Komunikacija sa zaposlenima je pokretač poslovne efikasnosti i inovativnosti!
Maja Rečnik, savetnica za komunikaciju i predavač Londonske škole za odnose s javnošću u Beogradu potrudila se da u svom predavanju na najbolji način objasni važnost interne komunikacije u organizaciji, kao i strategije i taktike koje treba primeniti da bi se ona usvojila kod zaposlenih.
Komunikacija sa zaposlenima je investicija u poslovnu efikasnost
Osnovni zadatak komunikacije sa zaposlenima je da svi saradnici razumeju čime se organizacija bavi, zašto se time bavi i kakva je njihova uloga u organizaciji. Da bi razumeli ulogu moraju detaljno da poznaju svoj posao i da razumeju zašto ga obavljaju tako kako ga obavljaju. Retko se dešava da se tek tako zaposleni uključuju i sarađuju u komunikaciji, potrebno je dati im razlog da vam veruju i da imaju poverenje u vas, što podrazumeva poznavanje poslovnog plana kao i uvek biti korak ispred.
Komunikacija organizacije prema spolja zavisi od komunikacije prema unutra. Ukoliko zaposleni ne razumeju vaše uloge i delovanje organizacije, onda to ne mogu ni klijenti. Problemi, poput reklamacija, pogrešnih isporuka, sporog izdavanja računa, greškama kod proizvoda, posledica su, u većini slučajeva, slabe motivisanosti i niskog nivoa komunikacije, kako međusobne tako i organizacione. Kada želimo da unapredimo organizaciju, potrebni su nam saradnici koji razumeju i žele da te promene sprovedu. A i tada je potrebno dokazati, da će promene doneti korist u budućnosti, inače saradnici neće biti motivisani za iste. Zbog toga potrebno je stvarati kulturu koja uključuje zaposlene, koja im daje odgovarajuće povratne informacije i odgovarajuće ih nagrađuje, finansijski ili nefinansijski.
Podsticanje inovativnosti u organizaciji
"Ovo rešenje ne funkcioniše. Predlažem da uradimo ..." Da li je to često u vašoj organizaciji, da li zaposleni prepoznaju probleme i znaju da definišu i rešenja, ili radije ćute, kako ne bi morali da rade više ili teže, a ponekad im je potpuno prepušteno da poboljšanja i sami sprovode? Da li zaposleni prihvataju odgovornost za svoj rad i za rad cele organizacije ili se češće odriču odgovornosti različitim izgovorima, kako je nemoguće, nisu bili na sastanku, nedostaju im informacije ili nisu znali da su za to nadležni? Stavovi, vrednosti i ponašanje svakog zapslenog stvara zajedničku kulturu organizacije. Da li stavove, vrednosti i ponašanja u organizaciji delimo, imamo zajedničke ciljeve i interese, plovimo istim brodom? Od toga zavisi i uspeh organizacije.
Klasični načini interne komunikacije su se oslanjali na efikasno unutrašnje informisanje i obezbeđivanje povratnih informacija kao i na prilagođavanje načina i kanala komunikacije koji što više odgovaraju saradnicima i garantuju stabilan protok informacija. A kultura sarađivanja ili inovativnosti organizacije predstavlja viši stepen kulture jedne organizacije. Takvu kulturu je moguće razviti tek kada su ispunjene motivacione potrebe zaposlenih, što u osnovi naravno znači i odgovarajuću zaradu. Kada postoje potrebni uslovi za rad, zarada i zaštita, onda zaposleni počinje da razvija pozitivan odnos prema organizaciji i ostalim saradnicima.
U periodu promena, rukovodstvo u organizacijima sve češće je u situaciji da mora da uradi više sa manje. Ali smanjivanje plata i pritisak na saradnike da urade više nije rešenje. Zaposleni moraju da budu deo traženja rešenja sa svojim idejama, predlozima, kroz međusektorosku i interdisciplinarnu saradnju. Takva saradnja angažuje saradnike da postanu deo procesa razvoja proizvoda, usluga i izvođenja promena i unapređenja. Organizacijom koju pokreću ideje zaposlenih i dalje upravlja uprava, same ideje, poboljšanja i sl. dolaze od zaposlenih, ali naravno, na osnovu jasnog poslovnog plana, ciljeva i strategije, koji dolaze odozgo. Nagrada za saradnju je svest o tome da svojim idejama i predlozima mogu da donesu vrednost organizaciji.
Predavanje Maje Rečnik, kreirano je da polaznicima Londonske škole za odnose s javnošću objasne važnost interne komunikacije u organizaciji, kao i strategije i taktike koje treba primeniti da bi se ona usvojila kod zaposlenih.
(Telegraf.rs/ PR)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Ana
To je bila jedna od ideja samoupravljanja, ali nasi sve izvitopere I upropaste.
Podelite komentar