Vodič za bezbednost: Kako se zaštititi od spama na Viberu tokom praznika
…uz dodatni insajderski savet kako da odblokirate svoj nalog na Viberovoj platformi
Kretanje kroz nepregledne predele digitalne komunikacije ima svoje izazove, gde je spam, nažalost, večita tema.
Sezona praznika donosi i porast aktivnosti na mreži, uključujući kupovinu, druženje i slanje čestitki i pozdrava, koji pošiljaocima spama pružaju više mogućnosti da dopru do korisnika.
Lančane poruke
Lančane poruke često mame pojedince da nesvesno postanu provodnici prevara i bezbednosnih rizika. Ove poruke obećavaju sreću, blagoslove i nagrade i često traže od korisnika da ih ponovo podele sa svojom listom kontakata – ali njihova privlačnost može dovesti do štetnih posledica. Od lažnih zahteva za nagradu do pretećih blokada naloga, lančane poruke predstavljaju rizik. Prepoznajući ovo, ključno je da budete na oprezu i izbegavate interakciju ili prosleđivanje ovih poruka.
Poruke ili pozivi za ostvarivanje zarade
U periodu kada praznične kupovine dostižu svoj vrhunac, pošiljaoci spam sadržaja koriste prednosti promotivnih ponuda. Primanje neželjenih poruka ili poziva od kompanija ili brendova koje niste autorizovali da vas kontaktiraju bi takođe trebalo da vam probudi sumnju u regularnost. Oni bi mogli da promovišu lažne ponude ili proizvode, nalik spamu. Kada ste u nedoumici, uvek proverite identitet pošiljaoca i nikada nemojte kliktati na linkove sa neproverenim kontaktima. Budite oprezni sa takvim porukama, kao i sa neobičnim pozivima koji nisu u skladu sa standardnom upotrebom.
Saveti i taktika sa ciljem da ostanete bezbedni
Ako dobijete neželjenu poruku na Viberu, suzdržite se od kliktanja na linkove ili prosleđivanja poruke. Umesto toga - prijavite spamera, pošaljite njegov broj podršci i time blokirajte pošiljaoca. Ovo će aktivno doprineti da Viber bude rasterećen od spama. Poboljšajte svoju zaštitu tako što ćete podeliti sa Viberom poruke od nepoznatih kontakata u potrazi za potencijalnim spamom kako bi bile blokirane.
ID pozivaoca - Vaš kompas u borbi protiv spama
Najnovija funkcija Vibera je dragoceno sredstvo u borbi protiv spamovanja putem poziva. ID pozivaoca omogućava korisnicima da jasno identifikuju ko ih zove, a mogućnost da se vidi ime pozivaoca korisnicima pruža priliku da odluče da li da odgovore na poziv, ignorišu ga ili preduzmu druge radnje. Ova funkcija trenutno je dostupna za Android korisnike koji koriste verziju 21.1 i noviju i može se aktivirati u okviru opcije „Pozivi i poruke“ pod menijem “Podešavanja aplikacije”.
Odblokiranje vašeg naloga
U retko mogućem slučaju da Viberovi sistemi blokiraju legitimnog korisnika zbog slučajnog spamovanja – ipak postoji rešenje. Korisnik neće moći da šalje poruke tokom blokade, ali i dalje može da ih prima. Većina prvih blokada je privremena i traju 24 sata. Međutim, ponovna blokada korisnika zbog spama može dovesti do trajne blokade. Deinstaliranje ili deaktiviranje Vibera neće odblokirati nalog.
U takvim slučajevima, korisnik može da stupi u kontakt sa čet-botom za podršku radi odblokiranja brojeva, što omogućava korisnicima da provere stanje svojih brojeva i odblokiraju ih.
Čet–bot sa ovom funkcijom pronaći tako što ćete ukucati njegov naziv u Viberov prozorčić za pretragu ili kliknuti na ovaj link.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.