KREIRAJTE LOGO KOJI DONOSI ZARADU: Jednostavno je, sledite ove savete!

 ≫ 
  • 1

Okrenite se oko sebe dok ste na ulici i videćete da su logotipi svuda oko nas. Široj javnosti logo služi kao instant podsetnik na kompaniju ili proizvod; za klijenta oni predstavljaju glavnu tačku prepoznavanja. A dobri dizajneri umeju kroz logo da predstave i osnovne vrednosti kompanije.

Primenite ovih 5 saveta i imaćete uspešnu karijeru web dizajnera!

To su oni suptilni znaci poput crte u logotipu kompanije "Amazon" koja povezuje A i Z (prvo i poslednje slovo engleske abecede), a ujedno predstavlja i osmeh. U vremenu u kom svi moraju da imaju logo i vizuelni identitet kako bi predstavili svoj proizvod, uslugu ili kompaniju, tražnja za vrhunskim dizajnerima logotipa nikad nije bila veća. Pred vama je nekoliko saveta koje je objavio "Creative bloq" koji grafičkim dizajnerima mogu pomoći da budu uspešniji u svom poslu.

Prilagodljiv logo

Pre uspona digitalne ere, vizuelni identitet i logotipi su bili dizajnirani tako da mogu lako da se umnožavaju i dosledno primenjuju ​​na svim komunikacionim kanalima. Tada je imalo smisla da se prate ključni standardi u svetu u kom su pisani materijali bili na tržištu od 12 do 18 meseci.

Foto: pixabay.com Foto: pixabay.com

Digitalni i društveni mediji promenili su odnos između brenda i kupaca, postavljajući izazove pred tradicionalni koncept brenda. Brendovi sada stupaju u interakciju s kupcima u realnom vremenu, preko različitih kanala, uključujući web stranice, aplikacije za razmenu poruka, video-platforme, digitalne publikacije, kao i u stvarnom svetu.

Svaki od tih kanala ima svoje jedinstvene standarde, te se dizajneri sreću s novim izazovom. Logo, kao i celokupan vizuelni identitet brenda, treba prilagoditi i novim medijima. Dinamičnost je ključni pojam u savremenom svetu, a to znači da logo, kao i celokupan vizuelni identitet, treba da budu otvoreni i podložni promenama.

Potražite inspiraciju

Inspiracija može biti bilo gde oko vas. Očigledni resursi su mesta kao što su "Logo Gala" i "Logo Moose". Proširite svoje istraživanje i na druge web stranice posvećene grafičkom dizajnu, umetnosti i dizajnu u celini, kao što „Dribbble“ ili "Deviant Art".

Foto: Profimedia Foto: Profimedia

Savladajte osnove dobrog dizajna logotipa

Efikasan logo je prepoznatljiv, prikladan, praktičan, jednostavne forme i prenosi određenu poruku. U svom najjednostavnijem obliku, logo je tu da bi omogućio identifikaciju, ali da biste u tome uspeli, treba da pratite neka osnovna načela dizajna logotipa.

Pre svega, logo mora da bude jednostavan. Jednostavan logo omogućuje jednostavno prepoznavanje, ali i lako pamćenje. Efikasan logo ima nešto neočekivano ili jedinstveno. Ovo svojstvo je usko povezano s principom pamćenja. Logo mora da bude trajan. Dobar logo bi trebalo da odoli vremenu. Logo treba da bude dizajniran "za budućnost", što znači da bi trebalo da bude i dalje moćan i za deset, dvadeset, pedeset i više godina. I na kraju – logo treba da bude prikladan, odnosno da jasno odslikava svrhu i poruku brenda.

Foto: Profimedia Foto: Profimedia

Uspostavite vlastiti proces dizajniranja

Svaki dizajner ima svoj lični proces, koji je retko linearan. U suštini, dizajn logotipa bi trebalo da sledi nakon što se postavi identitet brenda. Logo zatim dolazi kao grafički prikaz uspostavljenih postulata.

Pre nego što počnete da radite bilo šta zatražite od klijenata kratak susret i razgovarajte s njima o ovoj temi. Osim istraživanja koja dobijete od klijenta (ako ih dobijete), sprovedite i neka sopstvena. Ispitajte industriju, istorijat ili priču brenda, kao i njihove najveće konkurente.

Takođe vam može biti od velike koristi da uložite malo vremena u istraživanje uspešnih logotipa i trenutno aktuelnih trendova koji imaju veze s informacijama koje ste već prikupili. Napravite skice i spisak ključnih pojmova. Tokom ovog procesa dobro je da pravite pauze ako vam rokovi to dozvoljavaju. To omogućava vašim idejama da sazru i da ih sagledate iz drugačijeg ugla.

Predstavljanje logotipa

Ako imate mnogo ideja, odaberite samo jedan ili do najviše tri logotipa koje ćete predstaviti klijentu. Napravite prezentaciju u kojoj ćete objasniti zašto ste se odlučili baš za te elemente, boje, oblike...

Nakon što dobijete povratne informacije od njih, pokušajte da pronađete balans između želja klijenata i vaših kreativnih odluka. Ako klijent insistira na nečemu, pokušajte da shvatite zašto je to važno, a ako nikako ne podržavate njihovu ideju, pokušajte to argumentovano da im objasnite. Radite sve dok ne nađete kompromis.

Foto: Flickr/ illustir Foto: Flickr/ illustir

Cenite svoj posao u skladu s tim

"Koliko?" je jedno od najčešće postavljanih pitanja i na njega nije lako odgovoriti, jer svaka kompanija ima različite potrebe i očekivanja. Prilikom dizajniranja logotipa i identiteta brenda morate uzeti u obzir nekoliko faktora, kao što su: koliko koncepata treba da se predstavi, koliko puta će se izmeniti, koliko istraživanja je potrebno, koliko je veliki posao i tako dalje.

Najbolji pristup je da napravite prilagođenu ponudu za svakog klijenta i zato bi trebalo da naučite  kako ćete određivati cene svog dizajnerskog rada. Džef Fišer, dizajner i autor, ističe: "Glavna stvar koju želim da naučim dizajnere jeste da svi treba da budu pametniji u samostalnom određivanju toga koliko njihov talenat, veština i stručnost vrede i da to naplate od klijenta u skladu s tim, bez pitanja ili izgovora."

Ako vas privlači grafički dizajn i želeli biste da i sami dizajnirate logotipe koji će se pamtiti, više o potrebnim veštinama za uspeh u ovoj karijeri možete saznati ovde.

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Normalan

    16. maj 2016 | 19:02

    Najbolji logo crtaju momci iz Clever Mark Design. Nisam pristrasan ali imaju i dobar kanal...

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA