PREPORUKA JE NAJBOLJE REKLAMA: Evo kako da utičete na nju

  • 0

Nije potrebno da naglašavamo važnost preporuke za razvoj i uspeh bilo kog brenda. Koliko god novca ulagali u marketing i reklame, ništa vam neće obezbediti lojalne i kvalitetne potrošače i korisnike vaših proizvoda koliko dobra reč nekog od njihovih prijatelja.

Kada govorimo o preporukama, ne mislimo samo na razmene iskustava među članovima istog društva prijatelja ili porodice. Ljudi se sve češće o različitim uslugama, proizvodima i generalno brendovima informišu putem interneta, preko blogova, foruma ili specijalizovanih sajtova koji upravo za to i služe.

Uzmite za primer Trip advajzor (Trip Advisor). Ovaj portal funkcioniše već godinama kao samoodrživi sistem koji služi za ocenjivanje i preporučivanje različitih vrsta smeštaja, hotela, hostela, apartmana, kao i transporta i generalno turističkih ponuda za određena odredišta. Ako neki hotel ima preporuku ove platforme, možete bez razmišljanja odsesti u njemu, a da se ni ne zapitate o njegovom kvalitetu.

Zato je važno steći informacije i znanja o tome kako ćete navesti ljude da na ovakvim platformama ostavljaju dobre komentare o vama i vašim uslugama. Daćemo vam nekoliko saveta koji mogu pomoći.

Ne sakrivajte svoje mane

Niko nije savršen. Nemojte pokušavati da sakrijete mane ili da izbegnete kritike, naprotiv. Ako već uviđate u čemu grešite, onda se potrudite da istinu prezentujete ljudima tako da shvate da dajete sve od sebe da poboljšate rad, robu ili uslugu.

Foto: Profimedia/Tetra Images Foto: Profimedia/Tetra Images

Primera radi, uvek na kraju korišćenja usluga zamolite korisnike da popune upitnik o zadovoljstvu i na osnovu njega unapređujte one strane koje su vam slabije. Možete takve upitnike staviti i na svoj web sajt tako da posetioci u svakom trenutku imaju uvid u vašu prosečnu ocenu. Podelite ih po kategorijama i potrudite se da uvek držite najviše ocene u oblastima koje su najvažnije.

Budite pristupačni

Omogućite svojim korisnicima i potencijalnim klijentima da vam se obrate. Budite dostupni za sve sugestije i primedbe korisnika. Nemojte se sakrivati, već ostavljajte svoje podatke za uspostavljanje kontakta s klijentima svuda gde možete. Ako je neko nezadovoljan iskustvom koje je imao s vašim uslugama, izađite mu u susret i tražite još jednu priliku da opravdate svoj proizvod i ponudu koju ste im dali.

Ukoliko je neophodno, napravite takvu strukturu na svom sajtu da vas ljudi u svakom trenutku mogu pronaći, pa čak možda i preko četa koji ćete pokrenuti. Budite kreativni i izađite u susret željama i primedbama. Vaši klijenti će umeti to da cene.

Prikažite na čemu ste sve radili

Foto: Pixabay.com Foto: Pixabay.com

Nemojte biti skromni. Važno je da svi mogu da vide na čemu ste sve radili tokom svoje karijere. Pokažite spektar svojih proizvoda, različite usluge koje pružate, predstavite tim s kojim radite, budite transparentni u svakom koraku koji napravite.

Ukoliko vaši korisnici ne znaju dovoljno o vama, to nije njihova krivica, već vaša. Sve informacije koje im nudite moraju biti dostupne u svakom trenutku, na različitim mestima i različitim kanalima komunikacije. Samo na taj način možete obezbediti da dovoljno ljudi čuje za to što radite i samo na taj način ćete moći da izgradite dobar imidž.

Kritika je u najvećem broju slučajeva konstruktivna, zato se nemojte sakrivati od nje. Potrudite se da dobijete što više komentara od vaših korisnika kako biste pomogli sami sebi da unapredite svoje poslovanje. S druge strane, ovu razmenu možete iskoristiti da kreirate zajednicu ljudi koji su koristili vaš proizvod.  Ako održite dobru komunikaciju s njima, oni mogu postati ambasadori vašeg proizvoda.

Upišite obuku iz marketinga na internetu i naučite kako da postanete ekspert u digitalnim komunikacijama. Tako ćete se upoznati ne samo s načinima da ostvarite dobar odnos s potrošačima, već i sa svim alatima koji će vam biti potrebni da to uradite.

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA