Tesla povlači 53.000 automobila jer mogu da izazovu saobraćajnu nesreću

  • 2

Američki proizvođač električnih automobila Tesla dobrovoljno sa svetskog tržišta povlači 53.000 vozila S i X modela zbog problema s ručnom kočnicom, a poručio je i da dosad nije dobio izveštaje o nesrećama ili povredama zbog tog problema.

Teslin solarni krov činiće čuda od ove godine: Koštaće manje od običnog, a štitiće kuću i proizvodiće struju!

Kompanija je u četvrtak poručila da taj problem ima otprilike dva odsto od 53.000 vozila proizvedenih između februara i oktobra prošle godine, ali da će ipak povući sva ta vozila i zameniti potrebne delove.

U saopštenju je kompanija utvrdila da bi električne parkirne kočnice instalirane na modele S i X „mogle da imaju deo opreme koji je njihov nezavisni dobavljač možda proizveo nepropisno". Ukoliko se taj delić u prenosu slomi, ručna kočnica će i dalje zadržavati automobil od kretanja, ali će se kočnica blokirati, navodi se.

Tesla je takođe izvestio da nije dobio izveštaje o kvaru ručne kočnice i saopštio da se "sigurno može nastaviti redovno korišćenje vozila". Kompanija će kupcima poslati službeno obaveštenje o povlačenju vozila, sa uputstvima kako zameniti kočnice.

U 2013. je američka savezna vladina agencija - Nacionalna uprava za sigurnost saobraćaja na putevima- Teslinom modelu S dodelila sigurnosnu ocenu s najviših pet zvezdica i objavila da je vozilo "postavilo novi rekord najniže verovatnoće povrede putnika".

Tesla je u novembru 2015. dobrovoljno povukao 3.000 svojih automobila modela S zbog teškoća s vezivanjem sigurnosnih pojaseva.

Foto: Wikimedia/Maurizio Pesce Foto: Wikimedia/Maurizio Pesce

Na američkoj je berzi juče cena Tesline deonice okončala u minusu za jedan posto, na 302,51 dolar.

Nedavno je Tesla Motors po tržišnoj vrednosti nadmašio automobilskog diva General Motorsa, što je prvi put u istoriji da je najvrednija američka automobilska kompanija postala jedna koja nema sedište u Detroitu, centru automobilske industrije SAD-a.

Cena deonice Tesle, čije je sedište u kalifornijskom gradu Palo Altu, dosegnula je tada rekordnih 312 dolara, pa je njena tržišna vrednost iznosila 50,887 milijardi dolara, oko milion dolara više nego što na tržištu vredi GM.

Premda Tesla ne posluje s dobitkom, za razliku od GM-a i Forda, ulagači veruju u potencijal rasta i razvoja Tesle, s obzirom da kompanija ove godine planira da pokrene prodaju jeftinijeg vozila Modela 3 na američkom tržištu, za kojeg se nadaju da će imati veliki tržišni odjek.

Uz to, Tesla je u izgradnju fabrike za proizvodnju baterija u Nevadi uložio pet milijardi dolara, a kada bude do kraja opremljena i dovršena, biće to najveća zgrada na svetu.

Daljinac baner

(Telegraf.rs / Hina)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Elektro-vozač

    25. april 2017 | 15:27

    Nije mi jasno ko izmišlja ovakve senzacionalističke naslove. Može da se desi da *PARKING* kočnica ne može da se DEaktivira *POSLE* parkiranja. Ta kočnica se aktivira samo parkiranjem i nije isto što i ručna kočnica kao što je kod onih automobila koji imaju obe vrste. Tesla NEMA ručnu kočnicu. Problem je mali, izuzetno redak (ako ga uopšte ima) i rešava se proaktivno. Tesla nema gubitaka već investira zaradu u budućnost. To nije isto kao kod onih koji ne investiraju a gube. Tesla raste.

  • kiru

    25. april 2017 | 15:17

    "Ukoliko se taj delić u prenosu slomi, ručna kočnica će i dalje zadržavati od kretanja, ali će se kočnica blokirati..." Sve je ok, samo bez "ali"!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA