POSLUŠAJTE ISKUSTVA USPEŠNIH: Pet navika koje su mladim preduzetnicima pomogle da ostvare veliki uspeh
Prema istraživanju koje je sprovela Fondacija „Kaufman“, pokretanje sopstvenog biznisa je nadmašilo odabir bilo koje druge karijere. Kod mladih od 18 godina do 21 godine taj procenat je s 19 odsto u 2007. godini porastao na 25 odsto u 2010.
Nema sumnje da mladi ljudi širom sveta smatraju da preduzetništvo može da im pruži prilike koje ne mogu da ponude bilo koje druge karijere. Mark Zakerberg je osnovao Fejsbuk kada je imao 20 godina i stvorio bogatstvo još dok je bio na koledžu. Zakerberg je danas jedan od najbogatijih ljudi na svetu. Sergej Brin i Lari Pejdž osnovali su Gugl kada su imali 25 godina. Britanski preduzetnik Karl Čerčil započeo je svoj prvi posao s web dizajnom s 12 godina. Danas se njegovo bogatstvo procenjuje na više od 10 miliona dolara.
Primeri su brojni. Ali pitanje je – šta su tačno ti preduzetnici uradili kako bi postigli ovaj uspeh, iako su bili mladi i neiskusni? Šta drugi preduzetnici, bez obzira na godine, mogu da nauče od njih?
Pred vama je nekoliko ključnih stvari koje su ovim preduzetnicima omogućile da postignu neverovatan uspeh.
Oni posmatraju i prate mogućnosti i onda ih kapitalizuju
Kao student, Džordž Bridžiz je imao problema da pronađe bilo kakvu aplikaciju koja mu može biti od koristi da se pripremi za testove. Činjenica da postoje brojne aplikacije na tržištu koje služe za sve što možete da zamislite, ali da nijedna od njih ne pomaže studentima da se probiju kroz proces obrazovanja dala je Bridžizu sjajnu ideju i tu je video idealnu priliku za ulaganje. Iskoristio je tu priliku i napravio aplikaciju zahvaljujući kojoj je postao neverovatno bogat.
Na sličan način, Nik D'Alojzio je sa samo 17 godina dizajnirao aplikaciju koju je Jahu platio 30 miliona dolara. On smatra da je njegova sposobnost da uoči to šta nedostaje na tržištu bila katalizator koji je doveo do toga da postane preduzetnik. Ovi uspešni mladi preduzetnici pronalaze rešenja. Usmerenost na potrebe i pronalaženje rešenja za probleme ono je što je ove preduzetnike dovelo do uspeha.
Oni preuzimaju inicijativu i rade naporno
Jedini način da se izgradi nešto veliko jeste da stvarno naporno radite i da postupate veoma pametno. Preduzetnik treba da uoči prilike, a potom da preduzme korak i vidi koje prilike je preko potrebno ispuniti.
Kada je Džejms Mari Vels bio student u Velikoj Britaniji, shvatio je da ne postoje digitalne prodavnice naočara, pa je preuzeo inicijativu i brzo ispunio tu potrebu. Već prve godine zaradio je četiri miliona dolara. Zakerberg smatra da bi preduzetnici trebalo više da se posvete onome što rade, a ako to znači neprospavane noći, onda tako i treba da bude.
Oni koriste ljude koji mogu da im pomognu u razvoju
Nijedan preduzetnički poduhvat zapravo ne uspeva bez uključivanja pravih ljudi. Uspešni preduzetnici to znaju. Oni koriste moć drugih uspešnih i poznatih ljudi kako bi izgradili sopstveni kredibilitet. Ako se ne povežete s pravim ljudima, to vas može mnogo koštati i umanjiti vaše šanse za uspeh.
Oni znaju kako da olakšaju posao
Uspešni preduzetnici shvataju potrebu da razvijaju svoje poslovanje na što više različitih načina kako bi došli do što više ljudi. To može da bude vrlo skupo i neefikasno; ali umesto da ih zaobilaze, uspešni preduzetnici koriste alate koji će im pomoći da postignu svoj cilj. Oni znaju da je upotreba korisnih i pravih alata, koji im olakšavaju da upravljaju različitim prodajnim kanalima, pola puta do uspeha.
Alati poput „Shopify“ smanjuju operativne troškove poslovanja omogućujući prodaju proizvoda i usluga na različitim kanalima, tako da preduzetnici mogu da se koncentrišu na strategije za rast poslovanja.
Kad treba preuzeti rizik, oni ga preuzimaju, bespogovorno
Kada treba rizikovati, oni se ne paralizuju analizirajući sve mogućnosti do beskraja. Uspešni preduzetnici rizikuju. Počev od toga da napuste koledž kako bi se uključili na berzu, ili ulagali u nove industrije, ti preduzetnici eksperimentišu i ispituju rizik.
Tako je Džejms Mari Vels koristio svoje studentske kredite kao kapital za pokretanje onoga što on naziva biznisom otpornim na recesiju („recession-proof business", industrije koje ili napreduju tokom ekonomske krize ili barem prežive bez velikih gubitaka). Kako su mu nastavnici zbog njegove disleksije govorili da nikada neće uspeti, Majk Danlop je napustio srednju školu. Nakon toga je osnovao kompaniju „IncomeDiary.com“, koja mu danas donosi šestocifrene zarade. Jasno je, najuspešniji preduzetnici ne strahuju od toga da rizikuju.
Ako imate ideju za sopstveni biznis i tražite pristup znanjima koja će vam pomoći da je uspešno ostvarite, ne treba da se obeshrabrujete. Više o tome kako da pokrenete sopstveni biznis na pravi način možete saznati na ovom linku.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.