10 biznis lekcija koje učimo od Kim Kardašijan
Dok šira javnost poznaje Kimberli Kardašijan kao uspešnu rijaliti zvezdu zbog koje mediji prave šokantne naslove, većina ne zna ko je ona zapravo i kako uspeva da bude toliko uspešna
Pitate se da li se nešto može naučiti iz neizmernog uspeha i popularnosti najpoznatije svetske starlete Kim Kardašijan? Odgovor se nalazi u ovom tekstu.
Dok šira javnost poznaje Kimberli Kardašijan kao uspešnu rijaliti zvezdu zbog koje mediji prave šokantne naslove, većina ne zna ko je ona zapravo i kako uspeva da bude toliko uspešna.
Deo njene ogromne zarade dolazi od televizije, koja snima i emituje seriju „U korak s Kardašijanima”, međutim serija je ovde samo jedan deo biznis plana. Serija je kreirala imidž i popularnost, a upravo ta popularnost joj prodaje brendove. Tako da je pravo pitanje zapravo „šta je Kim Kardašijan”.
Kim je brend i obrnuto
Kada govorimo o biznisu i ljudima, analitičari tvrde da ne postoji mnogo razlike. Možda zvuči čudno, ali objašnjenje je logično. Lični brend (kakav ima Kim Kardašijan) uglavnom opstaje daleko duže nego kompanije. Kompanije i lični brendovi rade iste stvari; reklamiraju se da bi se prodavali, ali to rade na potpuno različite načine. Članice klana Kardašijan smislile su biljantno rešenje kako da unaprede prodaju – personalizovale su sopstvene proizvode.
Zato brend Kardašijan verno prati ovih deset biznis trikova za bolju prodaju:
Jedinstveni prodajni poduhvat
Kim Kardašijan je htela pažnju medija, ali za to joj je bio potreban jedinstveni prodajni poduhvat. Taj poduhvat je objavljivanje čuvenog intimnog snimka s reperom Rejom Džejom. Pitate se šta je dobro od ovog mogla da dobije? Dobila je pažnju ljudi koji bi gledali njen rijaliti šou.
Dobro iskorišćena mreža kontakata
Reper koji se pojavljuje u već pomenutom snimku nije svetski poznata zvezda, zbog toga joj je bio potreban jači plan. Sledeći korak je bilo povezivanje s ljudima iz Holivuda kako bi na sebe privukla još pažnje.
Definisanje brenda
Kada je dobila pažnju sveta, pokrenula je društvene mreže i iskoristila ih na najbolji mogući način. Znala je da će zbog postignute pompe imati vernu publiku koja će rado pratiti i čitati njene objave. Ovde je postavila temelje zbog kojih joj se isplati sve što danas radi.
Posvećenost obožavateljima
Kim je znala da jedini način da njena popularnost nastavi da raste jeste da se poveže s fanovima i posveti im pažnju. Zbog ove strategije na društvenim mrežama nastavio se rast njene popularnosti i danas ima ogromnu zajednicu obožavatelja.
Plasiranje istine medijima
Kako je njena popularnost na društvenim mrežama rasla, tako su joj se otvarala vrata u medijima. Davala bi priče medijima – istinite priče i detalje. Tako je od anonimne devojke postala poznata ličnost.
Porodični biznis
Nakon što je ostvarila status poznate ličnosti, dobila je i svoj šou. Rijaliti šou okupio je sve članove njene porodice i privukao još medijske pažnje. Nove ekskluzivne priče porodice Kardašijan doprinele su popularnosti zbog koje im je danas svaki projekat uspešan.
Ko reskira, taj dobija
Kim je želela da promeni percepciju o lepoti i njen svakodnevni nudizam je tome znatno doprineo. Osnažila je ideje o lepoti i suzbila mitove o savršenom telu.
Naslovnice poznatih časopisa za koje se slikala obnažena predstavljale su ogroman rizik, ali time je pridobila još mnogo fanova.
Otpornost na negativne kritike
Mrzitelji nemaju uvek i negativni uticaj, ili bar ne u slučaju s brendom klana Kardašijan. „Rijaliti” porodica očigledno je imuna na lošu kritiku. Oni čak i negativne komentare okrenu u svoju korist kako bi još zarađivali.
Samopouzdanje, bez obzira na tuđe mišljenje, jača lidera, koji je u ovom slučaju i vlasnik brenda.
Saradnja s uspešnim biznismenima
Kim Kardašijan se udružila s mnoštvom uticajnih biznismena i ta partnerstva dovela su do projekata koji su joj doneli još mnogo novca. Pored toga, uspela je da kreira čvrstu i dugovečnu poslovnu vezu za promovisanje sopstvenog imena.
Gomilanje uspeha
Karijera Kim Kardašijan razvijala se po dobro osmišljenom biznis planu. Ređala je uspehe i od potencijalnog neuspeha pravila uspehe. Upravo ta strategija dovela je do situacije u kojoj je danas – brendovi Kardašijanovih imaju daleko više vrednosti od brendova kompanija. Ona razume šta je najvažnije za razvijanje i negovanje brenda na duže staze, a čini se da nema dovoljno jake konkurencije da je ugrozi.
Kim Kardašijan je brend, iza kojeg danas stoji čitava mašinerija za kvalitetan PR. Sve što radi – radi zarad veće reklame i bolje prodaje. Šta sada mislite o starleti?
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Da
Mnoge nase su naucile te njene biznis lekcije
Podelite komentar
Jovan
Jos jedan koji menja sve pokazi dupe svima i skaci bogatima po ..... i dobijes svu paznju
Podelite komentar
Iva
Samo legnes i to ti je to..
Podelite komentar