Vizija vaše privatnosti Marka Zakerberga nema nikakve veze sa privatnošću - a jedan detalj to ozbiljno potvrđuje
U pitanju je prilično neobična tvrdnja ako u obzir uzmemo sve skandale u kojima je Facebook bio baš zbog toga što nije poštovao privatnost svojih korisnika.
Ipak, Zakerberg izgleda očajnički želi da mu poverujemo.
Ova mantra vrti se oko šest ključnih principa: Privatne interakcije, enkripcija, interoperabilnost, smanjeno postojanje i bezbedno skladištenje podataka.
Međutim, način na koji Facebook definiše privatnost nije način na koji je obični ljudi shvataju.
Kada pričamo o privatnosti u odnosu na Facebook, mnogi vrlo često misle na skrivanje stvari od Facebooka i njegovih algoritmova.
Kompanija je nebrojeno puta zloupotrebila podatke svojih korisnika i to na neverovatnom nivou, dok je za svo to vreme gradio kompleksne internet profile ljudi u cilju uzimanja novca preko reklama.
Facebook sada planira da po difoltu enkriptuje poruke korisnika, i da, to će značiti da više ne može da čita vaše razgovore sa prijatlejima.
Ipak, iako bi ovaj potez trebalo da uznemiri investitore, oni su neobično mirni.
A za to postoji itekako dobar razlog.
Facebook će i dalje nastavljati da gradi kompleksnu sliku o tome ko ste vi, šta radite, s kim pričate, koje brendove volite, koje lokacije posećujete, koje škole pohađate, ko su vam prijatelji, koje sajtove posećujete i koliko dugo vremena na njima provodite, koje stranice volite, kojih sve zajednica ste deo, ko je sve deo vaše porodice i šta su njihova interesovanja, s kim potajno želite da imate seks, u kojim prodavnicama kupujete, koji su vam hobiji, koje video snimke gledate...i sve će to biti ubacivano u kompleksne algoritme koji će vas potom profilisati kako bi vas gađali reklamama.
Ispod sve te buke o privatnosti i iza novih Facebook boja, osnova reklamne mašinerije je i dalje netaknuta i nepromemenja.
Zamislite da razgovarate sa prijateljem, dok u sobi takođe sedi poslovni čovek koji nosi čepiće za uši.
On vas ubeđuje da ne čuje šta pričate - ali pamti sve u vezi sa vama, ko ste, s kim pričate, šta nosite i potom te podatke koristi kako bi vam nešto prodao nedeljama kasnije.
To nije privatnost, barem ne onakva kakvu većina ljudi želi da ima.
A možda najveći pokazatelj da će naša privatnost i dalje biti korišćena od strane Facebooka jeste manjak panike investitora koji od tih podataka zarađuju.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.