Vodič za pisanje uspešnog poslovnog plana
Na osnovu analiza konkurencije, napravićete strategije koje će vam pružiti veliku prednost, sagledaćete prepreke koje se mogu razvijati radi sprečavanja konkurencije od ulaska na tržište i sve slabosti koje se moge iskoristiti u razvoju ciklusa proizvoda
Ako ste rešili da napišete poslovni plan, morali ste provesti neko vreme radeći domaći zadatak prikupljanja potrebnih informacija. Sada je vreme da sve to stavite na papir. Ako pišete biznis plan za poslodavca ili potencijalog investitora, potrebna su vam određenija usmerenja.
Ove smernice će detaljno opisati sedam elemenata koji čine plan poslovanja: šta treba da sadrži, ono što ne bi trebalo da uključuje, kako da radite s budžetima, dodatna sredstva za pomoć i tome slične pojedinosti.
Izvršni rezime
U celokupnom biznis planu, izvršni sažetak će pratiti naslovnu stranu. Rezime treba čitaocu da ukaže na to šta tačno pokušavate da postignete, pa ono što je važno za rad kompanije treba da predstavlja cilj sažetka. Često se dešava da ono što želi da postigne preduzetnik piše tek na poslednjoj strani, zato budite direktni i recite čemu težite.
Opis biznis plana
Opis obično počinje kratkim upoznavanjem s industrijom. Kada predstavljate industriju u kojoj poslujete, razmotrite trenutno stanje, kao i mogućnosti koje će budućnost doneti. Takođe, ova stranica biznis plana bi trebalo da pruži informacije o svim različitim tržištima u industriji, uključujući i informacije o novim proizvodima ili događajima od kojih ćete imati koristi ili koji će negativno uticati na vaš posao.
Marketinške strategije
Strategije su rezultat precizne analize tržišta, a analiza tržišne snage upućuje preduzetnika da se upozna sa svim aspektima. Na taj način se može definisati ciljno tržište i tako kompanija i pronalazi poziciju u kojoj može uspešno da posluje.
Analiza konkurencije
Svrha analize konkurencije jeste da se utvrde prednosti i slabosti konkurenata na tržištu na kojem planirate poslovanje. Na osnovu tih analiza, napravićete strategije koje će vam pružiti veliku prednost, sagledaćete prepreke koje se mogu razvijati radi sprečavanja konkurencije od ulaska na tržište i sve slabosti koje se moge iskoristiti u razvoju ciklusa proizvoda.
Dizajn i razvoj plana
Svrha sekcije razvoja je da investitorima obezbedi grafikon razvoja proizvodnje, marketinga i same kompanije, s opisom dizajna proizvoda, i da stvori razvojni budžet koji će omogućiti kompaniji da postigne svoje ciljeve.
Plan menadžmenta
Plan operacije i menadžmenta opisuje koliko je poslovnih funkcija u osnovi. Plan operacije će istaći logistiku organizacije, kao što su različite odgovornosti menadžmenta, poslovi dodeljeni svakoj diviziji u kompaniji i kapitalni rashodi i zahtevi koji se odnose na rad.
Finansijski faktori
Ne smete zaboraviti na finansije! Finansijski podaci su uvek na poslednoj strani poslovnog plana, ali to ne znači da su manje važni od poslovnog koncepta i menadžmenta.
Potencijalni investitor, bili to država ili pojedinac, na osnovu poslovnog plana odlučuju o finansiranju nezavisnih projekata.
Držite se ovih koraka i imaćete dobre šanse da pretvorite svoju zamisao u konkretan biznis.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.