KAKO SE IZBORITI S PREOPTEREĆENJEM NA POSLU? Ovih 5 korisnih saveta će vam pomoći u tome
Pravilno upravljanje velikim obimom posla je bitan deo života pojedinca u radnoj sredini, a kako svaka firma želi da maksimalno iskoristi potencijale zaposlenih, oni se često bore s prevelikim obimom posla.
Kako izgleda preopterećenje poslom?
Radno preopterećenje nastaje u situacijama kada imamo premalo vremena, a previše posla, što nas primorava da radimo i van regularnog radnog vremena. Ovo izaziva stres i veliki pritisak, s obzirom na činjenicu da je vreme oporavka između radnih dana smanjeno.
Kako se suočiti s radnim preopterećenjem?
Pre svega, važno je da uočimo razlog zašto smo suočeni s velikim obimom posla i – ako je moguće – da otklonimo uzroke.
Radno preopterećenje nije obavezno izazvano povećanjem obima posla, već može biti rezultat različitih grešaka koje su napravili saradnici ili kolege.
![Foto-ilustracija: Profimedia](http://xdn.tf.rs/2015/09/09/Direktor002.jpg)
Zato je važno da sebi postavite pitanje da li upravljate radnim vremenom efikasnije i da li postižete veću produktivnost.
Međutim, ako dođete do zaključka da vi i vaše kolege niste odgovorni za preveliki obim posla, ovo su tehnike koje će vam pomoći da se izborite s ovim problemom.
1. Napravite prioritete
Kad god ste suočeni s radnim preopterećenjem, važno je da sebi postavite prioritete i završite zadatke u zavisnosti od njihovog značaja i hitnosti. Davanje prioriteta vam pomaže da se usredsredite na visokoprioritetne zadatke i ostavite po strani one poslove koji nisu hitni, a traže vašu punu posvećenost. A takvih zadataka je zapravo najviše.
![Foto: PIxabay](http://xdn.tf.rs/2016/07/01/office-1081807_1920.jpg)
2. Kontrolišite emocije
Mnogi ljudi koji nisu navikli da rade pod pritiskom i preopterećenjem u situacijama kada su prezatrpani poslom počinju da paniče i zamišljaju najgori mogući ishod.
Veoma je važno da kontrolišete svoje emocije kad god se suočavate s ovakvim situacijama. One ne zahtevaju emotivne reakcije, već analitičnost i mirne odluke. Stres i strah će samo izazvati greške, što će vam onda još više povećati obim posla. Način na koji odgovarate na stres zavisi od načina razmišljanja i verovanja.
3. Prenesite poslove drugima
Mnogi zaposleni razumeju da je delegiranje posla samo pokušaj za izbegavanje odgovornosti, međutim u nekom trenutku u svojoj karijeri ćete morati da prenesete barem delove vaših zadataka saradnicima ili kolegama.
Pokušajte da prenesete posao koji je ograničen vremenski, ali relativno lak za rad i koji mogu da obavljaju nove kolege, kolege na obuci ili praksi. Takođe im možete preneti svakodnevne zadatke i tako pomoći sebi da se koncentrišete na zadatke čiji su ishodi najvažniji za vaše ciljeve.
![Foto: Profimedia/Panthermedia](http://xdn.tf.rs/2015/09/15/Seminar-kompijuter-kancelarija-ofis-posao.jpg)
4. Napravite akcioni plan
U situacijama s radnim preopterećenjem može biti korisno sastavljanje liste obaveza, a čak i akcioni plan može imati značajnu ulogu za lakši izlazak iz radnog haosa.
Razlika između liste obaveza i akcionog plana je u tome što vaša lista sadrži dnevne ciljeve i zadatke, koje svakodnevno dopunjavate. Akcioni planovi su korisni za ostvarenje glavnih ciljeva. Međutim, kod akcionih planova pogodnije je podeliti glavne ciljeve u manje ciljeve i zadatke, nego planiranje vremena na duže staze.
5. Eliminišite zadatke
Radno preopterećenje ne stvaraju samo veoma važni zadaci, već i oni manje važni, ili čak nepotrebni zadaci, te biste mogli da uštedite mnogo vremena ako ih eliminišete. Pokušajte da eliminišete što više zadataka koji nisu potrebni trenutno (ili uopšte) i ne doprinose ostvarenju aktuelnih ciljeva.
Organizacija radnih zadataka zavisi samo od vas i načina kako razmišljate u kriznim situacijama. Razvijajte veštine lične organizacije, jer će vam biti potrebne, kako u životu, tako i u poslovnoj budućnosti.
(Telegraf.rs)
Video: Preživeti AI revoluciju: Mark Brigs ekskluzivno za Telegraf.rs o budućnosti novinarstva
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Arbajt
Koje su ovo gluposti. Pa ne radimo svi u državnim službama da možemo birati prioritete i prebacivati posao drugima. Postoje poslovi koji se rade na 100% svaki dan bez mogućnosti izmene režima i takva radna mesta ima većina ljudi u Srbiji (ako uopšte radi). Kada će neko iz javnosti u ovoj zemlji realno sagledati poziciju prosečnog zaposlenog?
Podelite komentar