Google sprema velike promene koje bi mogle da ubiju ad blokere u Chromeu - ali i donesu jednu veoma pozitivnu stvar

  • 3

Google planira prilično velike promene koje se tiču ponašanja ekstenzija u njegovom Chrome brauzeru, a developeri veruju da bi te promene mogle bukvalno da ubiju pojedine ad blokere.

Developer Rejmond Hil (uBlock i uMatrix) prvi je podigao uzbunu u vezi sa predstojećim promenama koje će pogoditi određene API-je unutar Chromea - i koje bi mogle da učine da njegove aplikacije jednostavno "više ne mogu da postoje".

On objašnjava da novi API neće uticati na Adblock Plus jer promoviše način blokiranja baš tog ad blockera, a to je samo po sebi još jedan razlog za brigu jer Google plaća Adblock Plus da njegovi oglasi budu na takozvanoj "beloj listi" i prikazuju se.

Foto: Pixabay.com

Ad blokeri rade mnogo više toga od prostog blokiranja oglasa na nekoj web stranici. WebRequest API dozvoljava ovim plaginovima da modifikuju ili preusmeravaju mrežne zahteve i tako korisnicima daju više kontrole - a Google sada od njih traži da pređu na potpuno drugi API.

To znači da će u budućnosti, ad blokeri moći samo da "čitaju" mrežne zahteve, ali ne i da utiču na njih.

Sa druge strane, novi declarativeNetRequest API će dati Chromeu moć da modifikuje ili vrši redirekciju mrežnih zahteva, i tako ubrza vreme učitavanja stranica, ali i poveća zaštitu korisnika jer ekstenzije neće moći da zaista čitaju mrežne zahteve koje oni podnose.

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Boki

    23. januar 2019 | 17:06

    Postoje i drugi pretraživači...

  • NS

    23. januar 2019 | 18:03

    I koliko bi se chromu ovo isplatilo. Ionako koristim operu jer je brza. Na chrome gledam samo yt sa adblock jer reklame iskacu na 30 sec. Brze ce biti na Operi iako je sporija pri ucitavanju youtuba. Ipak ce biti brze i bolje od nepodnosljivih reklama.

  • Mire

    24. januar 2019 | 10:24

    Zato ja koristim Mozilu, i nemam nikakvih problema.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA