Sećate se Facebook pretplate? Meta planira da smanji cene u Evropi zbog pritiska regulatora
Meta, kompanija koja stoji iza Instagrama i Facebooka, najavila je plan smanjenja cena svojih pretplata u Evropi. Ovaj potez dolazi kao odgovor na regulatorne izazove i pokušaj da se umire zabrinutosti vezane za privatnost podataka, prema izveštaju agencije Reuters. U dijalogu sa Evropskom komisijom, Tim Lemb, pravni zastupnik Mete, objasnio je da kompanija razmatra smanjenje cene sa 9,99 evra na 5,99 evra za pojedinačni nalog, uz dodatni popust za svaki sledeći nalog, postavljajući cenu na 4 evra.
Cilj ove prilagođene cene, prema Lembu, jeste da se ponudi realna vrednost za usluge koje korisnici dobijaju, smatrajući 5,99 evra "najnižom razumnom cenom". Ovaj potez dolazi nakon regulatornih pritisaka i želje da se "regulatorna neizvesnost" što pre razreši. Meta je inicijalno predstavila svoj plan smanjenja cena ranije ove godine, nakon što su regulatori EU izazvali pravnu osnovu za njihovu obradu korisničkih podataka.
Pokretanje pretplate za Facebook i Instagram bez reklama u novembru prošle godine bilo je direktno usmereno na adresiranje izazova postavljenih od strane EU regulativa, nudeći korisnicima mogućnost da izaberu kako će njihovi podaci biti korišćeni. Ipak, ovaj model je brzo naišao na kritike od strane potrošačkih grupa, koje ga opisuju kao način za Meta da nastavi sa svojim uobičajenim modelom prikupljanja podataka pod drugačijim izgovorom.
Evropska organizacija potrošača (BEUC) i njen zamenik direktora, Ursula Pahl, kritikovali su Metinu ponudu kao obmanu, ističući da suštinski nije došlo do promene u načinu na koji kompanija koristi osetljive informacije svojih korisnika. Osim toga, BEUC je podneo pritužbe nacionalnim organima za zaštitu podataka u ime osam potrošačkih grupa, tvrdeći da Meta nije uspostavila validnu pravnu osnovu za prikupljanje podataka i da korisnici nisu u mogućnosti da daju informisanu i slobodnu saglasnost.
Predloženo smanjenje cene, iako možda adresira kritike vezane za cenu pretplate, ne rešava osnovne strukturalne probleme koje su izdvojile potrošačke grupe, uključujući potrebu za većom transparentnošću i vremenskim periodom za razmatranje od strane korisnika. Dalje korake i adaptacije Metine strategije tek treba videti, kao i to kako će one uticati na odnos između privatnosti korisnika i poslovnog modela kompanije.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.