Evo kakve će aplikacije biti aktuelne u 2017. godini!
Borba za primat između operativnih sistema iOS i Android i dalje traje. U 2016. smo videli porast popularnosti hibridnih aplikacija i bezbroj pokušaja da se reši sigurnost mobilnih aplikacija.
Koji su najnoviji trendovi u razvoju mobilnih aplikacija za 2017. godinu? Predstavljamo vam neke od njih!
IOT-povezane aplikacije postaju dominantne
Do kraja ove godine, kako se navodi u istraživanju kompanije R-style Lab, broj povezanih sprava na svetu biće čak 6,4 milijarde.
„Internet stvari”(„Internet of Things“) oblikuje buduće trendove i u razvoju aplikacija za mobilne uređaje, jer je gotovo svakom IOT rešenju potrebna posebna aplikaciju koja omogućava korisnicima da upravljaju pametnim uređajima.
Iako se izgradnja IOT-srodnog softvera ne razlikuje od onoga što programeri rade već godinama, većina ovih rešenja su inovativna sama po sebi i često zahtevaju integraciju sa trećom stranom ili posebnim uređajima i uslugama.
Ono što je zanimljivo jeste da IOT mobilne aplikacije ne moraju nužno da rade na pametnim telefonima. Primera radi, sve više se govori o medicinskom programiranju koje podrazumeva pisanje programa za aparate koji se primenjuju u medicini. Jedna od stvari na kojoj je radila kompanija R Style Lab jeste mobilna aplikacija za prilagođeni EKG uređaj, koji detektuje električne signale u ljudskom telu i vizualizuje podatke senzora u realnom vremenu.
Osim što treba da pronalaze rešenja koja nisu trivijalna, moderni programeri bi trebalo da se fokusiraju i na sigurnost.
Prema istraživačkoj kompaniji „Gartner“, u 2017. u 75% slučajeva narušavanje sigurnosti mobilnih aplikacija biće izazvano pogrešnom konfiguracijom. Kada je u pitanju izgradnja IOT rešenja, sigurnost je veoma značajna.
Uzmimo ponovo za primer oblast zdravstva i medicine – jedno od najperspektivnijih IOT tržišta koje će dostići vrednost od 163 milijarde dolara do 2020.
Kompanija „Džonson i Džonson” (Johnson & Johnson) je ove godine otkrila sigurnosni propust u njihovoj insulinskoj pumpi „One Touch Ping“ koju koristi više od 110.000 pacijenata u Kanadi i SAD.
Pristupom uređaju hakeri su mogli da povećavaju ili smanjuju količinu hormona koji se ubrizgava u telo pacijenta i tako da dovedu u opasnost živote hiljada ljudi.
Aplikacije za komunikaciju nastavljaju da se razvijaju
Kod mobilnih uređaja, evolucija aplikacija za komunikaciju porukama bila je jedan od najdominantnijih trendova u 2016. godini. Sledeće godine aplikacije za komunikaciju i „AI chatbots“ će postati još veći trend.
„Chatbot" je jedan od najnovijih koraka u razvoju veštačke inteligencije, u kome se dijalozi formiraju na osnovu primera iz „trening-dijaloga". Ovaj napredni robot ne samo da nudi spremne odgovore, reagujući na pojedine reči, već može da formira nove odgovore na postavljena pitanja.
Kompanije stalno traže nove načine kako da dođu do svoje ciljne publike. Korisnici troše više od 85% svog vremena provedenog na mobilnim uređajima upravo na aplikacijama, ali samo pet aplikacija – uključujući aplikacije za komunikaciju i društvene medije – koristi se stalno.
Iako visokokvalitetne mobilne aplikacije još pomažu kompanijama da povećaju vidljivost i prisutnost brenda, s klijentima je sve lakše komunicirati putem aplikacija kao što su WhatsApp, Facebook Messenger i WeChat.
Ove godine su Fejsbuk i Kik pokrenuli „chatbot“ platforme koje omogućuju kompanijama da izgrade programe za komunikaciju koji koriste veštačku inteligenciju kako bi odgovorili na jednostavna pitanja i dostavili relevantne sadržaje kupcima.
Na taj način, oni su postavili jednu od revolucionarnih promena u razvoju poslovnih mobilnih aplikacija. Nekoliko velikih kompanija, uključujući „Dženeral elektrik” (General Electric), „Pica hat“ (Pizza Hut), „Uber“ i „Seforu” (Sephora) već su izgradili robota za interakciju s kupcima – a predviđa se da će mnogi prisvojiti ovu tehnologiju. Fejsbuk je takođe uveo funkciju uplate putem Mesindžera (Messanger), što znači da će aplikacije za razmenu poruka uticati i na e-trgovinu i stvoriti nove izazove za programere.
„Android first“ se konačno događa
Ove godine se dosta govorilo o tome kako iOS uvek ima prednost, pozivajući se na veliku razliku u prihodima između prodaje u App Storeu i Google Playu. Sledeće godine Android konačno ima priliku da kao platforma preuzme vođstvo, jer je sada prioritet za 47% profesionalnih programera. A evo i zašto.
Prvo, trend izgradnje mobilnih aplikacija za povećanje svesti o brendu i lojalnosti kupaca (u poređenju sa direktnom monetizacijom, koja je još dominantna stvar na App Storeu) raste.
Drugo, na novim tržištima, koja se sve više razvijaju (uključujući i Kinu, Indiju i zemlje Latinske Amerike), dominira Android, koji je nedavno zabeležio porast od 18,4% u prodaji pametnih telefona (u odnosu na porast od samo 8,2% na „starim“ tržištima).
I na kraju, sam Android je kao platforma dosta napredovao. Uz poboljšanje razvojnih i sigurnosnih elemenata, tu su i brojna ažuriranja, pa je Google Play prestigao App Store, kako u pogledu broja preuzimanja aplikacija tako i u pogledu prihoda.
Ako želite da samostalno razvijate napredne aplikacije za sve danas popularne pametne telefone i tablete, više o potrebnim veštinama možete saznati na ovom linku.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.