Identitet brenda: Izbegnite ove četiri greške koje vas mogu skupo koštati
Ako zaista želite da vas ljudi upamte, onda morate imati upečatljive proizvode, usluge, nastup. To se postiže, naizgled, jednostavno – vizuelnim identitetom brenda. Ideja iza ovoga jeste da će ljudi, kada god budu videli neki vizuelni objekat koji je u skladu s izgledom vašeg brenda i s već postavljenim standardima, pomisliti na vas i setiti se poruka koje ste im do tog trenutka prenosili, kao i osećanja koja su pritom imali.
Međutim, kada započinjete svoj posao, razmišljate o previše sitnica i nekada bavljenje identitetom brenda uopšte ne dođe na red, ili se ne sprovodi dosledno. Kako bismo vam pomogli da unapred rešite ovaj potencijalni problem, predstavićemo vam neke od najčešćih grešaka koje možete preduprediti.
Odsustvo istrajnosti
Nemojte biti lenji! Ako ste od početka postavili standarde na koje su ljudi navikli (logo, boja, font koji koristite), onda ih se i držite. Vizuelni sadržaji koje plasirate u javnost moraju biti u skladu s pravilima vašeg brenda. Zato se morate pridržavati vaše knjige grafičkih standarda.
To što ćete iskoristiti neki novi font ili staviti svoj logo bilo gde ne znači da će vaš poslovni model propasti, međutim, njegov rejting može pasti. Ljudi se podsvesno vezuju za istrajnost i ako su navikli na vaše dosadašnje vizuelne prikaze i poruke, svako iskakanje iz tih okvira može poljuljati njihovu uverenost u to da ste baš vi pravi izbor za njih.
Plagiranje
Vrlo dobro znamo koliko frustrirajuće može biti kada konkurent dođe na odličnu ideju pre vas i, iako ste proveli nebrojene sate razmišljajući, ipak se vi niste nečega setili prvi.
Mnogi će upasti u tu zamku i početi svesno ili nesvesno da oponašaju elemente koje koristi konkurencija. Vaša ciljna grupa će to vrlo jednostavno prepoznati. Zato morate biti svoji i unikatni.
Nekada će vam se učiniti da je sve dobro već izmišljeno, ali važno je da u svakom trenutku budete svesni svojih prednosti u odnosu na ostale i na sve ono što vi nudite, a drugi nemaju.
Razmislite o ovim aspektima vašeg poslovanja i baš na osnovu tih elemenata izgradite sopstveni identitet, koji će ljudi upamtiti.
Ne morate svima da se svidite
Ako pokušavate da se dopadnete baš svima koji ikada dođu u kontakt s vama, budite sigurni da vam to neće poći za rukom. I ne mora. Zašto bi svi morali da vas vole?
Koncentrišite se na svoju ciljnu grupu i ponovo ispitajte elemente svog brenda – gde se podudarate, koje vrednosti su vam zajedničke, šta je to što se sviđa i vama i njima? Na osnovu tih znanja lako ćete kreirati buduću strategiju i znaćete u svakom trenutku da ste na pravom putu. Ako vas svi vole, nešto sigurno radite pogrešno.
S logotipom sve počinje…
...ali se nipošto posao tu ne završava. Naravno da morate imate kvalitetan i prijemčiv logo da biste mogli da kreirate vizuelni identitet svoje robne marke, ali ako se budete oslanjali samo na taj jedan element, onda će vam biti izuzetno teško da kreirate kvalitetne vizuelne sadržaje.
Razmislite o bojama, tipografiji i elementima koji čine taj znak i koji se mogu koristiti za buduću komunikaciju s ciljnom grupom. Takođe, uzmite u obzir i njihova interesovanja, prosek godina i stepen obrazovanja. Na osnovu toga ćete proceniti da li je pametnije koristiti direktan pristup ili sofisticiran i „pametan” dizajn. Logo je samo višnja na šlagu.
Kada naučite da zaobiđete sve ove „omaške”, biće vam mnogo jednostavnije da kreirate identitet kakav vi želite da predstavlja vaš brend. Ne dozvolite da vas konkurencija pomeri s vašeg puta, već dobro promislite o svakom koraku i budite sigurni u to što radite.
Da biste mogli da uključite sve ove elemente, važno je i da poznajete osnove dizajna, jer ćete tako razumeti šta je to što je moguće kreirati. Upišite obuku za grafičkog dizajnera i ne dozvolite da vas iko zaplaši zvučnim, nepoznatim izrazima ili da vas ubeđuje da se nešto ne može uraditi, a zapravo je vrlo lako izvodljivo.
(Telegraf.rs)
Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.