Ovih pet propusta nikako ne smete da dozvolite sebi ako želite da se bavite prodajom na internetu
Prodaja na internetu ima brojne specifičnosti i zatvaranje ovakve prodaje nije isto kao trgovina licem u lice. Dok kupci rado popunjavaju svoja kolica, oni su mnogo oprezniji kada popunjavanju svoje informacije o kreditnoj kartici. Procenjuje se da je napuštanje kolica za onlajn kupovinu uzrok 18 milijardi dolara izgubljenih prihoda svake godine. (podaci iz istraživanja sa platforme „CPC Strategy“)
Zašto toliko mnogo kupaca provodi vreme pregledajući onlajn prodavnice, obeležavajući svoje omiljene predmete, pažljivo čitajući opise proizvoda i dodajući te stavke u korpu ili na listu želja, samo da bi na kraju napustili onlajn prodavnicu? Većina ovog ponašanja kupaca može se pripisati propustima koje prodavci prave kada treba da zaokupe i održe interesovanje potrošača.
Šta je to što kupce učini toliko nezainteresovanim? Postoji mnoštvo faktora koji navode kupce na taj korak, a mi vam predstavljamo pet najčešćih razloga do kojih je u svom istraživanju došao „CPC Strategy“.
Dodatne takse
Jedan od najvažnijih i najčešćih razloga za napuštanje kupovine jeste to što kupci na kraju procesa kupovine otkriju da postoje takse ili troškovi slanja koje nisu očekivali. Ovaj problem bi mogao da se suzbije tako što ćete da ponudite besplatnu dostavu kupcima koji prave velike narudžbine i ukidanjem svih taksa za obradu kreditnih kartica.
„Amazon“ radi odličan posao u borbi protiv skupih troškova transporta. Oni pružaju besplatnu dostavu za neke narudžbine, kao i besplatnu i brzu dostavu svim „Prime“ članovima. „L.L. Bean“ je kompanija koja je usvojila sličnu strategiju u 2011. godini: sve onlajn narudžbine u SAD i Kanadi imaju besplatnu dostavu, bez obzira na veličinu porudžbine.
Ako niste u mogućnosti da ponudite besplatnu dostavu za sve regije i države, potrudite se da pronađete način da smanjite troškove te dostave za veliku količinu proizvoda ili barem u okviru jedne regije.
Previše koraka
Ne želite da kupac oseti da mora previše da se napreže da bi platio/ la. Neverovatno robustan sistem plaćanja neće se pretvoriti u prihod ako nije brz i jednostavan za upotrebu. Omogućite kupcima da izvrše kupovinu uz maksimum od dva ili tri koraka. Svi dodatni koraci mogu da dovedu do nedovršenih transakcija.
„Amazon“ zaobilazi previše koraka dugmetom za „kupovinu na klik“ koje su sami patentirali. To omogućava registrovanim „Amazonovim“ kupcima da kupuju robu samo pritiskom na dugme. „Apple“, s druge strane, omogućava korisnicima da potpuno preskoče korake za registraciju i ostave to za kasnije.
Nedovoljno opcija plaćanja
Ako prihvatate samo plaćanje putem Pejpala, ne očekujte da će potrošači da otvore novi nalog samo zbog vas. Fokusiranje na udobnost jeste ključna stvar za ohrabrivanje lojalnosti brendu i smanjenje broja napuštanja kolica za kupovinu.
„Valmart.com“ nudi neverovatnu količinu opcija. Oni prihvataju sve glavne kreditne kartice, čekove i eGift kartice, kao i opciju „platiti u gotovini", koja daje kupcima mogućnost da koriste fizičku „ValMartovu“ prodavnicu da završe svoju internet-kupovinu.
Iako nije moguće da svaka onlajn prodavnica ima opciju „plati u gotovini", ponuda svih glavnih kreditnih kartica kao način plaćanja jeste obaveza za vaš posao u današnje vreme.
Preskupi ste u odnosu na konkurenciju
Četrdeset šest odsto napuštanja kolica se javlja tokom završne faze, posebno za vreme plaćanja. Onlajn kupci su odlični u poređenju cena određene prodavnice sa cenama na drugim mestima, i uvek će tražiti stavke sa nižom cenom.
Danas postoje i pretraživači cena poput „Pricegrabber“, koji im omogućuju da za nekoliko minuta uporede sve što žele. Za razliku od kupovine u fizičkoj prodavnici, u kupovini na internetu praktično nema nikakvog napora da se ode iz jedne onlajn prodavnice u drugu.
Čak i giganti poput kompanije „Adobe“ imaju relativno visoke stope napuštanja kupovina na internetu. Snabdevač nekih od najkvalitetnijih softvera za obradu fotografija, kao što su Photoshop i InDesign, takmiči se sa open-source besplatnim proizvodima kao što je GIMP. Upravo zbog toga je važno, posebno za male i srednje prodavnice, da ostanu konkurentni.
Bezbednost
U suštini, ovo je pitanje interfejsa više nego što je pitanje sigurnosti. Čak i ako je vaš sajt neverovatno bezbedan, ukoliko korisnici to jasno ne vide, oni se neće osećati prijatno i neće želeti da vam ostave svoje lične podatke, niti će nastaviti sa kupovinom.
Web sajt pouzdane onlajn prodavnice će izgledati i delovati čisto i profesionalno i daće korisnicima uverenja da neće biti ugroženi, niti doživeti bilo kakvo narušavanje sigurnosti. Kompanije kao što je „Apple“ jesu najbolji primeri za to. „Apple“ mnogo ulaže u svoj elegantni, intuitivni dizajn i samim tim se smatra jednim od brendova u koje ljudi imaju najviše poverenja.
Ako želite da naučite sve o pokretanju i uspešnom vođenju internet-prodaje, to je danas moguće brzo i lako na posebnim kursevima. Posle kursa E-commerce na Internet Academy znaćete kako se kreiraju posećene web stranice, kako se kreira biznis-plan za poslovanje na internetu, kako se kreira struktura internet-prodavnice, kako se predstavljaju proizvodi u internet-prodavnici i još mnogo toga. Više o kursu možete da saznate na ovom linku.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.