Korisnici pametnih telefona ne razumeju koje podatke dele
Funkcije privatnosti i bezbednosti koje bi trebalo da daju korisnicima veću kontrolu nad načinom na koji se njihovi podaci dele putem aplikacija uglavnom su pogrešno shvaćene, prema jedinstvenom istraživanju Škole menadžmenta Univerziteta u Batu.
Praćenje u aplikacijama koriste kompanije koje se bave ciljanim oglašavanjem. Studija je, međutim, pokazala da čak 43% korisnika ne razume ovaj koncept. Pretpostavljaju da je praćenje ključno za funkcionalnost aplikacije ili da će poboljšati njihovo korisničko iskustvo, prenosi Bug.hr.
Najčešća zabluda (24 procenta) bila je da se praćenje odnosi na deljenje fizičke lokacije uređaja. Ljudi su stoga mislili da bi trebalo da prihvate praćenje za usluge dostave i prikupljanja hrane ili za aplikacije za zdravlje i fitnes jer su verovali da je njihova lokacija deo funkcionalnosti aplikacije.
Međutim, kada se govori o praćenju u aplikacijama, to se uglavnom odnosi na to da aplikacija prati šta vi radite unutar nje, šta vam privlači pažnju, i na osnovu toga pravi vaš digitalni profil koji se dalje prodaje oglašivačima. Ako oni znaju šta vama privlači pažnju, znaće i koji proizvod da vam plasiraju.
Iako nešto više od polovine učesnika (51 odsto) tvrdi da je zabrinuto za privatnost ili bezbednost, uključujući bezbednost svojih prikupljenih podataka, analiza nije pronašla nikakvu povezanost između njihove brige za privatnost u svakodnevnom životu i prihvatanja praćenja. Ogroman broj ljudi jednostavno veruje da treba da omoguće praćenje kako bi aplikacija ispravno funkcionisala.
Iako je glavni tekst zahteva za saglasnost za praćenje standardizovan, programeri različitih aplikacija mogu uključiti rečenicu koja objašnjava zašto traže dozvolu za praćenje. A to, namerno ili nenamerno, otvara vrata lažnim ili obmanjujućim informacijama, primećuju istraživači.
Zablude uključuju široko rasprostranjeno uverenje da bi pristanak na deljenje u aplikacijama za zdravlje, kao što su aplikacije za praćenje menstruacije, značilo deljenje privatnih podataka, ili da bi odbijanje praćenja uklonilo oglase iz aplikacije.
(Telegraf.rs)
Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.