Pet strategija za uspešno zadržavanje kupaca i klijenata

 
  • 1

Pred vama su neke od marketinških strategija koje su se u godinama njegovog iskustva pokazale kao vrlo efikasne

Većina kompanija usmerava svoje marketinške napore na dovođenje novih kupaca ili klijenata. To zaista jeste važno, ali još važnije je – zadržati ih. Da biste uspeli u ovom poduhvatu, treba da posedujete poseban skup komunikacijskih veština i metoda.

- Trenutni kupci i klijenti moraju da veruju da su vaš prioritet u svako vreme. To za početak znači da morate da im pružite odgovarajuću uslugu ili proizvod, kojim će biti zadovoljni. Ali postoji još mnogo načina da se povežete sa njima: licem u lice, pozivima i i-mejlovima, formalnim pismima, anketama i istraživanjima, putem društvenih mreža... Takođe možete izmeniti sadržaj svakog od njih ˜– ponudite vesti, obrazovne informacije, izveštaje o novim istraživanjima, savete - navodi Rik Edelman, osnivač kompanije „Edelman Financial Services“.

Pred vama su neke od marketinških strategija koje su se u godinama njegovog iskustva pokazale kao vrlo efikasne.

Pozivi i i-mejlovi

Da biste održali kvalitet usluge, potrebno je da imate povratne informacije o tome šta vaši kupci / klijenti misle o proizvodu koji nudite ili usluzi koju pružate. Vi najbolje poznajete svoj posao, tako da treba sami da odlučite kada je najbolje vreme da pitate kupca / klijenta koliko je zadovoljan. U nekim slučajevima, neposredno praćenje je najbolje, dok je u drugim  najbolje sačekati 60 ili 90 dana, ili čak i duže. „Mi mišljenja tražimo rano i često“, navodi Edelman.

Foto: Pixabay.com Foto: Pixabay.com

Istraživanja i ankete

Sprovodite ih često. Odgovori klijenata nam pomažu da naučimo kako možemo da poboljšamo njihovo iskustvo. Čak i sam upit šalje važnu poruku: Brinemo o tome šta mislite. Možete sprovesti jednostavne ankete, pomoću aplikacija koje se lako mogu naći na internetu. Osim Gugla, tu su i keysurvey, questionpro, qualtrics, SurveyMonkey, polldaddy i zoomerang...

Identifikacija i ispravljanje grešaka

„Iskreno, ponekad mi je drago kad moji zaposleni pogreše. Zašto? Zato što nam to daje priliku da pokažemo našim klijentima kako smo odgovorni“, tvrdi Edelman.

On ističe da greške ne moraju nužno da budu loš marketing. Naprotiv, one se mogu iskoristiti u sopstvenu korist. U takvim slučajevima prvo nastojte da pronađete greške pre nego što ih vaši kupci i klijenti primete. To vam daje mogućnost da im se obratite i kažete: „Pronašli smo grešku i želimo da znate da smo uradili sve da je ispravimo. Sad je sve u redu. Bez brige."

Klijenti će znati da cene vašu iskrenost, a takođe će im se dopasti i činjenica da ste preuzeli odgovornost i odmah reagovali služeći njihovim najboljim interesima.

Foto-ilustracija: Profimedia Foto-ilustracija: Profimedia

Formalno obraćanje

Pošaljite službeni dopis vašim klijentima nekoliko puta godišnje, ili češće, kada postoje važni događaji na tržištu. Pronađite razlog za komunikaciju sa kupcima / klijentima – možda jednostavno možete da im saopštite najnovije vesti o svom poslovanju, da im predočite napredak koji ste napravili, priznanje koje ste osvojili, ili pregled rada za proteklu godinu i planove za budućnost. Ljudi vole kada se osećaju značajno, a tako ćete im pokazati da su uključeni u sve tokove vašeg poslovanja.

Društvene mreže

Koristite društvene mreže kako biste redovno komunicirali sa svojim klijentima. Tu možete da unesete fotografije, zanimljive video-materijale, savete... Sve ono što će im na neki način pokazati da brinete o njima i da vam je važno šta misle. Takođe možete koristiti i njuzletere. Od toga čime se vaša kompanija bavi i koliko je velika zavisiće i to koliko često treba da ih šaljete. Trudite se da ne zatrpavate kupce i klijente svakakvim detaljima.

Uz sve pomenuto, naravno, važno je i da nađete najbolji kanal komunikacije. Ako jedan način komunikacije ne radi, pokušajte da pronađete drugi. Ako na primer koristite i-mejl, zadržite se na toj strategiji neko vreme. Nemojte očekivati da vidite rezultate odmah.

Foto: Profimedia Foto: Profimedia

- Mi stvari posmatramo jednostavno: mnogo je teže naći novog klijenta nego zadržati postojećeg. Zato se trudimo da obratimo pažnju na ove koje imamo. Da, važno je da privučete nove klijente, ali razmislite. Dok privučete jednog novog klijenta, koliko ste starih izgubili? - ističe Edelman.

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Dejan

    12. januar 2016 | 17:56

    Sve je to lepo napisano,ali u zemlji Srbiji ima slabu prodju.Najbolje je da uvek imate neki pokloncic ili neki gratis od vase firme ili da ga odvedete na rucak,pa da vidite kako se stvara poslovna atmosfera i kako ce vas ceniti posle toga.Ovo govorim iz iskustva

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA