Sajber napad otkrio tajnu popularnih aplikacija: Ove vas špijuniraju 24 sata dnevno, koriste ih ljudi u Srbiji

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Hakerski napad na kompaniju Gravy Analytics otkrio je uznemirujuću istinu - hiljade popularnih mobilnih aplikacija, uključujući Tinder i Candy Crush, tajno prikupljaju i prodaju podatke o lokaciji svojih korisnika. Ova informacija dolazi nakon zajedničke istrage uglednih tehnoloških portala Wired i 404 Media, koji su dobili pristup hakovanim dokumentima.

Prema hakovanim podacima, kompanije poput Gravy Analytics zloupotrebljavaju sistem za prikazivanje reklama unutar aplikacija kako bi pratile lokaciju korisnika. Ovo se dešava svaki put kada vam aplikacija prikaže reklamu, a posebno je zabrinjavajuće što čak ni sami programeri aplikacija često nisu svesni da se ovo dešava.

Među aplikacijama koje su uključene u ovu praksu nalaze se neke od najpopularnijih na svetu - od igrica poput Candy Crush, preko dating aplikacija kao što su Tinder i Grindr, pa sve do aplikacija za praćenje trudnoće i verskih aplikacija za molitvu.

Kome se prodaju vaši podaci?

Najšokantniji deo otkrića je da se ovi podaci prodaju različitim američkim vladinim agencijama. Venntel, ćerka firma kompanije Gravy Analytics, prodaje prikupljene informacije FBI-ju, poreskoj upravi (IRS), kao i imigracionoj službi (ICE).

Zak Edvards, stručnjak za sajber bezbednost iz firme Silent Push, opisuje ovo kao "noćnu moru za privatnost", dodajući da "postoji kompanija koja se ponaša kao globalni predator, radeći šta god želi sa svakim delićem podataka koji dobije".

Ukradeni podaci pokazuju da je obim praćenja ogroman - radi se o desetinama miliona koordinata mobilnih telefona iz Sjedinjenih Država, Rusije i Evrope. Većina kompanija čije su aplikacije umešane u skandal nije želela da komentariše otkrića. Tinder je negirao bilo kakvu povezanost sa Gravy Analytics-om, dok je Muslim Pro, jedna od verskih aplikacija, izjavio da ne dozvoljava reklamnim mrežama da prikupljaju podatke o lokaciji svojih korisnika.

Američka Federalna trgovinska komisija (FTC) nedavno je zabranila kompaniji Mobilewalla da prikuplja podatke o potrošačima kroz sistem za oglašavanje. Takođe je naredila kompanijama Venntel i Gravy Analytics da izbrišu istorijske podatke o lokaciji i zabranila im prodaju podataka vezanih za osetljiva mesta, kao što su zdravstvene klinike i verski objekti.

(Telegraf.rs)

Video: Izložba Karavađovih slika traje do kraja februara u Temišvaru

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA