Rezultate ćete videti veoma brzo! Evo kako da iskoristite Instagram za promociju poslovanja

  • 0

Instagram, popularna aplikacija za deljenje fotografija i video-materijala, ima oko 700 miliona mesečno aktivnih korisnika – i taj broj se uvećava. Više od 80 odsto tih korisnika prati poslovne profile u ovoj aplikaciji, što je za vlasnike malih preduzeća čini idealnom platformom pomoću koje mogu da dođu do potencijalnih klijenata.

Kompanija „Manta“, koja predstavlja neku vrstu zajednice malih preduzetnika, nedavno je sprovela anketu koja je pokazala da samo 24 odsto vlasnika malih preduzeća ima Instagram u njihovom marketinškom planu za društvene medije. Nažalost, razlog za ovo kašnjenje može da bude i to što mnogi vlasnici preduzeća, ili njihovi marketinški i PR timovi nemaju ideju kako da počnu marketing i komunikaciju na Instagramu. Skoro 40 odsto ispitanika kaže da jednostavno ne znaju kako da koriste Instagram.

Na današnjem tržištu, ovo je nešto što nijedan dobar savremeni stručnjak za marketing i komunikaciju sa publikom ne sme sebi da dozvoli. Predstavljamo vam nekoliko saveta koji vam mogu pomoći da započnete oglašavanje na Instagramu.

Kreirajte poslovni profil

Kada napravite osnovni profil na Instagramu (ili ga možda već imate), moraćete da ga nadogradite na Instagram za preduzeća. To će vam dati pristup funkcijama koje lični korisnici nemaju. Sa profilom za biznis na Instagramu možete da:

- dodajete uputstva za vaš biznis na svom profilu,

- olakšate pratiocima da s vama stupe u kontakt jednim dodirom na dugme,

- pristupate Instagramovim alatima za analizu publike,

- promovišete svoje sadržaje u kampanjama.

Razdvojte poslovno i privatno

Foto: Tanjug/AP Foto: Tanjug/AP

Kada je reč o sadržaju, trebalo bi da odvojite lične fotografije koje delite sa porodicom i prijateljima od poslovnih poruka koje delite sa klijentima. Možete da upravljate sa najviše pet naloga na Instagramu iz jedne aplikacije, što olakšava prebacivanje između poslovnih i ličnih profila, ili prebacivanje između više poslovnih profila ako imate nekoliko lokacija ili proizvodnih linija.

Započnite konverzaciju

Instagram je prvenstveno vizuelna platforma, ali možete da koristite tekst za povezivanje sa klijentima. Kada delite neki sadržaj, uključite pitanje u naslov fotografije i podstaknite svoje kupce da reaguju u delu za komentare. Kada pošaljete neki komentar, proverite da li ste dobili odgovor.

Važno je da započnete razgovor. Takođe, treba da obratite pažnju na to šta klijenti govore o vama na drugim profilima na Instagramu. Ako dele sliku sa vaše poslovne lokacije ili vas označe (taguju) u postu, dobićete obaveštenje. Idite na post te osobe i dodajte komentar u kojem ćete im se zahvaliti za njihovu posetu, kupovinu, utisak ili komentar.

Koristite ispravno oznake sa simbolom # (haštagove)

Foto-ilustracija: Profimedia Foto-ilustracija: Profimedia

Haštagovi – reči ili fraze kojima prethodi simbol "#" – koriste se za kategorizaciju poruka na društvenim platformama, kao što je Instagram.

Korišćenje pravih oznaka, to jest haša ili haštagova, pomoći će novim pratiocima i korisnicima da pronađu vaš poslovni profil, ali i da saznaju za vaš brend i vaše poslovanje. Na primer, ako potencijalni kupac ukuca haštag #OutdoorKitchen u pretrazi, ili ako samo označi tako svoj post, kada klikne na njega, videće listu svih postova sa tim haštagom  – uključujući i vaš.

Menadžeri društvenih medija malih poslovnih preduzeća trebalo bi da koriste zajedničke oznake koje se odnose na njihovo poslovanje: vaša industrija ili polje kojim se bavite, kao što je na primer, #vodoinstalacije, #prodajaodeće ili #webdesign ili vaši proizvodi, kao što su #nameštaj, #bazen ili #haljine. Možete da dodate i posebne karakteristike ili kvalitete, kao što su #MadeInSerbia, #Handmade ili ime grada u kom se nalazi vaša firma ili prodavnica.

Iako možete kreirati haštagove kako god želite, nećete uraditi ništa dobro ako drugi ne znaju da koriste ili ne traže vaš haštag. Dakle, ako napravite jedinstveni haštag za vaš posao, potrudite se da ga promovišete na vašem sajtu, u imejlovima ili u prodavnici, bilo na plaktima, nalepnicama na proizvodu, na reklamnim ekranima i sličnim mestima.

Dodajte svoju lokaciju

Kada delite fotografiju ili video-snimak na Instagramu, možete da označite sliku sa lokacije na kojoj je snimljena. Sadržaji, to jest, postovi na kojima je označena ili tagovana lokacija na kojoj se nalazi prodavnica ili kompanija potom će prikazati vaše ime i adresu iznad slike. Korisnici Instagrama mogu zatim da dodirnu ime lokacije i vide:

Foto: Pixabay.com Foto: Pixabay.com

- vašu lokaciju na mapi,

- ostale fotografije i video-zapise, zajedno sa ostalim poslovnim informacijama o firmi,

- fotografije i video-zapise koje su vaši klijenti i kupci označili zajedno sa vašim poslovnim informacijama.

Veoma je lako dodati lokaciju u vaše poruke. Potražite opciju „Add location" (dodajte lokaciju) kada se spremate da podelite novu fotografiju ili video-materijal. Spisak predloženih lokacija će se pojaviti ispod ove linije; ako je vaša firma navedena, dodirnite naziv kako biste ga dodali uz svoju sliku.

Ako se vaša kompanija automatski ne pojavi, dodirnite „Search" ili „Dodajte lokaciju" kako biste dobili duži spisak predloženih lokacija.

Ispričajte svoju priču

Foto: Pixabay Foto: Pixabay

Instagram priča je funkcija koja omogućava korisnicima da kreiraju slajdove pomoću fotografija, video-snimaka, teksta i grafika. Priče se prikazuju na samom vrhu tabele – na vidnom mestu kako bi privukle pažnju pratiocima.

Svaka priča nestaje posle 24 sata, što je dobar način da pokažete vizuelni sadržaj koji je i neposredan i privremen, kao što su: video-snimci „iza kulisa“, koji prikazuju vaše poslovanje, predstavljanje novih proizvoda, usluga ili članova tima, blagovremene vesti, kao što je veliko otvaranje novog lokala, rasprodaja ili događaji koje organizujete (promocije, kokteli, društvene aktivnosti i slično).

Jedna velika prednost priča je u tome što, za razliku od redovnih postova, možete da vidite koliko ljudi je pregledalo vašu priču, zajedno sa njihovim imenima, tako da ćete znati koju vrstu korisnika obuhvatate.

Društvene mreže su postale idealan teren za kreiranje strategija oglašavanja i komunikacije sa ciljnim grupama potrošača, odnosno korisnika. Ako želite da naučite da vodite komunikaciju i oglašavanje prema ciljnim grupama na društvenim mrežama i da u potpunosti savladate sve mogućnosti koje te mreže nude, više o tome možete da saznate u školi za internet-marketing na ovom linku.

Daljinac baner

(Telegraf.rs)

Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA