Šta stručnjaci za PR i marketing mogu da nauče od Donalda Trampa? Evo kako on vodi svoj profil na Tviteru

  • 1

Da li želite da vaš marketing na Tviteru postane moćan i uspešan? Nema sumnje da ste pročitali desetine tekstova koji nude savete i taktike za uspeh. Ali majstor marketinga i promocije na Tviteru, od koga brendovi mogu da nauče mnogo, jeste niko drugi do Donald J. Tramp, bez obzira na to da li podržavate ili ne podržavate njegovu politiku i njegovo mišljenje.

Lari Kim, osnivač i tehnički direktor kompanije „Word Stream“, nije govorio o Trampu kao o političaru, već o načinu na koji on plasira informacije i kako i zašto to smatra obaveznim lekcijama za sve one koji žele da se bave oglašavanjem i PR-om na društvenim medijima. Evo nekoliko primera.

Budite veoma, veoma autentični

Moje srce i molitve su usmereni na sve žrtve užasne #briselske tragedije. Ovo ludilo mora biti zaustavljeno i ja ću ga zaustaviti.“

Tvit je objavljen u 7:21 22. juna 2016, a retvitovan je oko 17.000 puta i imao je više od 45.000 lajkova. Autentičnost je previše upotrebljavana reč, koju brendovi i preduzeća koriste suviše često. Kod Donalda Trampa vidimo pravu autentičnost, a ne brend koji zna da mora da bude autentičan kako bi se istinski povezao s potrošačima.

Trampove pristalice ga ne vide kao „autentičnog". Oni ga vide kao uspešnog, direktnog, politički nekorektnog biznismena koji deli svoju zabrinutost u vezi sa važnim pitanjima. Tramp je veran sebi – ono što vidite od njega na Tviteru je njegov stav bez lažnih parola, a to može da vam se ili svidi ili ne svidi.

Savet: Ne govorite da ste autentični. Pokažite to! Podelite svoje mišljenje i osećanja. Ako istinski budete takvi, to će vam pomoći da izgradite veću publiku, ali i da je angažujete.

Dosadno = loše

Foto: Pixabay.com Foto: Pixabay.com

Ako Obama da ostavku SADA, čime pravi veliku uslugu ovoj zemlji – ja ću mu dati da besplatno doživotno igra golf na nekom od mojih terena!“

Tvit je objavljen u 11:22 sata desetog jula 2014, a retvitovan je više od 30.000 puta i imao je oko 34.745 lajkova. Svi stručnjaci za marketing danas savetuju manje-više istu stvar: stvarajte kvalitetan sadržaj. Ali šta to znači u vremenu u kome se svi trude da stvaraju relativno kvalitetan sadržaj?

Donald Tramp se izdvaja od ostalih republikanaca, jer ne zvuči niti se ponaša kao drugi političari. Kako možete da budete zabavni na jedinstven način, ali i relevantni za vašu industriju usklađivanjem sa interesima i potrebama vaše industrije?

Savet: Ako ne zabavljate svoje sledbenike, oni će to potražiti negde drugde. Pronađite jedinstven način da ubacite svoj smisao za humor, zanimljive ili inspirativne činjenice i informacije kojima ćete se istaći među konkurencijom na Tviteru.

Okrenite poraze u pobede

Foto: Tanjug / AP Foto: Tanjug / AP

Organizovana grupa ljudi, mnogi od njih su banditi, koja je ugasila naša prava Prvog amandmana u Čikagu, potpuno su uzbudili Ameriku!“

Tvit je obljavljen u 12:44 dvanaestog januara 2016, retvitovan je 23.875 puta i imao je 39.845 lajkova. U marketingu, gubici su neizbežni. Bilo da radite za brend, biznis, startap ili agencije, bez sumnje ćete kad-tad doživeti bolan gubitak. Bilo da je to u obliku izgubljenog klijenta, izgubljenog saobraćaja na web stranici, krize na društvenim medijima, ili neispravnog lansiranja proizvoda...

Kao što je Tramp ranije rekao, ponekad gubite bitku da biste pronašli novi način da pobedite u ratu. Gubici su prilika da uverite publiku da je u vašem poslovanju bilo zastoja i problema, ali da je to samo privremeno. Ovo je prilika da se ujedinite, inspirišete i ponovo angažujete i zainteresujete svoju publiku.

Savet: Pretvorite svoj negativan publicitet u pozitivan. Koristite poraz kako biste dali novu energiju publici ili komunicirajte o tome kako ste uzbuđeni zato što ste na pravom putu da otklonite sve probleme i postižete nove ​​pobede u budućnosti.

Važno je da imate svoje mišljenje

Foto: AP/Tanjug Foto: AP/Tanjug

Hilari je rekla da vas oružje ne može sačuvati. Ako u to stvarno veruje, onda bi trebalo da traži da se njeni teško naoružani telohranitelji odmah razoružaju!“

Tvit je objavljen u 3:27 sati trećeg jula 2016, retvitovan je 17.467 i lajkovan 31.395 puta. Donald Tramp se ne plaši da pišući na Tviteru stvari koje bi drugi smatrali smelim ili kontroverznim rizikuje, već zaista veruje u ideju da ne postoji loš publicitet. On zna da kontroverza prodaje.

Ako ste gledali neku od debata u kojoj je učesnik, bez sumnje ste primetili da se mnogo pitanja vrti oko Trampa. On dominira razgovorom, bilo da je to na društvenim medijima ili u medijskom izveštavanju.

Savet: Mnogi pojedinci i brendovi se plaše da imaju mišljenje i zadržavaju ga zbog straha da ne uvrede nekoga. Razmotrite razbijanje „pravila" s vremena na vreme i razmislite o tome da podelite mišljenje – ono bi, naravno, trebalo da bude relevantno za vašu industriju ili da oslikava ono po čemu želite da budete poznati.

Iako mnogi ne podržavaju njegovu politiku, ni njegov medijski nastup, od Trampa se može naučiti mnogo toga o odnosima s javnošću. Ako želite da naučite kako da vodite komunikaciju i oglašavanje prema ciljnim grupama na društvenim mrežama i da u potpunosti savladate sve mogućnosti koje te mreže nude, više o edukativnim programima možete da saznate na ovom linku.

Daljinac baner

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • .

    28. jun 2017 | 17:33

    Jako sposoban covek, sta god ljudi pricali. Zavrsio je verkvatno najjaci biznis fakultet na svetu i zna posao. Dobro mu i ide s obzirom na to koliko ga sabotiraju

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA