Evo kako da kreirate optimističnu radnu atmosferu

  • 0

Da li vaši zaposleni veruju da dobrobit kompanije zavisi od njihovog napornog rada? Dobrobit je često subjektivan pojam. Ova kategorija obično podrazumeva da zaposleni smatraju da njihove beneficije (i beneficije drugih zaposlenih), kao i napredak cele kompanije proizlaze iz njihovog dobro obavljenog posla. To je znak optimistične atmosfere na radnom mestu.

„Kada je takav optimizam prisutan, zaposleni posmatraju posao kao mnoštvo mogućnosti, a ne kao puko saniranje problema. Istovremeno, kada posao posmatraju kroz mogućnosti, tada raste i njihova želja da reše problem. Saniranje problema često podrazumeva više žaljenja, a manje akcije. U optimističnim radnim sredinama odnosi su jaki, vlada poverenje i velika efikasnost je sasvim normalna stvar“, navodi Šon Marfi, direktor i osnivač kompanije „Switch & Shift”, koja pomaže drugim kompanijama da razviju poslovne modele usmerene na čoveka.

Šta, dakle, može da učini lider kako bi stvorio ovakvu radnu sredinu? Pred vama je nekoliko Marfijevih saveta o tome kako kao mlad preduzetnik ili rukovodilac možete uspeti. Pritom, to ne košta ništa i zahteva samo ulaganje vremena i predanost ljudi.

Saznajte prednosti svojih zaposlenih

Uspešni lideri se fokusiraju na usklađivanje prednosti zaposlenih i njihovog rada. To podrazumeva da umete da odredite šta svaki od vaših zaposlenih radi najbolje, a zatim mu omogućite da se time i bavi.

Foto-ilustracija: Profimedia/Alamy Foto-ilustracija: Profimedia/Alamy

Upoznajte zaposlene

Jedan od razloga zbog koga je Gugl najpoželjnija kompanija za rad jeste to što 85 posto zaposlenih veruje da je njihov neposredni lider zainteresovan za njih kao osobu, a ne samo kao jednog od zaposlenih. Saznajte šta vaši zaposleni vole, kojim se hobijem bave i koji su im ciljevi van posla.

Dopustite im da se uključe

Veoma je važno da vaši zaposleni znaju da mogu da se uključe u sve teme, koje su važne za njih, njihove projekte i njihovu budućnost. Pustite ih da doprinose, jer im tako dajete snažan podsticaj kojim ćete obezbediti efikasno i brzo obavljanje posla.

Proveravajte redovno puls tima

Ne čekajte godišnje izveštaje kako biste videli rezultate i ocene vašeg tima. To možete činiti svakodnevno ili jednom nedeljno. Obratite pažnju na to kako se zaposleni osećaju, saznajte kako oni posmatraju svoje mesto ili celu kompaniju.

Foto: Profimedia Foto: Profimedia

Ponudite fleksibilne radne aranžmane

Studija kompanije „When Work Works“, koja se bavi istraživanjem efikasnosti rada i pronalaženjem odgovarajućih poslovnih rešenja,  pokazala je da četiri od pet zaposlenih kažu da im je fleksibilnost u radu veoma važna kada su u potrazi za novim poslom. Ipak, samo jedan od pet zaposlenih ima tu fleksibilnost. Baš zbog toga su u kompaniji „When Work Works“ osmislili strategiju koja nudi zaposlenima mogućnost da biraju kada i gde će da rade. Ako budete u situaciji da zapošljavate, budite otvoreni za ovakvu mogućnost.

Održavajte redovne sastanke u četiri oka

Saznajte više o radnom iskustvu svojih zaposlenih. Otkrijte šta su prepreke na njihovom putu ka napretku. Ovo su samo dve od brojnih tema koje možete pokrenuti na redovnim sastancima. Održavajte ih bar jednom ili dva puta mesečno. Razgovarajte sa svakom osobom u svom timu. Radni optimizam možete lako stvoriti ako podstičete pozitivne akcije u redovnoj komunikaciji sa svojim zaposlenima.

Postavite jasne timske ciljeve

Foto: Profimedia Foto: Profimedia

Jasnoća je poput kiseonika za optimistično radno okruženje: ona stvara energiju i pokreće život. Kada su ciljevi jasno definisani, to pomaže ljudima da usmere pažnju na ono što je važno. Nemojte da postavljate ciljeve samo za pojedince. Postavite cilj za ceo tim, koji se zasniva na odgovornosti jednih prema drugima. Pratite napredak tima u odnosu na te zajedničke ciljeve.

Znate i pokazujete svoje vrednosti

Većina ljudi ne može da imenuje svoje lične vrednosti, niti da ih odredi. Međutim, veoma je važno da otkrijete svoje lične vrednosti koje utiču na vaše postupke i odluke. To će vam pomoći da budete dosledni u svom poslu i odnosima. Pomozite zaposlenima da učine isto.

Kao preduzetnik na početku karijere, provodićete veći svog dana na poslu, te je stoga važno da i sebi i svojim zaposlenima obezbedite prijatnu radnu atmosferu. A ona počinje sa vama i vašim veštinama da uspešno kreirate efikasno i optimistično radno okruženje. Pokažite vašim ljudima koje sve dobrobiti mogu da budu rezultat njihovog rada.

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA