Ako želite da se bavite marketingom, morate poznavati ove pojmove iz dizajna
Sve više kompanija, a pogotovo one koje imaju male timove, danas žele profesionalce koji mogu da rade po nekoliko poslova. Ako ste kreativac i dobri u pisanju, verovatno nećete imati problema sa vođenjem bloga i društvenih medija. Velike su šanse da će vaši poslodavci u nekom trenutku, zbog vaše kreativnosti, a i zbog smanjenja troškova, poželeti da pređete i na neke dizajnerske projekte.
Jednog dana ćete morati da u Fotošopu napravite neki grafički prikaz svog istraživanja, a sledećeg da kreirate info-grafikon, koji je najbolji način za prikazivanje vašeg sadržaja.
Osećate se nespremno, jer ne poznajete dizajnerski vokabular? Ako želite da postanete profesionalac koji će umeti da kreira sadržaje za internet-marketing i postavi kompletnu web prezentaciju kompanije (uključujući i web stranice), moraćete da naučite neke od osnovnih pojmova i principa. Izdvajamo neke od najznačajnijih.
1) Poravnanje
Poravnanje ili engleski „alignment“ predstavlja pozicioniranje elemenata u dizajnu (npr. tekst, slike itd). Ovi elementi mogu da budu usklađeni s obe stranice (vodoravno i uspravno) i jedni prema drugima.
2) Analogne boje
Boje su veoma važne u dizajnu, ali i u marketingu i zato bi trebalo da naučite da koristite „točak boja“. Boje koje se pojavljuju jedna pored druge u točku dizajna smatraju se analognim.
3) Ascender
Linearno proširenje za reč koja se prikazuje iznad središnje linije.
4) Osnova – Baseline
Jednaka, nevidljiva crta na kojoj stoje sva slova nekog teksta.
5.) „Cap“ visina
Razmak između osnove (baseline) i vrha velikih slova.
6) Model CMYK boja
CMYK je engleska skraćenica od reči: cijan, magent, žuta i crna. Ovaj set boja se koristi u grafičkom dizajnu zbog načina na koji papir upija svetlost.
7) Krug boja
Krug boja koji pokazuje odnos između primarnih, sekundarnih i tercijarnih boja.
8) Sheme boja
Kombinacija dve ili više boja na spektru boja – takođe poznata kao harmonija boja.
9) Komplementarne boje
Boje koje su direktno nasuprot jedna drugoj na točku boja.
10) Kompresija
Smanjenje veličine datoteke uklanjanjem velikih količina podataka. Posebno korisno prilikom slanja ili čuvanja velikih slikovnih datoteka.
11) Kontrast
Naglašavanje razlika između boja, oblika, razmaka, ili bilo kog drugog elementa dizajna.
12) Sečenje ili „crop“
Kada se spoljašnji delovi slike uklanjaju kako bi određeni predmet došao do izražaja ili kako bi se promenila veličina, tj. proporcije slike.
13) CSS
Deo koda koji se koristi da označi izgled web stranice, a koji se ne odnosi na stvarni sadržaj web stranice.
14) Negativni, prazan prostor – „white space“
Prazan prostor koji okružuje elemente na web stranici. Iako se ponekad zove i beli prostor, on ne mora da bude bele boje.
15) Fontovi otvorenog tipa
Sadašnji standard u formatima fonta. Sadrži i verziju za ekran i štampač u jednoj datoteci, te je kompatibilan za Windows i Mac.
Poslovanje, trgovina i marketing se ubrzano prebacuju na internet i zato je sve veća tražnja za profesionalcima koji će upravljati celokupnom digitalnom prezentacijom. Svesni savremenih potreba na tržištu, na ITS Visokoj školi strukovnih studija za IT, pokrenuli su smer Web dizajn i internet-marketing. Na ovom smeru studenti izučavaju najnovije tehnike planiranja, izrade i implementacije web sajtova, kao i tehnike promocije kompanija na internetu, optimizacije sajtova i kreiranje oglasnih kampanja. Više o programu možete da saznate na ovom linku.
(Telegraf.rs)
Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.