebalo da obrate posebnu pažnju na podešavanja privatnosti na svojim nalozima. Za korisnike iz Srbije i regiona koji nisu posebno izuzeti iz programa, preporučuje se da provere svoja podešavanja vezana za AI i korišćenje podataka u svojim LinkedIn nalozima. Iako direktnih dokaza o zloupotrebi privatnih poruka još uvek nema, ova situacija podiže važna pitanja o privatnosti podataka na društvenim mrežama i načinu na koji velike tehnološke kompanije koriste podatke svojih korisnika za razvoj AI tehnologija.
(Telegraf.rs)
Video: Kalinić posle poraza od Makabija pomenuo Partizan: Idemo sad na derbi da pobedimo
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.