Iz ovih 5 uspešnih primera naučićete SVE O MARKETINGU
Nije bitno da li je kompanija za koju radite tek pokrenuta ili postoji već dugo; ako sledite ove osnovne principe za uspeh u content marketingu, možete izgraditi svoj ugled i uživati u prednostima u kojima ove kompanije, nekadašnji startapi, uživaju danas
Preduzetnici širom sveta razumeju pravi potencijal i vrednost strategije kreiranja marketinških sadržaja (content marketing) i kako ona pomaže kompanijama da poboljšaju vidljivost i takmiče se s velikim kompanijama za prostor na tržištu. Zanimljivo je da nove i kompanije u nastajanju poseduju neke prednosti u marketingu sadržaja – i zato je veoma važno da, ako želite da se uspešno bavite oglašavanjem, naučite kako da ih iskoristite.
Prednost za startap kompanije
Startap kompanije nemaju budžete, sredstva ili iskustvo koje imaju njihove poznate i velike kolege i konkurenti: veliki brendovi i korporacije. A kao rezultat toga, oni ne mogu da razvijaju „običan“ sadržaj koji njihovi konkurenti mogu da dozvole sebi (niti mogu da ga promovišu u istoj meri).
Međutim, startap kompanije su mlade i prilagodljive, što znači da mogu da stvore agilnu strategiju i prilagođavaju se „u letu“.
Učenje iz njihovog iskustva će vam pomoći da poboljšate svoj marketinški pristup. Pred vama su primeri pet kompanija, koje za magazin „Entrepreneur“ analizira preduzetnik i marketinški stručnjak Džejson Demirs. Ove kompanije su postigle neverovatan uspeh upravo zahvaljujući odličnom pristupu marketingu sadržaja.
Game Theory
„Game Theory“ (Teorija igara) je kanal na Jutjubu koji je kreirao i vodi Metju Patrik, poznatiji među svojim gledaocima kao MetPat. Iako ovo nije tehnički pokretanje poslovanja u konvencionalnom smislu, kanal je počeo od nule i od tada je rastao, da bi danas postao kanal koji ima više od pet miliona pretplatnika.
Cela priča je započela prilično jednostavno: jednom nedeljno Patrik kreira video-snimak u kom ispituje neku temu ili priču u vezi s video-igrama. Koristeći svoju stručnost u matematici, on je analizirao video-snimke, prikupljao povratne informacije od korisnika i nastojao da publici pruži čak i više od onoga što su hteli svakog sledećeg puta.
Danas Patrik radi kao savetnik za druge vlasnike kanala na Jutjubu i pomaže im da steknu više pretplatnika. Ovo je savršena priča o marketinškom sadržaju: prepoznavanje potreba, primena sopstvenih veština i korišćenje sistema povratnih informacija kako biste uvek davali korisnicima tačno ono što žele – ili i više od toga.
Leadpages
„Leadpages“ je nešto konvencionalniji startap, koji se širi dovoljno brzo da će uskoro promeniti tu nomenklaturu. Najjednostavnije objašnjeno, „Leadpages“ je automatizovani softver koji vam može pomoći da izgradite prilagođene početne stranice za svoj brend (što je vrlo korisno), ali ono u čemu se oni stvarno ističu jesu strategije marketinga sadržaja.
Blog „Leadpages“ je ispunjen postovima, redovno se ažurira, kako bi poboljšao vaše digitalne marketinške napore, zajedno s periodičnim katalozima i drugim publikacijama, koje stalno privlače i zadržavaju pažnju korisnika. E-mail marketing je jedan od najvažnijih alata, a s obzirom na to da je kompanija zadržala svoj fokus tu, bila je u mogućnosti da raste od nule do 15.000 pretplatnika u samo jednoj godini, što je prilično impresivno. „Leadpages“ takođe nudi vebinare i tutorijale za maksimalnu efikasnost ove platforme.
Sumome
„Sumome“ nudi mnoštvo različitih alata, a svaki od njih vam može pomoći da povećate saobraćaj na vašoj web stranici. Ova kompanija je pokrenuta 2014. godine, a u prvoj godini rada, „Sumome“ je uspeo da dođe do više od milijarde ljudi. Kako? Zahvaljujući svojoj slojevitoj strategiji content marketinga.
Koristeći uticajnu moć studije slučaja i interaktivnu moć onlajn radionica, „Sumome“ efikasno angažuje publiku na više nivoa: najpre korisnicima daje informacije koje žele i koje im trebaju, a zatim im pomaže da shvate moć njihovih osnovnih proizvoda.
Glossier
„Glossier“ kakav postoji danas je onlajn prodavnica na malo za kozmetičke proizvode, ali tako nije sve počelo. Kada je web stranica pokrenuta, to je bio samo lični blog koji je pokrivao teme vezane za lepotu i negu kože. Međutim, budući da je sadržaj bio jedinstven i vredan, a osnivačica Emili Vajz toliko predana svojim čitaocima, brend je uspeo da sakupi više od 200.000 pratilaca Instagrama i 60.000 lajkova na Fejsbuku. To ju je podstaklo da nastavi dalje i pretvori uspešni blog u biznis.
Fuse
„Fuse“ olakšava odnose između dizajnera i programera koji stvaraju web stranice i aplikacije. A to čini nudeći mnoštvo alata za komunikaciju, saradnju i efikasnost, koji spajaju ove dve strane. „Fuse“ nudi obilje informacija i dokumentaciju o najboljim praksama, kako u opštim tako i u posebnim kategorijama, zavisno od alata koje koristi, pa čak ima deo posvećen zajednici za korisnike, zajedno s delom u kom programeri mogu da pokažu svoje najnovije aplikacije.
Nije bitno da li je kompanija za koju radite tek pokrenuta ili postoji već dugo; ako sledite ove osnovne principe za uspeh u content marketingu, možete izgraditi svoj ugled i uživati u prednostima u kojima ove kompanije, nekadašnji startapi, uživaju danas. Kroz stalni proces učenja, eksperimentisanja i poboljšanja, vi ćete postati bolji stručnjak i ostvarićete veće stope zainteresovanosti i za vašu kompaniju, ali i za vas kao stručnjaka. Više o veštinama stručnjaka za marketing sadržaja možete saznati na ovom kratkom obrazovnom programu.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.