GLAVNI ČOVEK VIBERA OTKRIO ZA TELEGRAF: Ove stvari sigurno niste znali o čuvenoj aplikaciji, SLEDE PROMENE (FOTO)

  • 16

Viber je najpopularnija aplikacija za dopisivanje kako u Srbiji, tako i u regionu. Upravo to je razlog zbog čega je Beograd jedan od prvih gradova na svetu koji je dobio sopstvene stikere u ovoj aplikaciji, a tim povodom u našu prestonicu došao je i izvršni direktor Vibera za čitav svet, Majkl Šmilov. Deset meseci nakon našeg poslednjeg susreta, Majkl nam je otkrio zanimljive detalje o Viberu koje većina ljudi sigurno ne zna, ali i kakve promene možemo očekivati u narednim mesecima.

Pogledajte prvi kako će izgledati Viber stikeri posvećeni Beogradu!

Pored predstavljanja stikera u Beogradu, Majkl Šmilov održao je i predavanje na Visokoj strukovnoj školi za informacione tehnologije ITS, gde je pred nekoliko stotina studenata pričao o novim tehnologijama i trendovima u IT svetu.

Viber je predstavljen 2. decembra 2010. godine za tadašnji iPhone 2, a u maju naredne godine stigle je i prva Android verzija. U početku je putem ove aplikacije bilo moguće razmenjivati samo poruke, a kako je popularnost Vibera rasla, usledile su i opcije kao što su audio i video-pozivi.

Danas ovu aplikaciju koristi više od 800 miliona ljudi širom sveta, a Majkl nam je objasnio i zbog čega je njihova aplikacija toliko popularna u svim delovima planete.

Zbog čega ste izabrali da baš Beograd bude jedan od nekoliko gradova u svetu koji će dobiti sopstvene Viber stikere?

Foto: Beoinfo Foto: Beoinfo

Pre svega, cilj nam je da čitav ovaj projekat zaživi još više. Napravili smo glasanje na kojem smo pitali korisnike koji grad bi trebalo da sledeći dobije svoje stikere na Viberu i Beograd je dobio najviše glasova.

Takođe, zaista smo želeli da ovo napravimo u Beogradu. Tokom prošlogodišnje posete upoznali smo duh grada, puno ljudi i kompanija koje posluju ovde i stekli smo utisak da je Beograd zaista poseban grad koji vredi promovisati u svetu.

Koliko je trajala realizacija projekta stikera grada Beograda?

Sve smo završili za nekoliko meseci.

Koliko ljudi koristi Viber širom sveta?

Foto: Milena Đorđević Foto: Milena Đorđević

Naša aplikacija ima više od 800 miliona korisnika širom planete i zaista smo ponosni na taj podatak.

Odnedavno Viber podržava "end-to-end" enkripciju. Šta to zapravo znači za vaše korisnike?

Naš glavni cilj je bio da korisnici zapravo ne vide i ne osete ovu promenu.

Praktično, "end-to-end" enkripcija omogućava da se ključevi za dekriptovanje konverzacija čuvaju samo na ta dva uređaja između kojih se razmenjuju poruke i taj ključ je jedinstven. To znači da poruke ne može da čita niko drugi, osim korisnika koji se međusobno dopisuju.

Takođe, dodali smo još jedan sloj zaštite u kojem korisnici mogu da pričaju međusobno i potvrde da oboje imaju isti ključ, pa tako mogu da imaju potpunu kontrolu nad enkripcijom.

Čak i da želimo da dekriptujemo nečiju konverzaciju na našim serverima, to ne bismo mogli da uradimo, jer ne znamo ključ.

Foto: Promo Foto: Promo

"End-to-end" enkripciju, pored tekstualnih poruka, podržavaju i audio i video-pozivi, kao i grupni chatovi.

Šta radite u slučaju da vlada neke države ili policija zatraži pristup konverzacijama vaših korisnika?

Način na koji smo napravili "end-to-end" enkripciju nam fizički onemogućava da pročitamo bilo čije poruke. Naravno, tražimo načine na kojima možemo pomoći vladama ili organima reda, ali to ne znači da im jednostavno damo poruke na uvid, jer, kao što sam pomenuo, to jednostavno nije moguće.

Ono što možemo da uradimo jeste da im damo na uvid takozvani CDR (logovi konverzacija), odnosno informaciju da je određena osoba stupila u kontakt sa drugom osobom. Te informacije otkrivamo samo sa validnim sudskim nalogom i ona nije dostupna ostalim ljudima.

Da li ste imali takve slučajeve?

Jesmo, nekoliko puta.

Foto: Milena Đorđević Foto: Milena Đorđević

Zbog čega ste odlučili da unutar aplikacije promenite ljubičastu boju po kojoj je Viber bio karakterističan?

O ovoj promeni smo razmišljali dugo. Dobijali smo povratne informacije od naših korisnika da je ljubičasta boja previše ženstvena. Zbog toga smo odlučili da ljubičastu boju dodatno potamnimo. Takođe, malo promene uvek dođe kao dobro osveženje. Prošlo je pet godina od kada smo počeli da radimo na dizajnu Vibera i smatramo da je dobro što smo stvari učinili malo tamnijim, pa Viber sada izgleda bolje nego pre.

Kako su korisnici reagovali na ovu promenu?

Većini se sviđa promena, ali uvek postoji neko ko kaže "zašto ste to promenili".

Takođe, promena nije toliko dramatična. Mislim da je bila dramatičnija za nas. Promenom nijanse boje poboljšali smo kontrast, pa je Viber sada čitljiviji, a trenutno testiramo i novu opciju koja će omogućiti olakšano slanje fotografija i video-snimaka.

Da li možemo očekivati drastične dizajnerske promene u skorije vreme na Viberu?

Foto: Telegraf Foto: Telegraf

Ne! Pokušaćemo da sadržaj bude veći. Tako će veličina fotografija biti povećana, pa korisnici neće morati da kliknu na nju i otvore je kako bi je videli. Takođe, radimo dosta na optimizaciji i modernizaciji, ali nećemo stvari drastično menjati kada je u pitanju dizajn.

Koliko ljudi radi u Viberu?

U Viberu je zaposleno 370 osoba. Imamo centre u Tel Avivu, Minsku, Tokiju.

Kada je u pitanju Balkan, centar nam je u Sofiji, ali imamo ljude koji rade za nas i u Beogradu.

Kako vidite budućnost aplikacija za dopisivanje?

Način na koji na to gledamo u Viberu je da postoje različiti slojevi komunikacije. Prvi krug čini porodica, potom prijatelji, pa kolege, a onda dolazimo do novog kruga u koji spadaju servisi sa kojima možete da komunicirate, poput taksija, banke...

Foto: Milena Đorđević Foto: Milena Đorđević

Ono što u Viberu pokušavamo da uradimo jeste da pronađemo isti način bezbedne komunikacije koju imamo sa prijateljima i porodicom, i na pomenutim servisima i biznisima. Korisnici od Vibera u skorije vreme mogu da očekuju promene u tom smeru, a to ćemo postići zahvaljujući lokalnim partnerima sa kojima sarađujemo. Mi smo kreirali mogućnost za komunikaciju lokalnih biznisa i njihovih potrošača, ali je na tim kompanijama sada da kreiraju sadržaj.

Google je nedavno predstavio aplikaciju za dopisivanje Allo kojoj je glavna prednost lični asistent. Da li nešto slično možemo očekivati i od Vibera?

Mislim da je suština Allo-a mnogo više od ličnog asistenta i da ova aplikacija predstavlja način pretraživanja interneta u budućnosti. Pretraga će biti kontekstualna, ličnija i biće bazirana na tome ko ste vi i gde se nalazite.

Odgovor na postavljeno pitanje bi dakle bio "da", možemo očekivati nešto slično na Viberu. Mislim da je ova stvar relevantna, ali takođe smatram da je potrebno vreme da se ta tehnologija dobro razvije i optimizuje.

Ova tehnologija je samo delić koji nam pokazuje šta sve možemo očekivati u budućnosti i zbog toga nam je takođe zanimljiva.

Foto: Promo Foto: Promo

Šta možemo očekivati od Vibera u narednim mesecima?

Pre svega, jako dobre stvari. Puno truda smo uložili da stvari učinimo bržim. Pod tim podrazumevam tehničke apsekte naše aplikacije, ali i broj koraka koje je potrebno uraditi za određenu stvar, kao što je slanje fotografije na primer.

Naši korisnici promene mogu očekivati u naredna dva do tri meseca. Siguran sam da će svi primetiti drastično poboljšanje brzine Vibera.

Koja je najveća prednost Vibera u odnosu na konkurenciju?

Iskren da budem, mislim da je to što brinemo o tržištu na kojem smo popularni. Nije slučajno što smo u Beogradu danas. Ovde smo da razgovaramo sa lokalnim korisnicima, kompanijama, studentima, dizajnerima... Pokušavamo da se zaista povežemo sa ljudima, ne da bismo zaradili novac, već da bi Viber učinili boljim.

Foto: Milena Đorđević Foto: Milena Đorđević

Nijedna druga kompanija to ne radi. Ukoliko neko otvori lokalnu kancelariju u nekoj državi, to je zbog toga da bi prodala svoj posao, a mi se trudimo da budemo u prijateljskim odnosima sa korisnicima. Verujem da će nam se to jednog dana isplatiti.

U kojim državama je Viber najpopularniji?

Rusija je definitivno naše najveće tržište.

Za sam kraj, Majkl nam je otkrio jednu zanimljivost koju ima aplikacija Viber na njegovom telefonu. U pitanju je novi meni koji će korisnicima biti dostupan u narednom periodu.

Pogledajte fotografiju:

Foto: Milena Đorđević Foto: Milena Đorđević

(M. Đurđev)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • made in great britain

    30. septembar 2016 | 22:25

    Sto ga niste pitali kako se izgovara Viber ili Vajber?

  • Ljiljana

    30. septembar 2016 | 20:57

    VIBER JE CUDO.SVAKA CAST TVORCIMA APLIKACIJE I RADU DA SE ONA UNAPREDI.

  • BASA

    30. septembar 2016 | 19:28

    Sve cestitke za inovacije " Viber-a " !

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA