Četiri marketinška pravila koja se nikad neće promeniti

 
  • 0

Ovo su četiri zakona marketinga koja su uvek aktuelna

Brojni stručnjaci savetuju različite strategije marketinga koje će vam osigurati uspeh u poslovnom svetu. Ipak, bez obzira na drugačije pristupe, neka pravila se nikad ne menjaju.

Ovo su četiri zakona marketinga koja su uvek aktuelna:

Biti prvi vredi više nego biti bolji

Kada je brend prvi u potpuno novoj kategoriji, veće su šanse da će ostvariti snažniji utisak nego što će to učiniti oni koji kasnije plasiraju sličan proizvod. Pogledajte Koka-Kolu (Coca Cola) i njen uspeh s gaziranim pićima – uprkos brojnim drugim konkurentskim brendovima koji postoje na tržištu bezalkoholnih pića, Koka-Kola je i dalje najuspešnija kompanija u toj oblasti.

Ako ne možete biti prvi u određenoj oblasti, kreirajte novu

U gotovo svakoj novoj kategoriji postoji kompanija koja je prva. S vremenom se pojavi jedan vredan konkurent, kao što je, na primer, slučaj s Pepsijem, koji je uspeo da se približi poziciji koju ima Koka-Kola. Pored dva glavna igrača, ostali ne dolaze do izražaja i tako teško stižu do ikakvog proboja.

Kako je onda uopšte moguće biti uspešan ako niste prvi ili drugi u određenoj oblasti? Osmislite novu oblast! To čak ne mora biti revolucionarni proizvod, ali je neophodno da bude drugačiji, jedinstven, originalan. Treba da nudite nešto što drugi nemaju.

Percepcija o proizvodu može biti važnija od samog proizvoda

Foto: Profimedia/Tetra Images Foto: Profimedia/Tetra Images

Potrošači često više veruju onim proizvođačima koji su duže na tržištu. Ukoliko niste prvi proizvođač u svojoj oblasti, vreme i trud koji treba da uložite da biste dokazali svoj kvalitet mnogo je veći. Ovaj zakon percepcije je u ljudskoj prirodi. Da biste uspeli u poslu, morate razumeti taj zakon percepcije i iskoristiti ga u svoju korist.

Tako, na primer, Epl nije bio prvi među onima koji proizvode računare, muzičke plejere i pametne telefone, ali u toj kompaniji su svojom strategijom predstavili svoje proizvode kao nešto potpuno drugačije i revolucionarno. Tako su uspeli da na potrošače ostave jak utisak i postanu jedan od lidera na tržištu.

Ako brendirate reč ili frazu, budićete čitav spektar emocija kod ljudi

Foto: pixabay.com Foto: pixabay.com

Primetićete da uspešne kompanije prilikom reklamiranja teže tome da koriste istu reč ili frazu koju će potrošači instinktivno povezati s njihovim brendom. Različiti oglasi probudiće različite emocije kod publike, a reč koja predstavlja brend s vremenom će početi da se povezuje sa samim osećanjem koje podstiče.

Dobar primer za to je slogan „Samo uradi to” („Just do it") kompanije Najki (Nike), koja ovu frazu koristi još od 1988. godine, što je ovoj kompaniji umnogome pomoglo da nadmaši Adidas, nekadašnjeg lidera na tržištu patika.

Mogu li se ovi zakoni ikad prekršiti? Naravno da mogu! Isto kao i u nauci, zakoni su istiniti samo dok neko ne nađe značajan izuzetak. Digitalizacija poslovanja donela je mnoge nove trendove u marketingu, te da biste danas bili inovativni i konkurentni na tržištu neophodno je da dobro poznajete nova pravila i ovladate veštinama poslovanja u onlajn okruženju.

(Telegraf.rs)

Video: Samsung Galaxy Z Fold6 recenzija

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA