Želite stotine hiljada fanova na društvenim mrežama? Evo kako to možete i da postignete
Društveni mediji se menjaju svake godine. Najuspešnije poslovne strategije prate značaj ovog rastućeg globalnog trenda, ali u digitalnom okruženju društvenih medija veliki brendovi nisu ti koji se najviše ističu.
Oni koji zapravo vladaju društvenim medijima su osobe – pojedinci koji imaju uticaja. To su ljudi koji su zabavni i na pametan način koriste svoju ličnost ili znanje o internetu kako bi privukli stotine hiljada pratilaca na svoje profile.
Kako čovek može da izgradi masovnu publiku vernih pratilaca bez trošenja ogromnog budžeta na oglašavanje? Ako želite da saznate, nastavite da čitate ovaj tekst.
Predstavljamo vam Džordža Risa (George Resch), jednog od veoma uticajnih ljudi na Instagramu koji je poznat po svom pseudonimu „Tank Sinatra" (Instagram: @ tank.sinatra). On je za magazin INC podelio neke od korisnih saveta za sve savremene marketinške stručnjake.
INC: Poslednji put kada smo proveravali, imali ste približno 760.000 pratilaca na Instagramu i 31.000 fanova na Fejsbuku. Pretpostavljamo da se to nije dogodilo preko noći. Kako vam je to uspelo?
Ris: Za moj uspeh zaslužne su tri stvari: autentičnost, kvalitet i izloženost, u tom redosledu. Isprva sam mislio da je izloženost najvažnija stvar, ali onda sam shvatio: Moje sadržaje mogu da dele i veći i uspešniji od mene po ceo dan i noć, ali ako moj sadržaj nije dobar, niko neće kliknuti na dugme „lajk“ ili „prati“ ( follow).
Moglo bi se reći da sam iz prve ruke otkrio da ako zaista želite da izgradite veliku bazu fanova i pratilaca, za to nije važno samo da imate kvalitetan sadržaj – još je važnije da izgradite autentičan brend. A da biste to postigli, morate da napravite sadržaj koji prenosi neku vašu karakterističnost i ličnost.
Mislim da pravi uspeh na društvenim medijima ima više veze sa ekskluzivnošću. Ako vam se dopada moj sadržaj, morate da me pratite ili lajkujete moju stranicu, jer u suprotnom nećete moći da vidite moj sadržaj nigde drugde. Sâm kreiram i na najbolji način koristim sopstveni smisao za humor i samo ja imam pristup tome.
INC: Da li je naporno to što stalno morate da stvarate sadržaj za društvene medije? Kako pronalazite kreativnu energiju?
Ris: To uopšte nije zamorno. Zapravo je sasvim suprotno. Nešto što mi daje energiju. Smatram da će svaki kreativni poduhvat koji radite iz pravog razloga imati takav efekat. Ako nešto radite isključivo zbog slave ili novca ili poslovnog razvoja, to bi moglo da postane teret, ali ja to radim jer volim; autentičan pristup predstavlja produžetak mog identiteta, i to je moj brend. A za moje duševno zdravlje, mislim da nemam izbora – to je moj kreativni odušak.
INC: Osećate li vezu sa svojim pratiocima?
Ris: Definitivno osećam vezu sa svojim pratiocima. Uvek me zadivljuje to što ljudi dolaze na moju stranicu, pregledaju sadržaj i pomisle: „Želim da vidim još više stvari koje pravi ovaj tip i šta još ima da kaže" ili „Ne želim da propustim ništa što taj tip pravi".
U proteklih godinu dana sam postao prepoznatljiv i sve sam više u javnosti, a ljudi koji mi se obraćaju ili me prate uvek su vrlo fini. Opet, moj sadržaj je moj sadržaj, tako da su oni ponekad možda i bolje upoznati s načinom rada mog mozga nego moji bliski prijatelji i porodica.
Ja sam to što jesam i bez interneta, i na internetu, i kad sam pod stresom, i kad sam opušten, uvek. I ponosan sam na to. Mislio sam da je predvidljivost dosadna, ali uživam u tome. Želim da omogućim ljudima da veruju da je ono što vide i ono što će da dobiju. A to je vrlo važno.
INC: To što imate otprilike 800.000 pratilaca na društvenim medijima vam daje prilično značajnu poziciju – kako koristite ovakvu vrstu uticaja?
Ris: Nemam gomilu oglasa na mom nalogu na Instagramu. Osećam da to udaljava pratioce. Oglašavanje je neka vrsta „raskida“ s ljudima. Došli su tu da bi se zabavili, a ne da bi mi javili da idu nešto da kupe. Osim kada se proizvod ili usluga stvarno uklapaju u moje stranice, ja nisam zainteresovan za promociju. Ali ja imam sopstvene proizvode koje želim da pokrenem vrlo brzo. Glavna stvar je moja knjiga „Happy Is the New Rich“.
INC: Koju stvar biste poručili preduzetnicima, marketinškim menadžerima i svima koji pokušavaju da izgrade svoj brend na društvenim medijima?
Ris: Moj savet bi samo bio da objavljuju sadržaj koji je autentičan i koji može da podstakne interakciju s publikom. To je jedini način da steknete održivost.
Društveni mediji predstavljaju sve važniji kanal komunikacije i promocije. Ako želite i vi da naučite kako da privučete veliku publiku i okupite verne fanove brenda za koji radite, više o tome možete da saznate na ovoj obuci za menadžera digitalnih medija.
(Telegraf.rs)
Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.