Kako oglašavanje preko banera na Googleu funkcioniše i šta svako ko želi da tako zarađuje mora da zna

  • 0

Godinu ili dve nakon što je servis Google AdWords pokrenut, Google je počeo da prodaje oglase u svojoj mreži multimedijalnog oglašavanja (GDN).

Na najjednostavnijem nivou, ovaj sistem je dobar: Vlasnik web sajta („izdavač") proizvodi sadržaj i želi da zarađuje od saobraćaja, odnosno od poseta koje njegov sajt ostvaruje. Taj vlasnik stavlja kôd na svoj web sajt, koji Google može koristiti onako kako smatra da treba. „Oglašavači" plaćaju Google da svoje oglase stavljaju na taj web sajt i raspoređuju ih u „nevidljive kutije“.

Svako kliktanje na ove oglase donosi novac. Google deli deo tog prihoda sa izdavačem. Izdavač ne zna koji će se oglasi pojaviti na njegovoj ili njenoj web stranici, ali poverava Google da upravlja oglašavačima i prikazuje šta misli da treba. Kao rezultat toga, izdavač ne mora da provodi vreme u potrazi za oglašavačima i upravljajući klijentima. Google vam pruža četiri različite opcije za odabir vašeg mesta u GDN-u.

Usmereno ciljanje

Foto: Pixabay.com

Ovom opcijom unosite web adresu sajtova na kojima želite da se oglašavate. Ako su ti sajtovi dostupni, Google će vaše oglase tamo i prikazati. Takođe možete ciljati određenu oblast na sajtu.

Primera radi, možete odabrati www.nytimes.com, koji će vam omogućiti pristup čitavoj web stranici lista „Njujork tajmsa“ (New York Times). Na ovaj link možete dodati i odrednicu section/technology, što će ograničiti vaše oglase na deo sajta koji je posvećen tehnologiji.

Ovo je dobra opcija ako želite više kontrole, ali u velikoj meri ograničava vaš domet publike.

Ciljanje na osnovu teme

Koristeći ovu opciju možete odabrati široku ili usku kategoriju sajtova na kojima ćete prikazivati svoje oglase. U ovom trenutku postoji oko 2.220 tema koje možete izabrati. Možete ih videti na AdWords nalogu. Što je konkretnija tema koju izaberete, to će biti bolje ciljanje.

Na primer, „Arts & Entertainment“ (Umetnost i zabava) je izuzetno široka tema, ali možete je suziti na „Arts & Entertainment>; Entertainment Industry"; Recording Industry>; Record Labels“.

Ciljanje na osnovu ključne reči

Foto: Tanjug/AP

Ciljanje na osnovu teme je dobar početak. Za još bolje rezultate ciljajte prema ključnim rečima.

Google je identifikovao svaku stranicu na svakom od dva miliona i više sajtova unutar GDN-a i odredio im „centralnu temu". Ključne reči su reči i fraze koje koristite u kampanjama kako biste rekli Google koje teme da traži. Softver onda pronađe stranice koje odgovaraju temama koje su povezane sa ključnim rečima koje ste izabrali.

Postoje tri glavne vrste ključnih reči:

- Brend. Ovo je mesto gde firma ili organizacija „igra“ na svoje ime. Zašto ciljati svoj brend? Zato što stranica u prikazanoj mreži (display network) na kojoj ljudi govore o vama, vašim proizvodima ili vašem preduzeću može biti pravo mesto za prikazivanje oglasa. Ako je vaše ime tema pozitivnih razgovora na nekom sajtu, onda baš tu treba da se vide vaši oglasi.

- Ključne reči konkurenata. Ovaj metod omogućava Google da pronađe bilo koju od brojnih stranica u svojoj mreži u kojoj se raspravlja o vašoj konkurenciji. Zatim se možete „ubaciti“ u taj razgovor.

- Ključne reči koje nisu brendirane. Vi u vašim kampanjama za pretragu već koristite ključne reči koje nisu brendirane: to su termini koji se odnose na vaše proizvode i usluge. Ako prodajete žensku garderobu, možda bi bilo dobro da ciljate ključne reči poput „duge haljine" ili „ženska košulja". Google će prikazati svoje oglase na stranicama koje se odnose na te teme.

Ciljanje na osnovu ponašanja

Foto: pixabay.com

Google dobro „poznaje“ ogroman broj svojih korisnika. Zna koji su im omiljeni sajtovi, koje klipove vole da gledaju, koje stvari najviše kupuju, koje vrste imejlova primaju i još mnogo toga.

Google kombinuje ove informacije kako bi kreirao što precizniji i tačniji profil ličnih interesovanja svakog korisnika. Ovim metodom ciljanja Google prikazuje vaš oglas ljudima za koje veruje da će ih zainteresovati vaša firma ili brend, bez obzira na lokaciju na kojoj se nalaze.

Ciljanje prema ponašanju vam omogućava da ciljate ljude na dva načina:

- Ciljanje prema interesovanju, odnosno prema načinu na koji se ljudi ponašaju na internetu. Google stiče ideju o njihovim sveukupnim interesovanjima, koristeći uvid u njihove kratkoročne ili dugoročne aktivnosti.

- Ciljanje na osnovu ponašanja svake osobe na vašem sajtu. Ovo uključuje i ponovno oglašavanje (remarketing), koje se odnosi na ponašanje posetilaca na vašem sajtu, kao i na usklađivanje sa klijentima (vaše znanje o njihovoj imejl adresi).

Postoje dva osnovna tipa ciljanja sa kojima možete početi:

- Ciljanje na osnovu afiniteta. Ovde ciljate ljude na osnovu njihovog dugotrajnog obrasca ponašanja tokom više meseci. Uzimaju se u obzir sve vrste web sajtova na kojima su bili i pretrage koje su uradili. Google je podelio raspoloživo tržište na otprilike stotinu (100) segmenata. Primeri uključuju strastvene investitore, ljubitelje muzike i ljubitelje automobila.

- Ciljanje na osnovu tržišta. Za razliku od ciljanja prema afinitetu, ovo ciljanje se odnosi na bližu prošlost. Ciljanje ljudi zasnovano je na njihovom ponašanju na internetu u toku protekle jedne ili dve nedelje. To uključuje pretrage koje su izvršili, sajtove koje su posetili, pa čak i imejlove koje su primili. Ovako Google zna šta ti ljudi traže i šta će kupiti u bliskoj budućnosti.

Precizno pogađanje ciljne publike i mogućnost jeftinijeg, a boljeg marketinga jesu ono što je brojne kompanije privuklo i navelo da se prebace na digitalno oglašavanje. Nijedna ozbiljna kompanija danas ne može da dozvoli sebi da nema dobru strategiju za digitalni marketing. Zato su stručnjaci iz ove oblasti sve traženiji. Ako želite da se i sami priključite savremenim tokovima  i edukujete se u ovoj oblasti, potrebna vam je sertfikovana obuka za buduće eksperte u digitalnom marketingu.

Daljinac

(Telegraf.rs)

Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA