Kreirajte uspešne kampanje za Fejsbuk uz ove savete

 
  • 0

Bez obzira na delatnost kompanije za koju ćete raditi, moraćete da znate mnogo o svojim potrošačima, ciljnoj grupi, kompanijskim konkurentima i najboljim poslovnim strategijama

Ako želite uspešno da se bavite marketingom na društvenim mrežama, pred vama je nekoliko saveta Karole Karlson, stručnjaka iz kompanije „Skoro“ (Scoro) koja se bavi izradom poslovnih softvera za upravljanje podacima, finansijama i prodajom.

Iskoristite praznike i važne događaje za stvaranje zabavnih i duhovitih oglasa

Uvek iskoristite praznike ili velike događaje (kao što su sportska prvenstva i slično) za promociju svojih proizvoda ili usluga.

Dobar primer je kampanja kompanije „Snikers“ koja je za Noć veštica napravila posebno pakovanje „lupi“ i posebnu kampanju za Fejsbuk sa smešnim slikama i natpisima poput „Ne maskirajte se dok ste gladni“. Ova reklama se može koristiti samo u periodu oko Noći veštica. Ali zahvaljujući zabavnom sadržaju, ovi oglasi stvaraju prijatne emocije, koje pomažu ljudima da povezuju „snikers“ čokoladice s praznikom.

Kad stvarate sezonske oglasne kampanje, možete da povežete događaje ili praznike s vašim proizvodom, tako da će ljudi smatrati da je vaš brend brižan i pažljiv.

Foto: Profimedia/Alamy Foto: Profimedia/Alamy

Ponudite vrednost

Bez obzira na delatnost kompanije za koju ćete raditi, moraćete da znate mnogo o svojim potrošačima, ciljnoj grupi, kompanijskim konkurentima i najboljim poslovnim strategijama. Većina kompanija sakuplja ove informacije, ali vrlo često one ostanu neiskorišćene i ne dele se. To svakako nije dobra praksa.

Kompanija „Sajtfiniti” (Sitefinity) radi upravo ono što treba. U svojim oglasnim kampanjama ovaj brend deli listu od 100 najboljih digitalnih agencija. Za poslodavce i menadžere ljudskih resursa, koji su u potrazi za novim digitalnim agencijama s kojima će raditi – to je „dar s neba“.

Sajtfiniti“ je CMS platforma za upravljanje marketinškim sadržajem i u ovoj kompaniji znaju da su njihovi klijenti u potrazi za različitim informacijama. Umesto stvaranja sadržaja i ponude koja se zasniva samo na njihovoj niši, marketinški stručnjaci u platformi „Sajtfiniti“ odlučili su da sagledaju stvari šire i podele znanje koje će njihovi potencijalni klijenti smatrati vrednim.

Testirajte različite dužine teksta u oglasima

Foto: pixabay.com Foto: pixabay.com

Ponekad sve što je potrebno može da stane u nekoliko reči. Oglasi kompanije „Najki“ su jedan od primera najkraćih oglasa na Fejsbuku. Oni su tako jednostavni, lako čitljivi i razumljivi da posetioci odmah mogu da shvate poruku koju ova kompanija želi da prenese.

Iako Fejsbuk omogućuje do 500 znakova u tekstu oglasa, nema potrebe da ispunite ovu normu. Umesto toga, kraći tekst oglasa može da bude mnogo efikasniji i efektniji. Takve oglase je lakše čitati i oni ne zahtevaju od ljudi da posvete mnogo skupocenog vremena da bi došli do poruke.

„Najki“ je jednostavno prikazao razne primerke svoje sportske obuće uz natpis: „Vaš stil. Na vaš način.“ Pokazujući na slici neke opcije prilagođene obuće uz ovu poruku, „Najki“ hrani maštu  posetilaca i budi u njima žudnju za novim parom patika. Zato je važno da kao stručnjak za marketing znate da, osim što treba stvarati različite poruke, treba i da testirate dužinu tekstualnih poruka. Bićete iznenađeni time koliko je nekad izreka: „Manje je više“ istinita u oglašavanju.

Foto: pixabay.com Foto: pixabay.com

Ponudite nešto besplatno (u zamenu za pretplatu)

Dobar primer za to kako besplatni dodaci mogu da budu privlačan mamac za kupce jeste jedna od oglasnih kampanja kompanije „Amazon“. Ova kampanja je postigla ogroman uspeh, zahvaljujući  tome što su ponudili nove audio-knjige i to besplatno. Na taj način uspeli su da privuku mnoge ljude da se prijave i otvore nalog na Amazonu. Novim korisnicima su odmah servirane informacije o novim zanimljivim knjigama. Time je ova kompanija na pravi način (nudeći besplatne audio-knjige) privukla prave kupce (ljude koji vole knjige, ali i i one koji zbog nekih zdravstvenih ili poslovnih razloga nisu u mogućnosti da čitaju, već im je lakše da slušaju).

Ne potcenujte vrednost veza

Oglašavanjem na Fejsbuku možete zadovoljiti različite ciljeve – privući ljude da kupuju vaš proizvod, povećati  svest o brendu itd. Ali osim toga, na ovaj način možete i da privučete ljude da se prijave na vašu i-mejl listu ili za vaše periodične publikacije.

Ovde na scenu stupaju oglasi na Fejsbuku „lead generation“. Ovo su oglasi koji iniciraju potrošačko interesovanje za vaš brend. Oglasi ove vrste na Fejsbuku su veoma efikasni, jer vam pomažu da prikupite podatke ljudi koji su zainteresovani za vašu uslugu ili proizvode.

Foto: Profimedia/Alamy Foto: Profimedia/Alamy

Dobar primer ovakvih oglasa je oglas kompanije „Merketo“. Uz pomoć šarenih oglasa, „Merketo“ nudi besplatne e-knjige u zamenu za i-mejlove korisnika. Ali umesto dugmeta za poziv na akciju na kome piše „prijavi se“, ili „saznaj više“; „Merketo“ koristi „preuzmi" (Download), što odmah privlači više ljudi, jer znaju da ne treba da popunjavaju nikakve obrasce ili čitaju tekst već odmah mogu da dobiju ono što žele.

Evo kako možete da napravite ovakve oglase. Prvo, morate da stvorite vredan sadržaj – e-knjige, sažet opis, grafičke prikaze itd... Zatim kreirajte oglasnu kampanju „lead generation“ koja promoviše vašu ponudu. Kada neko klikne na „download", Fejsbuk automatski popunjava njihove podatke (ime i prezime, i-mejl, broj telefona itd.) Najzad, sve što treba da uradite  jeste da prosledite posetiocima sadržaj koji ste promovisali u oglasu i dodate ih na tematsku listu pretplatnika za vaše redovne kataloge i periodičnu elektronsku poštu.

Ako želite da postanete stručnjak u digitalnom oglašavanju, više o potrebnim veštinama i znanjima, možete saznati u školi za digitalni marketing.

(Telegraf.rs)

 

Video: Samsung Galaxy Z Fold6 recenzija

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA