![TikTok, kompanija, logo TikTok, kompanija, logo](https://xdn.tf.rs/2020/07/22/tan2020-7-211241181720-670x447.jpg)
Zabrinjavajući podaci: TikTok je najbrže rastući izvor vesti za odrasle u Velikoj Britaniji
Društvena video platforma je najbrže rastući izvor vesti za odrasle u Ujedinjenom Kraljevstvu, a skoro polovina ljudi koji je koriste za aktuelne stvari okreće se TikTokerima, a ne konvencionalnim novinskim organizacijama za svoje vesti, pokazuje novo istraživanje.
TikTok koristi 7% odraslih za vesti, prema britanskom nadzornom organu za komunikacije Ofcom-u, u odnosu na 1% u 2020. Rast prvenstveno podstiču mladi korisnici, od 16 do 24 godine.
Godišnji izveštaj Ofcom-a pokazao je da je za tinejdžere uzrasta od 12 do 15 godina Instagram pobedio BBC One i BBC Two kao najpopularniji izvor vesti među tinejdžerima, a zatim su tu odmah TikTok i YouTube.
Studija Ofcom-a je pokazala da novinske organizacije sada moraju da se takmiče sa TikTokerima koji nisu novinari. Za one koji konzumiraju vesti na TikTok-u, njihov glavni izvor su drugi ljudi koje prate (44%), zatim prijatelji i porodica (32%), a zatim novinske organizacije (24%).
TikTok ima više od milijardu korisnika širom sveta i u vlasništvu je kineske tehnološke kompanije ByteDance. Njegova moć kao izvora vesti došla je do izražaja tokom rata u Ukrajini, kada je Bela kuća izvestila o 30 uticajnih TikTokera koji prave sadržaj o ratu, piše britanski Guardian.
Uprkos rastu TikToka u Velikoj Britaniji kao izvora vesti, čini se da zaostaje za SAD-om. Četvrtina odraslih Amerikanaca kaže da uvek koristi TikTok da bi saznala vesti, a skoro polovina odraslih milenijalaca u SAD i generacije Z – mlađih od 41 i ispod 25 godina – ukazuje na isto, prema analitičkoj firmi Forrester Research.
Postojala su i upozorenja da je platforma bila podložna dezinformacijama tokom sukoba, sa primerima koji uključuju isečke iz video igrica koji su predstavljani kao pravi ratni snimci, a bilo je i slučajeva kada su se pojaviljivali snimci koji su sugerisali da se Rusija sprema za nuklearni napad.
Portparol TikTok-a je rekao da je platforma mesto gde "milioni ljudi dolaze da se zabavljaju i uče", dodajući: "Želimo da svi koji koriste TikTok imaju pristup dobrim i tačnim informacijama, zbog čega naše smernice zajednice jasno pokazuju da ne dozvoljavamo štetne dezinformacije."
(Telegraf.rs)
Video: Preživeti AI revoluciju: Mark Brigs ekskluzivno za Telegraf.rs o budućnosti novinarstva
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.