Ovo su lekcije za uspešne kampanje na Fejsbuku koje morate da isprobate!

 
  • 0

Portal AdEsspreso testirao je više od 100 različitih kombinacija oglasa u vremenskom razdoblju od jednog meseca. Pred vama je nekoliko vrednih lekcija koje možete naučiti iz rezultata ovog istraživanja

Da bi vaše kampanje za Fejsbuk radile kao „dobro podmazan pogon“, neophodna vam je kreativnost, ali i određene veštine znanja i podaci. Oglasi na Fejsbuku su vrlo nepredvidljivi. Gotovo je nemoguće predvideti da li će se ljudima dopasti i koja slika će privući njihovu pažnju. Zato je portal AdEsspreso testirao više od 100 različitih kombinacija oglasa u vremenskom razdoblju od jednog meseca. Pred vama je nekoliko vrednih lekcija koje možete naučiti iz rezultata ovog istraživanja.

Lekcija # 1: Neophodno je da imate više od pet oglasa

Zašto je problematično kada osmislite od jedan do pet oglasa, a zatim sednete i čekate rezultate kampanje? Moguće je da nećete videti nikakve rezultate. Osim toga, nikada nećete znati šta bi se dogodilo da ste obratili više pažnje na neke detalje. A to znači da nikada nećete saznati šta dobro prolazi, a šta nema prođu.

Stara mudrost koju je izrekao Lao Ce glasi: „Da biste dostigli znanje, morate da dodate stvari svakog dana. Da biste dostigli mudrost, treba da uklonite poneku stvar svakog dana.“ To je upravo ono što je marketinški tim iz AdEsspresa uradio. Kreirali su oko 100 varijacija oglasa koji se razlikuju po naslovima, oglasnim tekstovima, slikama, pozivima na akcije i odredišnim ​​URL-ovima.

Postoji toliko mnogo različitih mogućnosti koje mogu da se istraže. „Stvaranjem nekoliko desetina različitih kombinacija oglasa bili smo u mogućnosti da otkrijemo najatraktivnije i optimizujemo naše kampanje u skladu s tim. Na vama je da odlučite koji aspekti oglasa će najviše uticati na ishod vaše kampanje“, ističe Karola Karlson, digitalna marketinška menadžerka.

Lekcija # 2: Oglasi su kao kućni ljubimci – stalno im treba pažnja

Foto: pixabay.com Foto: pixabay.com

Od 105 oglasa koje su napravili prilikom ovog ispitivanja, gotovo 80% nije uspelo da privuče veliku pažnju i navede posetioce da kliknu na njih, pa je i broj konverzija, odnosno klikova, bio veoma mali.

„Naš posao je bio da saznamo šta u tim oglasima ne valja, pa u skladu s tim znamo kako treba optimizovati kampanju“, navodi Karsonova. Ona ističe da su morali da optimizuju ogroman deo kampanje. „I to je ono što i vi treba da uradite sa svakom pojedinačnom oglasnom kampanjom na Fejsbuku. Da nismo izabrali jednu sliku umesto druge i odbacili oglase koji su najgore funkcionisali, mogli smo da izgubimo mnoge vredne kontakte“, ističe ona.

Oni su takođe postavili neka pravila prilagođene optimizacije, tako da, kad god jedan oglas funkcioniše izuzetno dobro, budžet za njega se povećava u odnosu na druge skupove oglasa. Korišćenjem različitih pravila za optimizaciju možete doći do oglasa koji će raditi u skladu s očekivanjima.

Lekcija # 3: Ono što funkcioniše za jednog ne mora da radi za sve

Postoji toliko mnogo različitih ljudi u svetu. Da li to znači da treba da imate desetine različitih oglasa koje ćete prikazivati sve vreme? Da, tako je. Morate da stvarate više oglasnih kampanja i ciljate različitu publiku kako biste saznali šta najbolje funkcioniše za svaku od tih grupa ljudi. Nemojte zaboraviti da testirate publiku podjednako često kao što eksperimentišete s oglasima.

„Otkrili smo da u raznim zemljama slična publika preferira različite slike. Čak Fejsbuk preporučuje da koristite više slika za oglas: ‘Kada koristite više slika u jednom setu oglasa, tako jednostavno možete da saznate koji oglas najbolje radi i ponovo vratite najviše novca od iznosa koji ćete potrošiti na oglašavanje’", ističe Karlsonova. Ona takođe navodi da je kjučno da izbegavate stav „jedna veličina odgovara svima“. Pokušajte da predvidite kako će različiti ljudi reagovati na razne reklame.

Foto-montaža: pixabay.com Foto-montaža: pixabay.com

Lekcija 4: „Saznajte više" ili „Prijavi se"? – izaberite pravi poziv na akciju

Najefikasniji pozivi na akciju, prema ovim istraživanjima, bili su: „Saznajte više", „Prijavi se" i „Kupi odmah". U konkretnom slučaju, „Saznajte više" ima 22,5% veći broj klikova nego „Prijavi se".

Problem s klikovima do odredišne ​​stranice je što to u većini slučajeva nije krajnji cilj. Zbog toga marketinški stručnjaci često traže od korisnika da se prijave, kupe, ili upišu na e-mail listu.

Zato su iz kompanije AdEsspreso odlučili da isprobaju konverzije ova dva poziva na akciju. Ovog puta, poziv na akciju „Prijavi se" nadmašio je poziv „Saznajte više" za 14,5%. Ko je onda „pobednik“?

Kampanja „Prijavite se" uspela je da pridobije više ljudi koji su iskreno zainteresovani za to da se  prijave za proizvod, umesto da saznaju više o ponudi. Uvek imajte na umu to da oglasi s visokom stopom klikova nisu isto što i oglasi s najvišom stopom konverzija. Pratite obe vrednosti kako biste optimizovali oglase prema vašem krajnjem cilju.

Fejsbuk vam daje različite mogućnosti, a svaka od njih mora da se isproba. To je vaš posao kao marketinškog stručnjaka – da primenite vašu kreativnost i znanje u pronalaženju novih ideja za ispitivanja i kreiranje novih vrsta oglasa i da napravite snažne ponude koje će privući kupce. Ukoliko vas interesuje karijera u ovoj oblasti, potrebnim veštinama možete ovladati na ovom kratkom obrazovnom programu.

(Telegraf.rs)

Video: Samsung Galaxy Z Fold6 recenzija

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA