Ako ste uveli "like", možda ste upravo pomogli Facebook u zločinu
Prema Sudu, vlasnici veb stranica mogli bi tako da se suoče sa pravnim rizikom zbog postavljanja tastera "like", jer, omogućavaju prenos ličnih podataka ovoj američkoj društvenoj mreži i mogu da budu smatrane odgovornim za skupljanje podataka.
Bez pristanka korisnika, bez obzira na to da li kliknete na "like".
Ovakvi dodaci su uobičajeni na stranicama koje se bave prodajom, pošto kompanije pokušavaju da promovišu svoje proizvode na popularnim društvenim mrežama. Kritičari strahuju da se time krše prava o zaštiti ličnih podataka.
Odluka ne sprečava Facebook ili druge kompanije sa sličnim vidžetima da nude ove opcije. Ali veb stranice morale bi da dobiju saglasnost od korisnika pre slanja podataka na Fejsbuk, osim ako mogu da pokažu "legitiman interes“ da rade drugačije.
Ova odluka je usledila nakon što je Udruženje za zaštitu potrošača tužilo kompaniju "Fasion ID" zbog kršenja pravila o zaštiti ličnih informacija upotrebom tastera "Like" na svom veb sajtu. Nemački sud zatražio je mišljenje Evropskog suda pravde, koji je saopštio da veb sajtovi i Fejsbuk dele odgovornost.
Nemačka kompanija ostvarila je korist od korišćenja tastera "Like" jer su njeni proizvodi postali vidljiviji na Facebook, saopštio je sud, ali je napomenuo da firma nije odgovorna za način na koji društvena mreža potom obrađuje te podatke.
Facebook je saopštio da će pažljivo proučiti presudu i da će sarađivati sa partnerima da bi oni i dalje mogli da ostvaruju korist od upotrebe dodataka ove mreže i ostalih poslovnih alata u skladu sa zakonom.
(Telegraf.rs)
Video: Pripejd registracija u Yettelu i preko Portala eUprave
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.