Razvijate aplikaciju za Android, iOS ili Windows? Ovi saveti vam mogu pomoći da se odlučite
Pred vama je nekoliko stvari o kojima bi trebalo da razmislite pre nego što se odlučite za pokretanje posla u ovoj sferi
Ako želite da se upustite u rad u industriji razvoja aplikacija za mobilne uređaje, trebalo bi da znate da je konkurencija velika, ali da postoje i dovoljno veliko tržište i tražnja. Pred vama je nekoliko stvari o kojima bi trebalo da razmislite pre nego što se odlučite za pokretanje posla u ovoj sferi.
Dizajn za jednu ili više platformi?
Da biste ostali u igri morate da razvijete ništa manje nego najbolju moguću i najfunkcionalniju verziju vaše aplikacije. Činjenica je da svaka platforma ima sopstveni jedinstveni skup potrebnih programerskih veština.
Ako želite da razvijate aplikacije za iOS, radićete s programskim jezikom Objective C, a programske jezike Java i XML ćete upotrebljavati ukoliko želite da napravite aplikaciju za Android. Uspešno i pravilno pisanje kodova će omogućiti visoke performanse i API podršku.
„Ako tek počinjete da se bavite razvojem aplikacija, savetujem da počnete s malim aplikacijama, koje će raditi na jednoj platformi, a kada steknete određene veštine i praksu, možete da pređete na razvoj multiplatformskih aplikacija“, navodi Viktor Balasa, bloger i jedan od osnivača „Redraw.io“, platforme za stvaranje, objavljivanje i analizu mobilnih aplikacija.
Mudro odaberite svoju prvu platformu
Postoje samo tri prodavnice za prodaju aplikacija: Google Play, App Store ili Windows Store. Vi treba da odlučite u čije ruke želite da stavite sudbinu svoje aplikacije. U tome vam mogu pomoći odgovori na sledeća pitanja.
Treba da znate da se, na primer, većina Android aplikacija koje se nalaze u Google Playu oslanja na zaradu od reklama, jer su besplatne. S druge strane, aplikacije na Appleovoj prodavnici se najčešće plaćaju, ali su manje opterećene oglasima. Uzmite ovakvu vrstu podataka u obzir i istražite dublje pre donošenja konačne odluke.
Projektujte za uspeh
Kada se uhvatite u koštac s nacrtima za aplikaciju, Balasa savetuje da obratite pažnju na sledeće:
Manje je više – Ovaj princip stvarno treba da poštujete, jer razvijate aplikaciju za male ekrane.
Savršena grafika – Ne budite lenji samo zato što je ekran manji i mislite da možete da se provučete s greškama.
Proporcije – vrlo je važan odnos veličine dugmadi, fontova i ikonica s određenom veličinom ekrana za koji dizajnirate.
Nedostaci i dodaci – držite se podalje od ideje „To nije mana, to je dodatak". Budite profesionalni.
Ikonice – to je prvo što korisnici vide. Proverite da li se dizajn ikonice uklapa u celokupnu temu aplikacije.
Testirajte svoj dizajn – Isprobajte ga na svim poznatim veličinama ekrana (ldpi, mdpi, hdpi, xhdpi). Trebalo bi da funkcioniše na isti način i podjednako dobro na svakom od njih. Dizajn možete da radite sami, da unajmite iskusnog dizajnera ili da koristite standardne ikone kao one koje nudi „Glyphish“, a zatim ih prilagodite potrebama svog dizajna koliko je god moguće.
Android, iOS ili Windows Phone – izbor je na vama i zavisi od vaših interesovanja, potreba ili eventualnih ranijih iskustava. Ako želite da steknete potrebna znanja i veštine za uspešan razvoj i distribuciju aplikacija za mobilne uređaje, obuka za developera je pravi izbor za vas.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.