PREPORUKA JE NAJBOLJE REKLAMA: Evo kako da utičete na nju
Nije potrebno da naglašavamo važnost preporuke za razvoj i uspeh bilo kog brenda. Koliko god novca ulagali u marketing i reklame, ništa vam neće obezbediti lojalne i kvalitetne potrošače i korisnike vaših proizvoda koliko dobra reč nekog od njihovih prijatelja.
Kada govorimo o preporukama, ne mislimo samo na razmene iskustava među članovima istog društva prijatelja ili porodice. Ljudi se sve češće o različitim uslugama, proizvodima i generalno brendovima informišu putem interneta, preko blogova, foruma ili specijalizovanih sajtova koji upravo za to i služe.
Uzmite za primer Trip advajzor (Trip Advisor). Ovaj portal funkcioniše već godinama kao samoodrživi sistem koji služi za ocenjivanje i preporučivanje različitih vrsta smeštaja, hotela, hostela, apartmana, kao i transporta i generalno turističkih ponuda za određena odredišta. Ako neki hotel ima preporuku ove platforme, možete bez razmišljanja odsesti u njemu, a da se ni ne zapitate o njegovom kvalitetu.
Zato je važno steći informacije i znanja o tome kako ćete navesti ljude da na ovakvim platformama ostavljaju dobre komentare o vama i vašim uslugama. Daćemo vam nekoliko saveta koji mogu pomoći.
Ne sakrivajte svoje mane
Niko nije savršen. Nemojte pokušavati da sakrijete mane ili da izbegnete kritike, naprotiv. Ako već uviđate u čemu grešite, onda se potrudite da istinu prezentujete ljudima tako da shvate da dajete sve od sebe da poboljšate rad, robu ili uslugu.
Primera radi, uvek na kraju korišćenja usluga zamolite korisnike da popune upitnik o zadovoljstvu i na osnovu njega unapređujte one strane koje su vam slabije. Možete takve upitnike staviti i na svoj web sajt tako da posetioci u svakom trenutku imaju uvid u vašu prosečnu ocenu. Podelite ih po kategorijama i potrudite se da uvek držite najviše ocene u oblastima koje su najvažnije.
Budite pristupačni
Omogućite svojim korisnicima i potencijalnim klijentima da vam se obrate. Budite dostupni za sve sugestije i primedbe korisnika. Nemojte se sakrivati, već ostavljajte svoje podatke za uspostavljanje kontakta s klijentima svuda gde možete. Ako je neko nezadovoljan iskustvom koje je imao s vašim uslugama, izađite mu u susret i tražite još jednu priliku da opravdate svoj proizvod i ponudu koju ste im dali.
Ukoliko je neophodno, napravite takvu strukturu na svom sajtu da vas ljudi u svakom trenutku mogu pronaći, pa čak možda i preko četa koji ćete pokrenuti. Budite kreativni i izađite u susret željama i primedbama. Vaši klijenti će umeti to da cene.
Prikažite na čemu ste sve radili
Nemojte biti skromni. Važno je da svi mogu da vide na čemu ste sve radili tokom svoje karijere. Pokažite spektar svojih proizvoda, različite usluge koje pružate, predstavite tim s kojim radite, budite transparentni u svakom koraku koji napravite.
Ukoliko vaši korisnici ne znaju dovoljno o vama, to nije njihova krivica, već vaša. Sve informacije koje im nudite moraju biti dostupne u svakom trenutku, na različitim mestima i različitim kanalima komunikacije. Samo na taj način možete obezbediti da dovoljno ljudi čuje za to što radite i samo na taj način ćete moći da izgradite dobar imidž.
Kritika je u najvećem broju slučajeva konstruktivna, zato se nemojte sakrivati od nje. Potrudite se da dobijete što više komentara od vaših korisnika kako biste pomogli sami sebi da unapredite svoje poslovanje. S druge strane, ovu razmenu možete iskoristiti da kreirate zajednicu ljudi koji su koristili vaš proizvod. Ako održite dobru komunikaciju s njima, oni mogu postati ambasadori vašeg proizvoda.
Upišite obuku iz marketinga na internetu i naučite kako da postanete ekspert u digitalnim komunikacijama. Tako ćete se upoznati ne samo s načinima da ostvarite dobar odnos s potrošačima, već i sa svim alatima koji će vam biti potrebni da to uradite.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.