OVA 3 POTEZA SU EKIPI FILMA DEADPOOL DONELA 132 MILIONA DOLARA: Isprobajte ih i vi
Film o Marvelovom junaku Dedpulu prvog vikenda prikazivanja zaradio je 132 miliona dolara, čime je dvostruko prevazišao vrednost skromnog filmskog budžeta od 58 miliona. Svi su se zapitali kako je jedan od manjih Marvelovih heroja uspeo da ostvari tako veliki uspeh na filmskom platnu. Odgovor se krije u „magičnom marketingu”, kako ga je nazvao Ilijan Močeri u članku koji je objavio na onlajn portalu „Ink”.
U intervjuu koji je za „Entertejnment vikli” dao Mark Vajnstok, marketinški menadžer produkcijske kuće 20th Century Fox, koja stoji iza ovog filma, izdvojene su tri ključne strategije koje su zaslužne za uspeh koji je ovaj film postigao u prvim danima prikazivanja.
Određivanje ciljne grupe: Film je ostao veran originalnom liku Dedpula
Umesto da naprave porodični film sa simpatičnim likovima u prilagođenim kostimima, ekipa koja je radila na ovom filmu ostala je dosledna pravom liku Dedpula iz istoimenog stripa. Međutim, ova odluka je stvorila dosta problema. Pre svega, zbog kontroverznosti karaktera koji ovog heroja čini jedinstvenim, film je morao da bude ocenjen oznakom R (R-rated), što znači da mlađima od 17 godina nije dozvoljeno da ga gledaju bez prisustva roditelja.
Zbog toga je marketinški tim morao jasno da odredi ciljnu grupu i da marketing nedvosmisleno usmeri ka odraslima i to ka obožavateljima Marvelovih strip junaka.
Bitna lekcija za njih bio je neuspeh koji je doživelo epizodno pojavljivanje Dedpula u filmu „X-men počeci – Vulverin" iz 2009. godine, kada je reditelj odlučio da ovog heroja prilagodi mlađoj publici. To je odbilo mnoge verne fanove serijala X-men i samim tim se odrazilo na ukupan prihod ovog filma. Ekipa „Dedpula“ nije htela da dozvoli da im se ponovi slična situacija, pa su odmah na početku odredili prioritetnu ciljnu grupu.
Angažovanje glavnog glumca: Rajan Rejnolds kao deo marketinške kampanje
Od samog početka marketinške kampanje ekipa filma „Dedpul“ stavila je akcenat na osvajanje publike koju čine fanovi originalnog Marvelovog lika i dokazivanje toga da se radi o vernoj adaptaciji koja će izazvati loše reakcije kod zagriženih fanova. Takođe su želeli da iskoriste publicitet Rajjana Renoldsa. Zbog toga su od samog početka snimanja organizovali fotografisanje glavnog glumca u originalnom kostimu.
Na ovaj način dobili su dvostruku korist: iskoristili su popularnost glavnog glumca i dokazali su verodostojnost kostima, jer je to bilo jedno od mesta na kom je pogrešila ekipa koja je radila na Vulverinu. Dakle, od ključne važnosti bila je pretpostavka u šta će sumnjati ciljna grupa i rad na otklanjanju te sumnje.
Rizik koji se isplatio
Time što su odustali od stvaranja pristojnog lika, koji bi bio samo loša kopija drskog Dedpula, ekipa ovog filma izgubila je veliku ciljnu grupu koju čine tinejdžeri. Ovaj veoma hrabar, ali pre svega riskantan potez u praksi je značio da moraju privući dvaput više odraslih fanova.
Jedan od načina da se postigne ova zamisao bila je da se napravi reklama koja će definitivno odrediti publiku – jasno će svima staviti do znanja da se ne radi o porodičnom filmu, već o Dedpulu onakvom kakav jeste. Zbog toga je urađen bilbord u vidu emotikon-rebusa koji je postigao upravo ono što je marketinški tim filma i želeo.
Ako želite da se bavite marketingom na pravi način, morate i sami stalno pratiti šta najuspešniji u ovom poslu rade ili kako konkurencija odgovara na određene izazove. Mnogo toga možete naučiti iz ovakvih primera, a još više ukoliko umete da analizirate tržište i izgradite sopstvenu marketinšku strategiju. Zbog toga savetujemo da se usavršavate i učite od najboljih kako biste postigli rezultate koji će vam doneti očekivane prihode ili unapređenje.
(Telegraf.rs)
Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Majkan
Samo ga preterase sa Rajanom , glumi deadpool,green lantern... Super je on i lezi mu uloga. Ali ...
Podelite komentar