Ovi marketinški mitovi vam mogu otežati posao
Kako biste sproveli svoju marketinšku strategiju od početka do kraja, morate predvideti sve korake, loše i dobre scenarije i situacije na koje možete naići, kao i načine kako se sa njima možete izboriti
Bilo da želite da prodate proizvod na kome radite, određenu uslugu koju pružate ili sliku o sebi zarad sticanja neke dobiti, neophodan vam je marketing. Znate da ljudi prvo moraju da saznaju za vaše postojanje, pa zatim da steknu određeno mišljenje o vama, nakon čega će početi da razmatraju samu ideju o kupovini i konačno se opredeliti. Na svakom koraku ovog procesa morate ih pratiti i podsećati na to ko ste i šta im nudite kako ne biste naišli na problem nerazumevanja zbog koga bi potencijalni klijenti odustali od saradnje.
Međutim, koliko god da se informišete i gde god da pokušavate da dođete do informacija, kao početnik u marketingu možete takođe naići na zamke koje vas mogu koštati klijenata i novca.
Nije uvek jednostavno prepoznati ko vam prodaje priču, a ko zaista želi da vam pomogne, pa je zato nekada najbolje da se oslonite na sebe i svoj osećaj. Zato smo želeli da vam olakšamo taj proces i da vam predstavimo nekoliko marketinških mitova sa kojima ćete se susresti, a koji vam neće pomoći.
Društvene mreže su najbolji vid promocije
Fejsbuk i Instagram su svakako odlični kanali putem kojih možete promovisati svoj proizvod ili uslugu, posebno imajući u vidu raznolikost ciljne grupe koja vam je na raspolaganju. Međutim, ne smete se oslanjati na to da su ovi kanali najbolji i dovoljni, jer vas to sigurno neće dovesti daleko.
Prvo morate znati šta je to što prodajete i što želite da predstavite ljudima, a zatim da ustanovite ko će to kupiti i ko će se opredeliti baš za vašu uslugu. Kada ste to završili, uradite detaljnu analizu ciljne grupe i procenite gde ćete ih najpre naći. Ukoliko su to društvene mreže, odlično, ali svakako možete očekivati da ćete neke ljude pre pronaći na autobuskim stanicama ili kako čitaju štampano izdanje novina. Razmišljajte i o tome i nemojte ograničavati svoje kanale komunikacije.
Napravite mejling listu od spiska svih ljudi koje znate
Ovo je izuzetno loša odluka. Imajte u vidu da na svom i-mejl nalogu sigurno imate podatke za kontakt s ljudima koje poznajete iz škole ili sa nekog drugog posla. Ukoliko svima njima budete slali informacije o vašem proizvodu ili uslugama, neki će vas obeležiti kao „spam”, odnosno kao neželjenu poštu, pa više ništa nikada nećete moći da im pošaljete bilo kakvu poštu.
Nemojte rizikovati da ugrozite svoju reputaciju na ovakav način. Ukoliko želite da informacije šaljete svojim potencijalnim kupcima, onda napravite mesto na svom internet-sajtu na kojem će oni moći da ostave svoju adresu i pristanak da im ovakve objave stižu u sanduče. Samo tako možete održati sliku profesionalca.
Pokucajte ponovo na vrata onih koji su vas odbili
Važno je da naučite da prepoznate kada se nekome sviđa vaš proizvod, ali iz nekog razloga ima problem da ga kupi, a kada neko jednostavno nije zainteresovan. Ukoliko budete nastavili da insistirate, samo ćete doći u nezgodnu poziciju da o vama kruže priče kao o dosadnom prodavcu. Morate čuvati svoju reputaciju. Ukoliko budete pritiskali svoje potencijalne kupce da pristanu na vašu ponudu, izazvaćete kontraefekat i oni će se samo još brže povući. Prepoznajte kada ste poraženi i prihvatite to džentlmenski.
Prvo što treba da zapamtite jeste da morate verovati sebi samima. Kako biste sproveli svoju marketinšku strategiju od početka do kraja, morate predvideti sve korake, loše i dobre scenarije i situacije na koje možete naići, kao i načine kako se sa njima možete izboriti. Ukoliko sve ovo budete držali na dlanu, računajte da ste bezbedni. Sa druge strane, ako vas u bilo kom trenutku uhvati panika ili pomislite da nemate dovoljno iskustva ili znanja, upišite marketinški menadžment na Biznis Akademiji i opremite se alatima neophodnim za postavljanje dobrog plana oglašavanja.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.