I kreativac i lider u isto vreme? Moguće je. Evo kako da postanete uspešan kreativni menadžer
Želite da budete unapređeni u poziciju kreativnog menadžera? Ili ste možda odlučili da ne budete više frilenser već da pokrenete sopstvenu kreativnu agenciju?
Kroz svoje iskustvo sa upravljanjem i treniranjem pojedinaca na svim nivoima menadžmenta, Elizabet Grejs Saunders, osnivač „Real Life E Time Coaching & Training“, otkrila je koje su najbolje tehnike za vođenje kreativnih timova.
Ako se pitate kako da se nosite sa svojom novom ulogom ili kako da svoju kreativnost i znanje prenesete novim zaposlenima, ovo su koraci koji vam mogu pomoći da postanete izuzetan kreativni menadžer.
Prihvatite svoju novu ulogu
Kada postanete menadžer, to je glavni pomak u odnosima koje imate sa pojedincima oko vas. Kao kada postajete roditelj, tako i kao kreativni menadžer, sada više ne brinete samo o sebi nego i o drugima. Osim razmišljanja o sopstvenom radu, rasporedu i potrebama, sada morate da usmeravate i druge.
To znači da morate i da planirate za druge, da im budete na raspolaganju za pitanja i da osigurate da imaju sve resurse koji su im potrebni za uspeh. U mnogim slučajevima, ne samo da je potrebno da im pokažete svoju viziju, već i da objasnite detaljno kako želite da se posao obavlja. Ako im to jasno ne pokažete, može se desiti da vaš tim gubi vreme, i svoje i vaše, postavljajući vam pitanja o tome šta želite i kako želite da nešto urade.
Upravljajte s jasnom namerom
Budući da ste preuzeli odgovornost za druge, određeni postotak svog vremena u sedmici ćete morati da odvajate na upravljanje. Ako u vašem timu imate samo jednu do dve osobe, to može da oduzima svega oko 10 posto vašeg vremena. Ali kako vaš tim raste, tako će se povećavati i vreme koje ćete morati da odvajate za to.
Ako imate više od 10 zaposlenih, računajte na to da ćete oko polovine svog vremena provesti u upravljanju. Ukoliko budete radili u velikim organizacijama, budite spremni na to da ćete gotovo tokom celog radnog vremena raditi na usmeravanju drugih, umesto da sami radite kreativne poslove.
Upravljanje drugima nije gubljenje vremena, to je ogromna sila koja pokreće i omogućuje rast vašoj organizaciji. Kada prihvatite tu istinu i upravljate s namerom, ostvarićete mnogo bolje rezultate i imaćete daleko manje frustracija. Upravljanje s jasnom namerom znači da je vaš prioritet da izađete u susret svojim zaposlenima, pružite im smernice i povratne informacije koje su im potrebne da bi radili kako treba.
Dobro procenite koliko projekata prihvatate
Ako sarađujete s osobama koje mogu da obavljaju i neke manje kreativne poslove i tako ih skinu s vašeg dnevnog reda, verovatno ćete imati isto onoliko vremena koliko ste imali i pre ili potencijalno još više vremena da posvetite kreativnom radu na projektu. Razlog za to je što vaši zaposleni direktno preuzimaju posao s vaše liste, tako da to vreme možete da posvetite kreativnom razmaštavanju ili osmišljavanju, koje ćete deliti sa zaposlenima. Ali ako upravljate ljudima koji rade isti posao kao i vi, to obično znači manje kreativnog rada na projektu za vas.
Imaćete veću količinu administrativnih poslova, a uz sve to treba da osmislite i zadatke koje ćete delegirati i da upravljate celim projektom. Vaš tim na taj način može da proizvodi i radi više, ali ako želite da i sami radite kreativni deo posla na projektima, trebalo bi da smanjite ukupan broj projekata na kojima radite.
Zaštitite svoj radni prostor i vreme
Kada jednom preuzmete odgovornost vođenja kretivnog tima, očekujte da ćete često morati da prekidate svoj trenutni posao i prelazite na drugi. Zato morate da imate mnogo bolji plan svog rada i pametno postavite granice, odnosno prioritete.
To može da znači da ćete zatvoriti vrata u određeno doba dana, nećete da čitate imejlove nekoliko sati, ili da ćete svojim zaposlenima dati tačan raspored kad ste zauzeti. Metoda koju koristite nije toliko važna koliko i da razmišljate o tome da svake nedelje morate da odvojite neko vreme kada ćete se usredsrediti samo na sopstveni posao i projekte.
Razgovarajte o komunikacijskim kanalima
Kao kreativni menadžer, morate da postavite očekivanja o tome šta po pitanju komunikacije funkcioniše a šta ne funkcioniše.
„Ne mogu da vam objasnim koliko sam puta doživela da menadžeri koriste zakazane sastanke ili grupni imejl kao način glavne komunikacije, da pritom ne objasne svojim zaposlenima da je to primarni način komunikacije i da se od njih očekuje da sve svoje najvažnije probleme i pitanja pripreme za tada“, ističe Saunders.
Određivanje primarnih komunikacijskih kanala omogućuje vam da bolje organizujete protok informacija i svoje vreme koje podrazumeva menadžerski rad. Poruke ili aplikacije za četovanje mogu da budu korisne ako je nešto zaista hitno, ali to može da dovede do rastresenosti i gubljenja važnih informacija.
Ako vas privlači dinamična uloga kreativnog menadžera (creative managera), a nikad niste bili sigurni kako da se ostvarite u njoj, više detalja možete da saznate na ovoj obuci.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.