Pet znakova koji vam ukazuju da je vreme da promenite svoju marketinšku strategiju
Ako se interesujete za marketing, do sada ste verovatno već čuli da je za gotovo svaku kompaniju neophodno da ima strategiju za marketing sadržaja. Ali sama strategija ne vredi mnogo ako ne znate kako da je sprovedete ili ako niste sigurni kada je vreme da je revidirate.
Kompanije koje evoluiraju sa trendovima i postižu uspeh jesu one koje znaju kako da pravilno sprovedu strategiju, prate njeno napredovanje, shvate šta ta strategija postiže, a šta ne uspeva da dosegne, a znaju i kako i kada treba da prave promene.
Kako možete proceniti da li je vreme da revidirate strategiju za marketing sadržaja?
Postoji nekoliko jasnih znakova koje možete da pratite i koji mogu da vam pomognu da identifikujete probleme i vratite se na pravi put. Evo pet stvari koje su jasan znak toga da je vreme da promenite ili prilagodite svoju strategiju za marketing sadržaja.
1. Podaci vam ne pokazuju napredak
Kao profesionalac u domenu digitalnog marketinga, vi treba da izgradite poverenje kod svoje publike, povećate kvalifikovani saobraćaj na vašem sajtu, povećate prodaju i prilike za vašu kompaniju. Ako vaš sadržaj ne privlači ljude, broj pregleda stranica stagnira, angažman i akcije na društvenim medijima ne postoje i ne vidite mnogo opipljivih rezultata, nešto nije u redu.
Da biste pronašli koren problema, potrebno je da se dublje pozabavite vašim podacima. Koristite prilagodljive analitike ili softvere za praćenje kako biste odredili koji delovi sadržaja dobro rade, a koji ne funkcionišu kako treba. Kada jednom odredite šta daje rezultate, počnite da stvarate slične sadržaje koji imaju više šansi da uspeju, a eliminišite sve ono što ne daje rezultate, kako biste izbegli gubljenje vremena i resursa na sadržaj koji je osuđen na propast.
2. Niste vidljivi u pretrazi
Vaš sadržaj mora lako da se lako pronađe i moraju da ga pronađu pravi ljudi. Ako nije dobro rangiran u rezultatima pretrage, vreme je da preispitate svoje prakse optimizacije za pretraživače (SEO). Za to je potrebno vreme i nakon promena nećete videti neverovatne rezultate preko noći, ali je, dugoročno gledano, neophodno napraviti ovaj korak.
Osvrnite se na svoje ciljeve i utvrdite koji sadržaj tačno želite da se dobro rangira. Budite konkretni i realni; nećete moći da rangirate svaki sadržaj na prvo mesto u pretrazi. Kada jednom odredite koje su ključne reči i prioriteti, utvrdite kako najbolje možete da ih uključite u svoj sadržaj. Dosledno sprovodite ključne reči i strategiju postavljanja linkova, kako biste mogli da budete sigurni da sve vodi ka istom cilju, a pratite i rezultate kako biste se uverili da vaša strategija ide po planu.
3. Urednici odbacuju sadržaj
Postavljanje gostujućeg sadržaja (postavljanje vašeg sadržaja na web stranicama i blogovima koje ne pripadaju vašoj firmi) jeste odličan način da vaš sadržaj postigne veće angažovanje publike.
Ako urednici digitalnih novina i publikacija gotovo uvek odbijaju vaš sadržaj, to znači da u njemu postoji nešto što vide kao problem. Najčešći problem s ovakvim sadržajem je to što je prepun samopromocije.
Zapamtite da urednici žele sadržaj koji će njihovoj publici ponuditi neku vrednost i koji će ih navesti da pročitaju taj sadržaj i ocene ga kao kvalitetan. Urednici nisu tu da bi pazili na vas i pomagali vam da poboljšate svoj brend. Smanjite samopromociju u tekstu i dostavite im sadržaj koji angažuje publiku.
4. Vaše prisustvo na društvenim medijima stagnira
Društveni mediji su jedan od najpopularnijih načina na koje publika pronalazi i koristi sadržaj. Ako koristite prave kanale za distribuciju sadržaja i angažovanje čitalaca, na pravom ste putu. Ali ako radite sve ovo, a vaše prisustvo i angažman na društvenim medijima i dalje ne raste, morate da pronađete drugi način da na njima plasirate vaš sadržaj.
Počnite tako što ćete svoju strategiju uskladiti sa svojim ciljevima. Ne postoji jedan „recept“ koji odgovara svima, tako da je na vama da odlučite koje platforme želite da koristite i da uspostavite smernice za svaki kanal. Napravite raspored objava tako da publika redovno ima pristup novom sadržaju i pratite kada vaša publika učestvuje i angažuje se u komentarima ili deli vaš sadržaj.
5. Vaš sadržaj vam ne otvara vrata
Naravno, neće svaki sadržaj koji napravite biti hit. Ali i dalje, kroz svaki sadržaj možete da stvorite nove mogućnosti za vašu kompaniju, omogućite veću prodaju, privlačite potencijalne partnere ili zaposlene, ili bar da započnete komunikaciju.
Sadržaj je sredstvo, a na vama je da koristite taj alat za postizanje rezultata. Ako samo izbacite sadržaj, a onda sedite i čekate da vam on otvori nove mogućnosti, onda ćete verovatno čekati dugo. Podstaknite svoje prodajne i marketinške timove da rade zajedno na stvaranju sadržaja, kako biste u krajnjoj liniji mogli da vidite da li je vaš sadržaj postigao ono što je trebalo. Ako zauzmete proaktivan pristup u procesu stvaranja vašeg sadržaja, mnogo su veće šanse da ćete videti rezultate.
Onlajn marketing se stalno razvija i da biste bili uspešni, moraćete da se razvijate s njim. Danas i kod nas postoje edukativni programi koju su usmereni upravo na usavršavanje u digitalnom i onlajn marketingu. Ako želite da steknete korisna znanja koja ćete moći da primenite kako biste izgradili prepoznatljiv brend i započeli uspešnu karijeru, sertifikovana obuka za digitalni marketing je prvi korak.
Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.