Viber i Comtrade razvili revolucionarnu opciju za plaćanje računa putem čuvene aplikacije (FOTO)

  • 0

Addiko Banka je - u saradnji sa kompanijom Comtrade i aplikacijom za razmenu poruka    Viber - predstavila revolucionarnu opciju u ponudi bankarskih usluga Srbiji - mogućnost plaćanja računa, proveru stanja, prenos sredstava i direktan kontakt sa bankom ne izlazeći iz popularne aplikacije.

Opcija je nazvana Addiko Chat Banking, bazirana na Viber Banking Chat Bot-u -  i jedna je od prvih te vrste u svetu.

Addiko Chat Banking usluga pruža korisnicima ove banke mogućnost plaćanja, prenos sredstava između sopstvenih računa, proveru stanja, nadgledanje transakcija, pronalaženje najbliže filijale i bankomata, ali i pristup najnovijim informacijama o Addiko ponudama.

Povodom predstavljanja nove opcije imali smo priliku da razgovaramo sa Momčilom Elenkovim, globalnim menadžerom partnerskih odnosa sa telekom kompanijama pri Viberu.

Foto: Promo
  • Možete li nam reći nešto više o Addiko Chat Banking opciji?

Još od kada smo pre godinu dana otvorili naš ekosistem za nove usluge i klijente, počeli smo sa kreiranjem lokalnih rešenja sa jakim lokalnim partnerima. Prvi zadatak bio je naći partnere koji će razviti lokalne botove koristeći naše API-jeve, a potom pronaći prave klijente koji će to iskoristiti.

Addiko je prvi i veliki klijent za koji smo razvili uspešan proizvod za korisnike Vibera, kao i korisnike Addiko banke.

Addiko Chat Banking bot je u suštini pojednostavljena varijanta banking aplikacije. Korisnici će svom bankovnom računu moći da pristupe putem Vibera kako bi slali novac drugim ljudima, plaćali račune, proveravali stanje. Opcija je veoma funkcionalna i laka za korišćenje.

Korisnici će morati da se samo jednom registruju i verifikuju svoj nalog putem internet bankinga i to je sve.

Foto: Promo
  • Da li je slanje novca i plaćanje računa bezbedno putem rešenja koje ste razvili sa Comtrade-om i Addiko bankom?

Veoma je bezbedno. Addiko Chat Banking već postoji u BiH, Hrvatskoj i Crnoj Gori. Bezbednost smo prilagodili Addiko standardima i njihovoj internoj politici. Takođe, dodali smo i sigurnosne zahteve koje zahtevaju lokalne vlasti.

Sigurni smo da je nova opcija u potpunosti bezbedna. Ono što bih još napomenuo je da mi ne skladištimo informacije i podatke o našim korisnicima, kao ni sadržaj poruka ni istoriju njihove međusobne komunikacije putem Vibera. One se čuvaju samo na njihovim uređajima, a kada putuju od jednog do drugog telefona, poruke su enkriptovane, pa ih čak ni mi ne možemo pročitati. Razmena poruka i drugog sadržaja putem Vibera je mnogo sigurnije od klasičnih SMS poruka.

Addiko Chat Banking ste razvili u saradnji sa kompanijom Comtrade. Šta nam možete reći o saradnji sa najvećom IT kompanijom u jugoistočnoj Evropi?

Želeli smo da pronađemo jakog, lokalnog partnera koji će razvijati regionalne botove za Viber. Mi imamo platformu, ali botove ne kreiramo sami jer prosto nemamo toliko resursa.

Foto: Promo

Srećni smo što sarađujemo sa Comtrade-om jer je to jedna velika i jaka kompanija.  Oni imaju odličnu saradnju sa kompanijama u Srbiji i regionu, kao i širom planete. U svemu tome pronašli smo veoma dobrog i pouzdanog partnera. Oni su naučili Viberov API i rade veoma blisko sa našim tehnološkim stručnjacima. Zajedno smo uspeli da još više usavršimo našu platformu.

  • Da li ćete nastaviti saradnju sa kompanijom Comtrade?

Naravno da hoćemo i već radimo na nekoliko projekata koji će pokriti različite poslovne vertikale.

  • Da li planirate da chat banking proširite na druge banke u Srbiji?

Ova opcija je još uvek u ranoj fazi razvoja. Vidimo veliki potencijal u bankingu i interesovanje korisnika za ovu oblast. Era digitalizacije dolazi i tinejdžeri koji odrastaju u ovom novom digitalnom svetu žele drugačiji pristup bankama i plaćanju. Oni ne žele da idu u banke i potpisuju gomilu dokumentacije.

Pored samih banaka, ova opcija se može primeniti i u drugim sferama koje koristimo svakodnevno, kao što je osiguranje. Ljudi će putem ovakvih servisa uspeti da značajno uštede vreme potrebno za njihovo sprovođenje.

Foto: Promo
  • Šta nam možete reći o Viber Wallet/Pay opciji?

Plaćanje putem Vibera je još uvek u pilot fazi. Testiramo je u nekim zemljama. Rusija ima jedan od najjačih projekata tog profila.

Nedavno smo u Americi kupili startup kompaniju ShopChat koja nudi mogućnost posebne tastature sa različitim proizvodima (katalozima) koji se mogu odabrati i deliti dalje prijateljima u chatu, ali i gde se može započeti proces kupovine određenog proizvoda. Cilj je da birate i prosleđujete prijateljima i sagovornicima stvari koje želite da kupite.

Prvi rezultati su veoma dobri i sada radimo na razvijanju strategije za proširenje sličnih opcija i u ostalim delovima sveta.

Još uvek je rano da pričamo o detaljima. Zbog različitih načina plaćanja u različitim zemljama ovu opciju moramo dosta da prilagođavamo lokalnim okolnostima.

Foto: Promo
  • Hoće li ova opcija biti dostupna u Srbiji?

Ukoliko se projekat pokaže uspešnim i odlučimo da je lansiramo u Centralnoj i Istočnoj Evropi, sigurno je da će je Srbija dobiti, s obzirom na veliki broj korisnika Vibera. Međutim, pre svega moramo da osiguramo servis visokog kvaliteta.

  • Pored opcija za plaćanje i e-banking, kakve promene možemo da očekujemo na Viberu u skorijoj budućnosti?

Naša trenutna strategija je da se fokusiramo na male promene koje je moguće objaviti brzo, i time skratimo period od nekoliko meseci između objavljivanja novih verzija.

Male promene su ključne kako bi bili inovativni.  Na primer, nastavljamo sa implementacijom opcije "chat extensions" koja se krije iza ikonice lupe u chat-ovima, gde brzo možete pronaći GIF-ove, YouTube video-snimke, Spotify pesme...

Foto: Promo

Opcija je postala veoma popularna jer ubrzava korišćenje i korisnici ne moraju da izlaze iz Vibera kako bi pronašli ono što žele da podele sa prijateljima.

Naravno, fokusiraćemo se na plaćanja i e-trgovinu u narednom periodu.

  • Koliko ljudi u Srbiji koristi Viber?

Čak 90 odsto ukupnog broja pametnih telefona koji su povezani na internet u Srbiji koristi Viber. Brojevi konstantno rastu, a godišnji rast u Srbiji je 25 odsto. Dnevno se u Srbiji razmeni 1,8 milijardi poruka putem Vibera, a korisnici u vašoj zemlji su jedni od najaktivnijih.

Foto: Promo

Viber u svetu koristi više od 800 miliona i konstantno nastavljamo da rastemo. Popularni smo u jugoistočnoj Aziji, Rusiji i bivšim sovjetskim zemljama, a težimo ka većem broju u Zapadnoj Evropi.

Daljinac

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA