Evo kako da privučete klijente i postanete uticajan dizajner
Bilo da želite da radite u kompaniji ili kao frilenser, blog vam može pomoći da sebe i svoj rad izgradite kao brend i da steknete veći ugled u dizajnerskoj zajednici
Kako se broj dizajnera povećava, tako neiskusnim pojedincima iz ove branše postaje problem da dođu do posla. Zato se sve više dizajnera odlučuje da pokrene svoj blog. Blog je pravo mesto na kome možete da pokažete kreativnost i znanje u oblasti dizajna i da privučete širu publiku i nove klijente.
Bilo da želite da radite u kompaniji ili kao frilenser, blog vam može pomoći da sebe i svoj rad izgradite kao brend i da steknete veći ugled u dizajnerskoj zajednici.
Da bi vaš blog bio uspešan bitno je da imate šta da kažete. Niko ne želi da troši vreme čitajući nezanimljiv sadržaj bez saznavanja novih informacija. Pred vama je nekoliko saveta koji vam mogu pomoći da razvijate zanimljiv sadržaj koji će ne samo privući čitaoce, već i učiniti da se oni stalno vraćaju.
Čitajte, stalno i mnogo
„Ako ne čitate, nanosite sami sebi veliku štetu“, navodi Adison Duval, dizajnerka i blogerka za portal Hongkiat.com, na kom okupljeni dizajneri, blogeri i profesionalci iz sveta informacionih tehnologija mogu da dele ideje, znanja i pronalaze inspiraciju.
Knjige su glavni portali kroz koje svi, pa tako i dizajneri, mogu da pronađu put do mudrosti, znanja i inspiracije. To ne znači da treba da čitate samo stručne knjige i one koje su usko povezane sa dizajnom. Čitajte i o drugim temama, o svemu što vas interesuje, ali i o stvarima o kojima znate malo ili ništa.
Svaka nova knjiga vam otvara nove svetove i nove vizure, što će svakako pokrenuti i vaše dizajnerske ideje i maštu. Uz to ćete imati stalni izvor novih ideja i materijala za pisanje na vašem blogu.
Istražujte svet oko sebe
Istražite nova mesta i nove gradove. To ne morate učiniti na skupim putovanjima na egzotične destinacije. Prošetajte svojim ili obližnjim gradom. Pažljivo razgledajte mesta kojima ste možda već prolazili u žurbi.
U poslednjih nekoliko godina sve su popularnija putovanja pri kojima se ne mičete iz svoga mesta. Naime, na ovakvim putovanjima ljudi zapravo ostaju u svojoj okolini, ali kreću u turistički obilazak. Odlaze na mesta na kojima nisu bili ranije, pitaju ljude da im preporuče mesta koja treba da vide, stvari koje treba da okuse i slično.
„Iznenadićete se koliko stvari možete da otkrijete. Inspiracija za pisanje i za dizajn može da bude u svemu što vas okružuje, samo ako malo bolje (ili drugačije) sagledate stvari“, ističe Adison Duval.
Povežite se sa drugim dizajnerima
„Sklapanje poznanstava i prijateljstava sa drugim dizajnerima izgleda kao očigledna stvar, ali bili biste iznenađeni kada biste saznali koliko dizajnera – pogotovo frilensera – radi u gotovo potpunoj izolaciji“, kaže Duvalova.
Bilo da radite od kuće u pidžami ili u firmi u kancelariji, ništa od toga vas ne sprečava da se povezujete sa ljudima preko interneta. Kao frilenser morate da znate kako najbolje da iskoristite društvene i poslovne mreže. Pronađite uticajne ljude iz branše i pitajte ih možete li da im pošaljete svoje radove. Zamolite ih za mišljenje i komentare. Takođe ih možete pozvati da pogledaju vaš blog i podele sadržaje koji su im zanimljivi na svojim profilima ili sajtu.
Pričajte sa ljudima
Ljudi koji nisu dizajneri ili nemaju nikakve veze sa vašom industrijom mogu da vam pruže preko potrebni ugao gledanja na svet nekoga ko nije iz sfere dizajna. Zapamtite da vaš dizajn ne služi dizajnerima, već određenoj ciljnoj grupi, a u većini slučajeva ćete raditi sa klijentima koji ne znaju mnogo (ili ništa) o dizajnu.
Stvari koje će vama ili drugim dizajnerima izgledati kao očigledne ili kao pravo rešenje možda njima neće tako delovati. Takođe, njihova perspektiva vam može dati jasniji uvid u to kako ljudi koji nisu dizajneri razmišljaju o dizajnu i kako i njih možete da zainteresujete onim što pišete na blogu. Oni su svakako u većini u odnosu na dizajnere, a njihova naklonost je podjednako važna, jer i mogu da privuku razne ljude i nove klijente na vaš blog.
Važno je da imate svoj stav
Ako želite da vodite blog, neminovno je da imate svoj stav i nešto po čemu će vas ljudi prepoznavati. Važno je da izgradite sebe kao prepoznatljiv brend i negujete određeni stil koji će vaši čitatelji da cene. Klijenti i kolege dizajneri žele da vide ko ste i kako razmišljate, a ne kako plasirate tuđe ideje i stavove.
Čak i ako je vaše mišljenje o nečemu kontroverzno ili drugačije od mišljenja većine drugih, ne treba da se bojite da ga pokažete. Ali se potrudite da za sve što pišete imate jasne i precizne argumente. Nemojte da branite i napadate nešto sa argumentima: „zato što ja mislim tako“ ili „zato što se meni (ne) sviđa“. O ukusima se i te kako može raspravljati.
Blog je samo jedan od načina da plasirate svoje ideje i povećate vidljivost. Ipak, preduslov za uspeh jesu usavršene dizajnerske veštine. Ako želite da postanete dizajner, više saveta i materijala možete pronaći na ovom obrazovnom programu.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.