VESELIN JEVROSIMOVIĆ: Klasične prodavnice posustaju pred zamahom onlajn prodaje
Veselin Jevrosimović je ove nedelje u svojoj kolumni pisao o trendu onlajn prodaje i kako ona menja standardni način kupovine koji postoji od pamtiveka. Evo šta predsednik kompanije Comtrade kaže o pomenutoj temi.
"Informatičko doba iz korena menja navike i svakodnevne aktivnosti ljudi, što posledično uvodi nova pravila u mnoge industrije. Na primer, muzička industrija i mediji generalno među prvima su osetili promene izazvane digitalnim formatima, deljenjem sadržaja na internetu i pojavom onlajn portala. Oni koji nisu bili spremni da se prilagode i promene način rada, neslavno su propali. Ostali su pronašli nove poslovne modele i iskoristili sve prednosti tehnološkog napretka. U prelaznom periodu desio se momenat kada je sve izgledalo „crno“ i kada nije bilo jasno kako će kompanije preživeti bez prodaje kompakt diskova ili sa mnogo manjim tiražima štampanih izdanja.
Ova bi godina, barem prema onome što smo do sada mogli da vidimo, u zapadnom svetu mogla da bude ta prelomna tačka za maloprodajne lance. Okrnjene globalnom ekonomskom krizom koja ih je ozbiljno ugrozila, klasične prodavnice u 2017. godini kao da konačno posustaju pred zamahom onlajn prodaje. Kod nas taj trend još uvek nije vidljiv, ali se SAD i mnoge zemlje Evrope suočavaju sa zatvaranjem prodavnica na elitnim lokacijama u Njujorku, Londonu ili Parizu, prodavnicama koje su bile simbol svojih brendova.
Ne bih da ulazim u analizu svih razloga jer ih ima mnogo, ali je među najvažnijima svakako rast onlajn prodaje i uspeh internet giganata poput Amazona. Ljudi su, čak i oni najkonzervativniji, sada već naviknuti da bez zazora kupuju putem interneta, a pogodnosti u vidu većeg izbora i nižih cena samo su dodatni motiv.
Mnogi će reći da gledanje u ekran ne može da zameni strast kupovine i probanja robe na licu mesta, ali očekujem da će sve popularnija virtuelna realnost i 3D tehnologije rešiti i ovaj problem. Pored toga imamo mogućnost brze obrade velikih količina digitalnih podataka, analizu potreba i ponašanja kupaca u realnom vremenu, unapređenje lanca proizvodnje i nabavke kroz „industriju 4.0“, pa čak i nove metode brze dostave dronovima. Sve to onlajn prodaji daje nenadoknadivu prednost. Zato je za one koji se bave maloprodajom važno da se prilagode i polako svoje poslovanje prebace na internet."
(Telegraf.rs / Izvor: Informer)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
livia
Bravo, g. Jevrosimoviću!
Podelite komentar